Kuinka usein pesette tai siivoatte auton, sisältä ja ulkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
Yksi ärsykehommista taas mulla meneillään, eli auton imurointi, sisältä pyyhintä ja ulkopuolelta pesu. Miehellä aina kiireitä joten meillä se olen minä joka on auton ehtinyt siivoamaan, ja aloin äsken tuohon hommaan-mutta pakko oli välissä karata palstalle kun tuo on niin tuskallista. :D Penkkien takaosat kuraisten pikku kenkien likaamat, lattiat hiekassa ja ties mitä puun lehdissä...

Miten usein pesette auton? Mä pesen kesäaikana ehkä kerran kuussa, sisältä ja ulkoa. Kylmänä aikana käyn autopesussa ehkä parin kuukauden välein.

Siivoon auton sisältä muutamia kertoja vuodesta, riippuu kuinka paljon tulee hiekkaa lasten mukana autoon. Meillä ei syödä eikä juoda autossa, joten roskaa ja muuta likaa tulee kohtalaisen vähän. Ulkoa olen auton pessy viimeks vuosi sitten.

Tarpeen mukaan... Sisätä imuroin ja pyyhin sulan aikaan varmaan parin viikon välein, talvi meneekin oikeastaan yhdellä sisäpesulla.

Päältä päin mies pesee kesällä aina kun likastuu, eli 2-3 viikossakin sen saattaa tehdä.

[QUOTE="vieras";28461867]Siivoon auton sisältä muutamia kertoja vuodesta, riippuu kuinka paljon tulee hiekkaa lasten mukana autoon. Meillä ei syödä eikä juoda autossa, joten roskaa ja muuta likaa tulee kohtalaisen vähän. Ulkoa olen auton pessy viimeks vuosi sitten.[/QUOTE]

Mä tein tässä keväällä päätöksen että en anna pitkilläkään matkoilla muksujen syödä autossa vaan käydään huoltsikalla syömässä. Mukava imuroida jotain tahmaisia hedelmäkarkkeja ja leivänmuruja pois, kerran löytyi semmoinen sulanut suklaakarkki jostain väliköstä...

Yksi ärsykehommista taas mulla meneillään, eli auton imurointi, sisältä pyyhintä ja ulkopuolelta pesu. Miehellä aina kiireitä joten meillä se olen minä joka on auton ehtinyt siivoamaan, ja aloin äsken tuohon hommaan-mutta pakko oli välissä karata palstalle kun tuo on niin tuskallista. :D Penkkien takaosat kuraisten pikku kenkien likaamat, lattiat hiekassa ja ties mitä puun lehdissä...

Miten usein pesette auton? Mä pesen kesäaikana ehkä kerran kuussa, sisältä ja ulkoa. Kylmänä aikana käyn autopesussa ehkä parin kuukauden välein.

Pesu noin kerran viikossa. sisältä kerran kuussa.

Kerran kesässä imuroin ja pyyhin sisältä. Pääsiäisen alla suunnittelin et ripottelen raeruohon siemenet takapenkin jalkatilaan... Meillä kulkee mun autossa kissat, koirat ja kakarat ja kolmet tallikamppeet et arvatkaa kun auto seisoo keähelteellä auringossa!

Sisältä pestään auto pari kertaa vuodessa. Siis sellaisella märkäimurin tyylisellä laitteella. Imuroidaan ja pyyhitään pölyt ja tahrat varmaan kerran viikossa muuten.
Ulkoa tarpeen mukaan, varmaan viikon, kahden välein.

Seuraava kyssäri: millä ihmeellä saa ne kuratahrat hinkattua sisältä niistä muoviosista pois??
En jaksanut perehtyä pesuaineisiin, Korrekia käytin ulkopuolelle mutta sisältä pyyhin vaan tavallisella lattianpesu/yleispesuaineella. Vaikka kuinka hinkkasin niitä länttejä rätillä niin pesuveden kuivettua ne tuli esiin taas.
Ja auton peltiin jäi harmaita viiruja, vaikka kuinka yritin pitää pesusienen ja pesuveden puhtaina...aarg, tää ei oo mun laji. :mad:

Ihan liian harvoin :D Aivan kamalan näköinen tuo meidän kaara, niin sisältä, kuin ulkoa.

Vahatakkin varmaan pitäis aina sillon tällöin, punainen auto vielä :D väri menee aika kamalaksi.

Sisältä 2 x vuodessa, ulkopesun hoitaa mies milloin pesulassa, milloin itse...ehkä 4 x vuodessa.

Sisäosissa paras on ihan TIPPA-KAKS Fairya pesuveteen.

Sinä joka peset lattianpesuaineella ja ihmettelet vielä kun jää jälkiä...:D:D:D

Koitas ens kerralla perusfairyaja mikrokuituliinaa. Toimii lähes kaikessa puhdistuksessa.

Yhteistyössä