Kuinka usein pesette haalarin tai muut ulkoiluvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eevi";22313778]Oho. Missä paikassa asutte? En ole koskaan kuullut moisesta. Meillä siivoojat pesevät kurahousut aamupäivisin, mutta iltapäivällä vanhemmat.
Jätättekö muitakin vaatteita päiväkotiin pestäväksi? Onko niitä varten joku pyykkitynnyri?[/QUOTE]

ei kyllä se on ihan niitä kuriksia varten. Meillä on 3 päiväkotia joissa kaikissa sama käytäntö, yhden tilat olen päässyt näkemään. Siellä oli ihan oikea huone mihin kaikkien lasten vaatteet sai kätevästi kuivumaan, ja myös saappaat säilytettiin siellä, naulakoissa ja kenkähyllyillä jotka oli nimikoitu. Myös henkilökunta säilyttää siellä omia sadepäivien vaatteita.

ei kyllä se on ihan niitä kuriksia varten. Meillä on 3 päiväkotia joissa kaikissa sama käytäntö, yhden tilat olen päässyt näkemään. Siellä oli ihan oikea huone mihin kaikkien lasten vaatteet sai kätevästi kuivumaan, ja myös saappaat säilytettiin siellä, naulakoissa ja kenkähyllyillä jotka oli nimikoitu. Myös henkilökunta säilyttää siellä omia sadepäivien vaatteita.

Tjaa. Veikkaanpa kuitenkin, että kyse ihan normi päikyistä, joissa aamupäivisin pestään kurikset. Iltapäivisin tuskin ketään työllistetty jää niitä iltapuhteikseen pesemään...

Mun lapset on olleet kahdessa eri päiväkodissa eikä kyllä kummassakaan pestä kuravaatteita ollenkaan. Vanhemmat pesevät kotona. Kyseessä vanhat talot, joten ei olisi tilojakaan tuollaiseen. Eikä sen puoleen henkilökuntaakaan.

[QUOTE="ahaa";22313998]Tjaa. Veikkaanpa kuitenkin, että kyse ihan normi päikyistä, joissa aamupäivisin pestään kurikset. Iltapäivisin tuskin ketään työllistetty jää niitä iltapuhteikseen pesemään...[/QUOTE]

avustajan työajat vaihteli, muistelen et 10-15 oli se yleisin. Hän oli ottamassa lapsia sisällä vastaan kun tultiin ulkoa, niin pienten kuin isojen ja eskariryhmiäkin. Toiselta ulkoilukerralta ei tarvinnut ottaa vastaan kun ei sieltä kukaan enää sisälle palannut, vaan kotiinsa.

Avustaja teki muitakin hommia, siivosi mm. ruokailutilan jne. Näitä hommia teki myös joskus yksi lastenhoitajista, jos oli aikaa ja avustaja muissa hommissa.

:wave: Täällä kans yksi, joka ei tykkää/jaksa pyyhkiä ja suihkutella kuria pois. Toki, jos vain yksi kuratahra, pyyhitään. Muuten menee koneeseen.

Niin kauan kuin lapsi oli kotihoidossa, pesun kanssa oli helppoa. Puku meni aina pesuun, kun oli kunnolla likaantunut, mitä tapahtui melko harvoin. Minä kun kuulun siihen kauheaan äitityyppiin, joka ei anna lapsensa ryömiä kuralätäkössä. Päiväkodissa puku on jo päivän käytön jälkeen pesukunnossa. Joka päivä ei tosiaan viitsi pestä. En tiiä, ehkä kerran kuussa pestään nykyään. Nykyään pyrin myös ostamaan ainakin housuosasta tumman puvun, niin ei näytä niin pahalta.

Yhteistyössä