Kuinka usein otatte alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Lintta
  • Ensimmäinen viesti
Lintta
Ja kun otatte, minkä verran? Aloitatteko jo hyvissä ajoin päivällä vai vasta illalla? Otatteko viikonloppuna useampana päivänä? Ihan uteliaisuuttani ja neutraalisti kyselen, kun mulle henk.koht. tää alkoholi-kulttuuri (!) on aika vierasta.

vieras
max kerran viikossa. ihan pari kertaa ottanu kaks mut silloin joku syy esim kahdet juhlat samaan vkl. ja kun otan niin sanottaisko että ehkä 7-9 annosta menee ja humalakin on kyllä sen mukainen.. ja aloittelen yleensä ehkä siinä kahdeksan aikaan..

Otan silloin kun tekee mieli, yleensä useamman kerran viikossa mutta välillä saattaa olla pitkiäkin taukoja ilman pisaraakaan alkoholia. Viikolla esim. pari siideriä töiden/koulun jälkeen tai illalla, tai lasi viiniä, viikonloppuna vähän enemmän. Ikinä en juo itteäni kaatokänniin. Miehen juomatavat on samansuuntaiset; mieluummin usein ja vähän kerrallaan kuin harvoin ja perseet olalle

mulla oli ihan ongelma neuvolassa kun oli alkoholinkäytöstä kysely ennen raskautta oli vaihtoehdot 1-2 kertaa/kk tai ei ollenkaan minä kun käytän alkoholia mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa ja silloinkin 1-3 annosta kerrallaan. ja nyt olen täysin ilman ainakin sinne ens vuoden puoliväliin asti

Oonutsalo
Otan alkoholia n. 3-5 krt/v. ja silloinkin otan 2-6 annosta. Alkoholia ei vaan tee mieli ja joskus kun oikein on juhlatuulella niin silloinkaan ei voi juoda enempää kuin tuon 6 tai tulee pahaolo. Ihan riippuu kerrasta monelta tulee aloiteltua. Ikinä en kuitenkaan ota alkoholia lasten nähden muuta kuin yhden onnittelumaljan juhlissa.

nyt oon ottanut viimeksi 3 viikkoa siten,pistin stopin koska kesästä jäi tissuttelu päälle...ens to lähetään laivalle niin siellä sitten seuraavaksi.

Kerran kuussa on mulle kohtuukäyttöä,sillain että aloittelee alkuillasta ja mielummin baariin lähtee sitten eikä jää kotiin naukkailemaan.

Vaihtelee tosi paljon. Määrät riippuu, saunailtana menee vähemmän mut sitten "rilluttelureissuilla" meneekin enemmän :D Esim. nyt tulee melko pitkä tauko ettei ota sitä yhtäkään kun maanantaina on tytön leikkaus ja täytyy olla skarppina silloinkin kun neiti pääsee kotiin toipumaan. :heart: :heart: Ja vastapainoksi nyt mulla esimerkiksi on yks olut menossa.

Lintta
No mitäpä mieltä olette sellaisesta, jos ottaa joka viikonloppu, aloittaa pe hyvissä ajoin päivällä, jatkaa iltaan nukkuen välillä. La aamuna aloittaa taas, juo koko päivän, nukkuu välissä jopa viis tuntia, jatkaa heti taas, sunnuntaina sama juttu ja maanantaina sit järkyttävä krapula tai muutama loivari.

Alkuperäinen kirjoittaja Lintta:
No mitäpä mieltä olette sellaisesta, jos ottaa joka viikonloppu, aloittaa pe hyvissä ajoin päivällä, jatkaa iltaan nukkuen välillä. La aamuna aloittaa taas, juo koko päivän, nukkuu välissä jopa viis tuntia, jatkaa heti taas, sunnuntaina sama juttu ja maanantaina sit järkyttävä krapula tai muutama loivari.
no eikai sillä oo mitään väliä jos noin haluaa elää jos EI ole lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Nimenomaan jos ei ole lapsia.

kyl mie ylleensä joka viikko otan jotain, ainakin lasillisen viiniä tai saunasiiderin. kesällä kyl dokasinkin joka viikko yhden päivän ja seuraava meni krapulassa. nyt kun työt alko taas niin ehkä n. joka toinen tai kolmas viikonloppu käyn laulamas karaokea silleen että otan useamman. aloittelen sillo ku huvittaa... jos ei ole lasta kotona ja oon aamusta asti ollu yksin tms. niin saattaahan se päivä mennä tissutellessa mutta jos on poika kotona, otan vasta sit ku menen kaverin luokse tai kuppilaan

vieras
Ja kun otatte, minkä verran? Aloitatteko jo hyvissä ajoin päivällä vai vasta illalla? Otatteko viikonloppuna useampana päivänä? Ihan uteliaisuuttani ja neutraalisti kyselen, kun mulle henk.koht. tää alkoholi-kulttuuri (!) on aika vierasta.
Otan 1-2krt kuukaudessa.

Yleensä 6pulloa kaljaa, en enempää.

Illalla, 6-7 jälkeen, en juo koskaan päivällä.

En ota yhtenä päivänä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Otan silloin kun tekee mieli, yleensä useamman kerran viikossa mutta välillä saattaa olla pitkiäkin taukoja ilman pisaraakaan alkoholia. Viikolla esim. pari siideriä töiden/koulun jälkeen tai illalla, tai lasi viiniä, viikonloppuna vähän enemmän. Ikinä en juo itteäni kaatokänniin.
Peesi.

hhu
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
No kuulostaa siltä että tuosta VOI tulla ongelma ja onkin minusta jo ongelma. Mitä tapahtuu jos yrität olla yhden ainoan viikonlopun juomatta??

Mä join vielä viime vuonna (ja sitä edelliset n. 3 vuotta!!) joka ikinen viikonloppu sekä pe että la. Ja kyllä siitä tuli tosi paha tapa =( Ei meilläkään lapsia ole, mutta sitten tajusi sen rutiinin niistä viikonlopuista:

Me alotettiin aina kohta töiden jälkeen eli n. viiden maissa. Mulla meni maksimissaan 6 mutta tulen siitä kyllä humalaan. Ei käydä baareissa, joten oltiin viimestään kymmeneltä nukkumassa. Ja lauantaina sama juttu.

Lomilla sitten vähintään joka toinen päivä ja esim. vuosi sitten teki vähän tiukkaa päästä siitä irti kun työt alkoi.

Nyt sitten vuodenvaihteessa pidin tipattoman tammikuun (ja tämän olen muuten pitänyt aina, mutta sitten lipsunut taas) ja se jäi päälle niin että juon nyt harvemmin. tuon kuukauden aikana on aina huomannut että vkonloppuisin rentoutuu paremmin kun on selvinpäin. Ja miten se vituttaa kun ei saa juomista ja se vitutus tuntui tosi typerältä! Minusta se on aika hyvä mittari siinä onko alkoholiongelma vai ei, jos ärsyyntyy (ihan vaikka pelkästään mielessään) siitä että ei saakaan alkoholia. Jos vaikka lauantaina on aikaisin joku meno etkä voikaan juoda perjantai-iltana ja sen takia vituttaa (vaikka se lauantain meno olisikin oikeasti mieluisa juttu).

Nyt sitten olen juonut vappuna viimeksi..

Yhteistyössä