• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Kuinka usein ostatte leluja lapsellenne?

  • Viestiketjun aloittaja hölmö kysymys
  • Ensimmäinen viesti
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu meillä ei todellakaan saa kauppareissuilla leluja ja jos jotain ruvetaan parkumaan me lähdetään kaupasta pois. Mutta 2-3kk välein ostan pojalle, yllätyksenä tuon kaupasta.
Mutta onko se sitten liikaa vai ok usein?
Minustasta tärkeintä on juuri tuo, että lapsi ei niitä leluja saa joka eikä edes joka toiselta, kolmannelta tai neljänneltä kauppareissulta. Tai ylipäänsä tavalliselta kauppareissulta... Itsekin ostan joskus leluja juhlien ulkopuolisena aikana, mutta useimmiten ne ovat sellaisia ylläreitä, tai sitten tuliaisia jostain reissusta tms.

Joskus voidaan tehdä niin, että lähdetään lasten (1,5v ja 3,5v) kanssa ihan varta vasten lelukauppaan ja annetaan lasten (tai siis lähinnä tuon vanhemman) valita mieleisensä lelu. Toki tietysti joku kohtuus hinnassa. Mutta viimeksikin kävi niin, että annettiin lapselle täysin vapaat kädet valita joku lelu, niin valitsi sitten 2e:n haravan itselleen ja siskolleen :)

Kirjoja meillä sen sijaan ostetaan aika usein...


 
Boogy
Todella harvoin....isommalle en ollenkaan, keskimmäinen saa jouluna jotain pientä. Vauva saa myös suht harvoin kun on niin pieni vielä. Nyt olen kyllä tehnyt muutaman lelun vauvalle.
 
Vilukisu
Rakastan leluja. Kun olin pieni, meillä kotona paikat notkui leluista. Ja ne on yhä tallella!

Jos näen ihanan lelun, ostan sen. Eli ainakin noin kerran 1-2kkssa. Tosin aina en anna lelua heti, vaan säästän jouluksi, tms.

Myös mun vanhemmat on leluhulluja, niillä on yleensä aina lapsille jokin lelu varattu. Isä on ihan huumassa, kun mulla on vaan siskoja ja nyt on tyttärenpoika, niin pojalle oli hankittu Märklinin sähköjunarata jo 1-vuotislahjaksi. :) Tosin ei varmaan saa leikkiä sillä ennenkuin on täyttänyt 10vee, ainakaan yksin.

Mies naputtaa leluista. Mutta ostaa itsekin, esim. sähköauton pojalle (ja mä taas naputin siitä, koska polkuauto ois ollut liikunnan kannalta parempi). Emmekä osta krääsää.

Me vaan rakastetaan leluja koko sakki. Legoja, playmobileja, pleikkaripelejä, Steiffin pehmoleluja, mylittleponyjä, kauko-ohjattavia autoja... Kuka niitä voi vastustaa?

Ja meillä ei rikota leluja. Ja leikitään lasten kanssa paljon!
 
Vilukisu
Joku oli todennut, että kirjoja ostetaan myös usein. Me rakastetaan myös kirjoja! Äidin tuliais"lelu" lapsille onkin usein kirja. Kerran kuussa kumpikin lapsi saa valita kaupasta joko mieleisensä kirjan tai cd-levyn. Niitä sitten yhdessä katsellaan ja kuunnellaan. Ollaan myös kirja- ja musiikkihulluja. :)
 

Yhteistyössä