• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Kuinka usein ostatte leluja lapsellenne?

  • Viestiketjun aloittaja hölmö kysymys
  • Ensimmäinen viesti
hölmö kysymys
Ukko rutkuttaa että ostan liian usein, 2-3 kk välein ostan, enkä mielestäni kallista 10-30 euroa kerta. Joululahjaksi saa kalliimpia leluja 2-4 lelua. Ja synttäreille 1 kalliimpi lelu, tänä vunna se oli trampoliini ja se on ollut kallein minkä olen ostanut.
Yleensä minun kallis leluni on 50-70e. Yleensä lelut ovat joitain autoja tai lautapeli ja viimesin oli seriffin vermeet.
Eli jos ostan 2-3 kk välein 10-30e maksavan lelun onko liikaa leluja ostettu? Ja osa vanhoista leluista rikki ja osa ehyistä annettu eteenpäin kun ei enää leiki. Nurkat ei notku leluista todellakaan.
Minusta ostan sopivasti leluja ja miehestä liikaa. Mitäs arvon mammat ovat mieltä? =)
 
leinikki
voin ostaa pikkuauton(alle 2?)jos o käytös ollu sen mukaista et ovat ansainneet...ennen ostin lähestulkoo joka vko,mut nyt toooooooooosi harvoin ja pojat 2v ja koht 5v!
 
Jouluna ja synttärinä vain yleensä, mutta nyt viikonloppuna tein poikkeuksen kun näin Sokoksessa viimeisen Late Lammas pehmon niin sen ostin kun poika tykkää siitä aivan hirveästi.
Yleensä harkitsen vielä todella tarkkaan mitä leluja ostan kun en tykkää mistään surkeasta halvasta roinasta. Siksi sitten jouluisin ja synttärinä satsataan enemmän laadukkaisiin leluihin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja levottomat jalat:
Mä ostan hiukan oseammin :ashamed:
ja meillä nurkat notkuu leluista :ashamed:
Mutta jatkan silti samaan malliin.
Eikö sun mies naputa asiasta? Mun ukko naputtaa joka kerta. Välillä rassaa kun haluttas ostaa muttei jaksa kuunnella sitä naputusta monta päivää.
 
vieras
Meillä ostetaan leluja vain juhlapäivinä tai jos on miehen kanssa käyty jossain pitemmällä reissulla niin jotain tuliaisia tuodaan. En todellakaan osta lapselle mitään leluja viikottain tai kuukausittain, ei ole mitään tarvetta lahjoa lasta jatkuvasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja levottomat jalat:
Mä ostan hiukan oseammin :ashamed:
ja meillä nurkat notkuu leluista :ashamed:
Mutta jatkan silti samaan malliin.
Eikö sun mies naputa asiasta? Mun ukko naputtaa joka kerta. Välillä rassaa kun haluttas ostaa muttei jaksa kuunnella sitä naputusta monta päivää.
Ei mies, mutta anoppi jaksaa aina ihmetellä kuinka paljon leluja meillä on. Silti se tuo itse lisää mitä ihmeellisempää krääsää syntymäpäivinä, nimipäivinä ja jouluna.
 
nh
Synttärinä kesäkuussa ja jouluna, nimipäivänä syyskuussa. Sit ihan satunnaisesti jonkun pienen ja halvan saattaa saada esim.kirppikseltä. Mutta meillä periaatteena, että ei joka kauppareissulta mitään, ei aleta leluautomaateiksi... 3v:lla ihan liikaa pikkuautoja nytkin...
 
ap
juu meillä ei todellakaan saa kauppareissuilla leluja ja jos jotain ruvetaan parkumaan me lähdetään kaupasta pois. Mutta 2-3kk välein ostan pojalle, yllätyksenä tuon kaupasta.
Mutta onko se sitten liikaa vai ok usein?
Ja miten ukon saa lopettamaan naputuksensa? =D
Koska haluan aina sillon tällöin ostaa. Ukko ei ostas koskaan, turhaa krääsää, vaikka ostaisi laatuleluja siis kestäviä, meillä ei olisi yhtään lelua jos ukko saisi päättää.
 
toistaiseksi
en koskaan. hyvin on riittäny voipaperi, omenat kauhat ja kattilan kannet ihmeteltäviksi ;D, tosin sukulaiset ei tätä tunnu ymmärtävän niin että kyllä niitä on täällä riesana tommonen rahikorillen
 
Tuomitsematta
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Nimpparina, synttärinä ja jouluna. Risteilyiltä tai muilta reissuilta ( 2 x vuosi) matkamuiston, ja kun ollaan miehen kanssa reissussa, saavat tuliaisia (2-3 x vuosi)
Samoin! Ja lasten (2v ja 4v.) huoneet aina siistit, kun ei ole liikaa leluja ja krääsää, joka pursuisi ylitse kaapeista ja laatikoista niin kuin monilla muilla...Kyllä vähemmälläkin toimeen tulee, ja lasten mielikuvitus kehittyy, kun keksivät itse leikkinsä ja leluille uusia tarkoituksia. :)

En ymmärrä vanhempia jotka ostavat "koko ajan" uusia uusia uusia leluja. Lisäksi jotkut paikkaavat oman poissaolonsa ostamalla leluja, antamalla rahaa jne...Leikkikää ennemmin niiden kullannuppujenne kanssa enemmän, lukekaa kirjoja jne...
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Aika usein. En ns. tietoisesti, mutta jos kaupassa tai kirppiksellä tulee jotain tosi kivaa vastaan, niin silloin.
Näin meilläkin.

Ei oo mitään "tarvetta" lahjoa lasta sinänsä, mutta jos jotain kivaa tulee vastaan niin miksikäs ei. Meilläkään ei leluja hirveästi ole, ja kiertoon pistetään kaikki ne joilla ei ole pitkään aikaan leikitty. Lisäksi yleensä tulee ostettua legoja yms. pitkän käyttöiän leluja. Mitään turhaa krääsää ei kotiin kanneta, ja kaupassa ronkumalla leluja ei saa.
 
Piika-äiti
Vaihtelee valtavasti. Joskus yhdellä kirpparireissulla löytyy ehjiä, toimivia ja tarpeen olevia leluja ihan kunnolla, väliin menee pitempi aika, ettei ole minkään lelun tarvetta eikä mitään sellaista sopivaa ja ehjää tule vastaan. Juuri nyt kasaamme kyllä kotiin pikkuautoarsenaalia automattoleikkejä varten kirppareilta, lauantaina mukaan liittyi 10 sentin hintainen pienenpieni linja-auto.

Ostan siis tosi harvoin leluja oikeista kaupoista, ja jos ostan, niin ne ovat sitten legoja, brion junarataa tai vastaavia "kunnon leluja" jouluksi tai synttäreiksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomitsematta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Nimpparina, synttärinä ja jouluna. Risteilyiltä tai muilta reissuilta ( 2 x vuosi) matkamuiston, ja kun ollaan miehen kanssa reissussa, saavat tuliaisia (2-3 x vuosi)
Samoin! Ja lasten (2v ja 4v.) huoneet aina siistit, kun ei ole liikaa leluja ja krääsää, joka pursuisi ylitse kaapeista ja laatikoista niin kuin monilla muilla...Kyllä vähemmälläkin toimeen tulee, ja lasten mielikuvitus kehittyy, kun keksivät itse leikkinsä ja leluille uusia tarkoituksia. :)

En ymmärrä vanhempia jotka ostavat "koko ajan" uusia uusia uusia leluja. Lisäksi jotkut paikkaavat oman poissaolonsa ostamalla leluja, antamalla rahaa jne...Leikkikää ennemmin niiden kullannuppujenne kanssa enemmän, lukekaa kirjoja jne...
kuten sanoin meilä ei pursua tai notku paikat leluista. Kun annetaan osa leuista jatkuvasti pois kun poika ei enää leiki joillakin kun on liian vauvamaisia jo, ja osa menee rikki ja roskiin.
Huone pysyy siistinä meilläkin kun ei niitä leluja pursua ovista ja ikkunoista. Ja usein ostan lautapelejä jotka luokittelen leluiksi.
Ja pelejä meillä paelataan päivittäin siis noita lautapelejä.

Tietokoneella ei pelata, pleikkaa tai muuta pelikonsolia meillä ei olekkaaan.

Ja en osta leluja paikatakseni mitään poissa oloja tai jotain, leikimme leluilla yhdessä. Kokoamme legoja tai ajamme autoilla tai pelaamme pelejä- yhdessä jne

Mutta toki joillakin voi olla niinkin että leluilla on jokin syvällisempi merkitys juuri korvataan lelu määrällä yhdessäolo aika.
 

Yhteistyössä