Kuinka usein omia menoja?

pip
Olen 25 v. kahden lapsen äiti, käyn kerran kuussa, joskus kerran kahdessa kuussa...Siis viihteellä. Lasten jälkeen oli parin vuoden tauko, kun oli aina raskaana tai imetti (lyhyt ikäero) joten nyt välillä menojalkaa vipattaa. Mutta mielestäni kohtuuden rajoissa kuitenkin. Ja yleensä kiltisti yöksi kotia!
 
Mies 1-2 kertaa kuussa. Minä noin kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa. Itsellä haluja käydä useammin mutta kaverit puuttuvat. Kaikki ovat äitejä ja jostain kumman syystä miesten on hirveän vaikea jäädä lasten kanssa kotiin niin, että naiset pääsisivät ulos tuulettumaan :/
 
huono äitikö
minulla tuo tanssijalka kyllä vipattaa turhan usein... käyn kaksi-kolme kertaa kuussa tanssimassa ja olen kyllä kuullut siitä kotona! en voi mitään mutta pakko päästä ulos tästä arjen pyörrytyksestä... (ei se kuitenkaan tarkoita vaikka tanssimaan menisinkin että kännihän siellä pitää vetää) olenko huono äiti kun juoksentelen tuolla?? tarvitsen oikeasti sen hetken kun pääsen ulos lasten huudoista ja täältä lelujen pyörremyrskystä, eipähän tarvise rättiä pyöritellä putkin lattioita :saint: :snotty: :/
 
Viihteellä käydään tosi harvoin ja yleensä sitten silloinkin yhdessä.
Yhden käden sormilla laskee hyvinkin ne kerrat, kun jossain baarissa ollaan vuoden aikana.
Ehkä pari kertaa vuodessa käydään yksin... ja silloinkin aina isommalla kaveriporukalla.
 
Ei oo käyty missään viimeiseen 2 vuoteen. (Pienin lapsi reilun vuoden.) Ei ole mummoloita tai muitakaan lapsenvahteja likellä. Mies haluais lähteä oluelle, mutta en ole luvannut. Tuntuu epäreilulta jos läksisi kun ite en pääse mihinkään ihmisten ilmoille uudella paikkakunnalla, ei oo kavereita. Taidan olla melko pirttihirmu...Muutenkaan en ymmärrä, et "vanhan" (yli 40 v.) ukon pitäis enää päästä useesti liikenteeseen.
 
Voi kun itekkin pääsisi ainakin kerran kuussa. Ei se meistä huonoja äitejä tee, paremminkin parempia kun sitten on taas virtaa olla lasten kanssa kun saa hetken nollata aikuisessa seurassa. Harmittaa itseäni vietävästi kun kavereita menoihin ei oikein tahdo löytyä.
 
Nyt kun on kaks muksua niin ei pääse enää kovinkaan usein :whistle: En jaksa aina pyytää hoitajaa kun ei kukaan läheisistä tajua itse tarjota apua.Ja isovanhemmilla on omia menoja niin...Kuopuksen syntymän jälkeen ollaan oltu miehen kans 2kertaa yhdessä viihteellä.Muuten on käyty erikseen kun ei oo lapsille saatu vahtijoita.Vähän on menny sellaseks et otetaan viikonloppuna kotona kaljaa/siideriä.Kun jotenkin ees haluu rentoutua.Että tällä hetkellä pääsee ehkä 1krt/3kk viihteelle.se kyl vähän ahdistaa...
 
Jaa-a, miksiköhän pitäisi iskeä "vanhuus". Tietty pitää pelisäännöt olla, mutta meilläkin käydään yhdessä tai erikseen viihteellä. Eikä siskollenikaan (+ hänen miehelle) onneksi ole vanhuus iskenyt ja hällä ikää 47 vuotta.

Kukin tietysti tyylillään. Minä tykkään tanssimisesta, jos olen kavereiden kanssa ulkona, niin mies hoitaa lapsia ja päinvastoin. Jos ollaan yhdessä liikenteessä, niin isovanhemmat hoitavat. Niin ja töissä en ole, vaan hoidan lapsia kotona.
 
Meillä se vilkkampi osapuoli tuohon baareissa käymiseen olisin minä (tosin en nyt ku olen raskaana) On kyllä hirmu vaikeaa vain saada lapsille hoitaja, ku yhdessä mennään, mut ehkä pari kertaa vuodessa.

Harmittaa tavallaan, ku mies ei suostu yksin lähtemään minnekään. Tekis varmasti hyvää hänelle päästä hieman tuulettumaan :)
 
menoiässäkö
Kylläpä kävisin varmasti parikin kertaa kuukaudessa, jos pääsisin, mutta asiaa jarruttaa parikin seikkaa, eli se, että ei ole kavereita, joilla kiinnostusta asiaan olisi ja se, että mies on työn vuoksi paljon pois kotoa. Yhdessä tulee siis yleensä käytyä ehkä kerran 2-3kk:ssa ja silloinkin on kiven takana saada lapsille hoitaja tai yöpaikka. Mies käy muuten omien kavereidensa kanssa n.kerran kuussa ja suon sen ilon kyllä hänelle.

Kerrottakoon vielä, että nuorempana minua ei kiinnostanut yöelämä pätkääkään, mutta näköjään näin kolmikymppisenä on kiva käydä välillä tuulettumassa :wave:
Ja muuten, jos pääsisin niin useasti kuin haluaisin, niin kiinnostaisiko se enää...
 
DiipaDaapa
Mä käyn (viihteellä) n kerran kuussa tai kahdessa, mies saman verran tai useammin. ja erikseen käydään koska vauva on vaikea saada hoitoon. oltaisko tytön syntymän jälkeen käyty yhdessä 5 kertaa jossain (ei siis aina juomassa vaan esim leffassa, syömässä jne).
ja vauvalla ikää 10kk.

en ymmärrä miksi joillekin on ongelma jos toinen haluu käydä kaljalla tms, miksi molempien pitäisi istua kotona, vuorotellen on kiva käydä jos ei yhdessä päästä. onhan se toki tympeää jäädä pe-iltana yksin väsyneenä kotiin, mut kun tietää et itsekin pääsee esim ensi vkonloppuna, piristää kummasti... ;) :whistle:
and if you love someone, set him free... :heart:

ja pettämisestä sen verran, että en ole sinisilmäinen, mutta luotan mieheeni ja hän minuun. jos jotain epäillyttävää tapahtuisi, en sulkisi silmiäni. molemmat kyllä tiedämme mitä menetämme jos menemme mokailemaan viihteellä, se on kerrasta poikki jos toisiin sekaantuu, näin minä olen miehelleni sanonut... ja mistäs minä voin tietenkään tietää onko näin käynyt, mut sen verran luottamusta pitää olla että uskaltaa toisen päästää yksin jonnekin, eihän tässä nyt vankilanjohtajia olla... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 10:16 DiipaDaapa kirjoitti:
ja pettämisestä sen verran, että en ole sinisilmäinen, mutta luotan mieheeni ja hän minuun. jos jotain epäillyttävää tapahtuisi, en sulkisi silmiäni. molemmat kyllä tiedämme mitä menetämme jos menemme mokailemaan viihteellä, se on kerrasta poikki jos toisiin sekaantuu, näin minä olen miehelleni sanonut... ja mistäs minä voin tietenkään tietää onko näin käynyt, mut sen verran luottamusta pitää olla että uskaltaa toisen päästää yksin jonnekin, eihän tässä nyt vankilanjohtajia olla... :LOL:
Mä olen vähän samalla kannalla. Mä luulen, että mitä pirttihirmuisemmin kaulimen kanssa vahtais miestä ja kieltäísi menemästä, niin en usko, että sen paremmaksi se parisuhde siitä ainakaan muuttuisi. Tietysti kaikki ei halua mennä ja se sitten luokin ongelman, jos toisella haluja ja toinen ei näe menoja hyvällä.

Ja jos se ruoho alkaa näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella, niin se ei aina tarvitse sitä, että käy viihteellä. Voihan sitä ihastua vaikka roskapussia viedessä yms. Me ollaan miehen kanssa järkeilty, että ei se varmasti vaihtamalla parane, aina toisesta löytyy joitakin huonoja puolia + arkipäiväistyy se parisuhde varmasti jossain vaiheessa, vaikka paria vaihtaisikin.

Minun mielestäni on hyvä, että niitä omia menoja on. Pitää muistaa elää sitä omaakin elämää eikä vain lasten kautta. Vaikka se sitten olisi harrastus, ystävät tai viihteellä käynti.
 
Jos minä harrastan ma ja ke iltoina, mies ti ja to iltoina, minä lähden viihteelle pe iltana ja mies la iltana ja su menee vaan kotitöitä tehdessä niin eikö se ole ihan sama jo erota, asua kumpikin omissa asunnoissa ja todellakin hoitaa lapset vuorotellen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2006 klo 11:22 pip kirjoitti:
Olen 25 v. kahden lapsen äiti, käyn kerran kuussa, joskus kerran kahdessa kuussa...Siis viihteellä. Lasten jälkeen oli parin vuoden tauko, kun oli aina raskaana tai imetti (lyhyt ikäero) joten nyt välillä menojalkaa vipattaa. Mutta mielestäni kohtuuden rajoissa kuitenkin. Ja yleensä kiltisti yöksi kotia!

Mä en kattelis tollasta, ei tartte paljoo mielikuvitusta käyttää missä miehesi yönsä viettää, jos ei kerran oman vaimonsa vieressä.....
 
wiffe
mies ramppas raskausajan pari kolme kertaa kuus baaris, joi kyl muuten pari kertaa viikos :'(
Ny vauva-aikana pari kertaa kuus baaris, ja edelleen juo vähintään kerran viikos :kieh:
Noist jutuist on paljo ollu riitoja ja keskusteluja, ni nyt vauva 4kk ja ollaan pari kertaa oltu yhdes ja aattelisin et jatkossa, ku onnesta meil mummoja ja kummeja käytettävissä, niin päästäs kerran kuussa kaksin johki. Työkaverin neuvo, ei tee huonoa äitiä ja isää laittaa lasta hoitoon et sais parisuhteelle aikaa, muuten ku lapset isoja, ei puolison kaa mitään enää jäljellä.
Erikseen mentäs lähinnä jotku työpippalot tai jokuset tyttöporukka/poikaporukka tapaamiset. Kyl mua aina harmittaa ku toinen lähtee ja ite jää kotiin. Eikä mul tarvetta lähtee mihkä itekseen, paljo mieluummin lähtisin mieheni kaa. Ja toivon et toi miehen joka viikkonen tissuttelu/kännäily kans lähtee helpottaan. Tää kesäaika huono vähentämiseen, ku kyl itelki helteel tekis iha sikana mieli terassille..

..Ja ny lähetäänki lauantaina hotskuun yöx juomaan shamppanjaa ja syömään vaahtokarkkeja.. eli viettään 2v hääpäivää :heart: =) :heart:
 
Meillä ukko taas vaa ilmoitti et lähtee mökille saunomaan. Ukko tulee ja menee millon huvittaa. Ite olen käynyt viimeeksi.. öh.. täytyykin ihan muistella milloin se tapahtui... :snotty:
Ei taida minun muisti riittää niin pitkälle että muistaisin milloin olen yksin viihteellä käyty.
Yhdessä käytiin viimeeksi 2 vuotta sitten. Ukko kun ei jää 3 pienen kanssa yksin kuin ehkä 2 tunniksi. Ja sekin ihme sattuu yleensä silloin kun menen esim. gynelle kierukan laittoon. Ja sekin tapahtuu kerran 5 vuodessa. Toki pääsen kauppaan yksin jos ukolla ei ole "mitään tärkeempää". Olisi ihan kiva joskus johonkin päästä mutta toiset isovanhemmat ei voi sairauden takia lapsia ottaa yökylään ja toiset tekee tosi rankkaa vuorotyötä ja ei oikein lomat ja työvuorot satu silleen yksiin että voisvat lapset yön yli pitää.
Ukko ei ikinä kysy voisko hän mennä johonkin. Hän vain ilmottaa esim. lauantaina että se on moro. Lähdempä jätkien kanssa vähän ottamaan. Minusta nähen saa pysyäkkin nyt muutaman päivän siellä mökillään ihan yksin.
Nyt kaikki kysyy että miksi tommoisen sian kanssa olen. Sitä kyllä olen monesti miettinyt, mutta en ole vastausta keksinyt!
hmm.. sillä on auto! Minulla ei ole edes korttia! Pääsee joskus johonkin kun on auto! Isommat kauppareissut tehdään aina yhdessä autolla ja käydään kesälomareissuilla. Ne jäis varmaan tekemättä ilman autoa :p

No kai siin ukos on jotai hyvääkin. Pistää vaa iin vihaks :kieh: kun pitää itsestään selvyytenä että kyllä minä täällä hoidan kaiken. En minä mitään vapaata tarvitse! Itsehän kotiäitiyden valitsin. :snotty:
 
vieras kans

Viihteellä käyn n 1krt/2kk, joskus useammin joskus taas harvemmin.
Muuten kyllä saan harrastaa, käydä kavereilla, kahvilla, syömässä, ostoksilla jne.. ihan miten haluan. Mies on kyllä lapsen kanssa, jos mulla on menoa. Miehellä on kyllä myös varsin vapaat oikeudet omiin menoihinsa, mutta sellainen linja meillä on, että baarissa ei kuitenkaan laukata joka viikonloppu! Nyt en puoleen vuoteen ole käynyt oikein missään tuulettumassa, koska olen raskaana.Nyt alkoikin sitten mitta tulla täyteen ja varasin hotellipaketin tallinnaan. Mies lupasi ottaa vapaata töistä, että voi jäädä hoitelemaan lasta kotiin mun reissuni ajaksi. Onpas varmasti virkistävää päästä välillä pois kotiympyröistä...
 

Yhteistyössä