Kuinka usein noin nelikuinen vauvasi syö yöllä? Paljonko nukkuu?

Meillä pian nelikuinen, täysimetetty vauva syö yöllä 3-5 kertaa. Pari kertaa on ollut huippuhyvä yö, jolloin on syönyt vain kahdesti.

Nukkumaan laitetaan klo 20, ja herää aina aamulla 4.30-06, useimmiten viideltä! Väsyttää...

Aamupäivällä nukkuu yleenä 1,5-2,5 tuntia, iltapäivällä torkut 15-30 min., ja vielä noin tunnin. Hereille otan aina viimeistään klo 17.30.

Päiväunetkin ovat ihan kamalia. Ei nuku yhtäjaksoisesti, vaan pitää 5-10 minuutin välein käydä hyssyttelemässä.

Rankkaa kun ei saa nukkua itse siis päivälläkään.
Olisiko kellään vinkkejä parempiin uniin? Kapalo on jo käytössä.
 
en oikein muuta osaa sanoa kun että varmaankin parin kuukauden päästä unet pitenee. meillä oli ihan sama homma 4kk-6kk mut sit kun aloteltiin puurot niin alkoi nukkumaan paremmin. nyt poika 8kk ja nukkuu kahdet päiväunet, 1-3 tuntia ja yöllä nukkuu 21-7. joskus herää pari kertaa yössä, joskus nukkuu 10 tuntia heräämättä. itse olin myös aivan poikki pari kuukautta sitten mut nyt on aika hyvin menny jo pari kuukautta.
 
ja tuosta ulkona nukutuksesta, meillä ainakin poitsu todella tarkka mitä pukee päälle. Jos ei oo sopivasti päällä niin hereilee vähän väliä.
Voisitkohan joskus kokeilla laittaa vauvan nukkumaan myöhemmin, jos silloin nukkuisi aamulla pidempään. Meill poitsu tosin vasta 3kk mutta saattaa herätä viimeisiltä "päiväunilta" 20 jälkeen ja yöunille mennään 22, nukkuu 8-9 aamulla muutamalla syötöllä. Jos iltapäikkärit jää pois niin ei yöstä tahdo tulla mitään...

Vauvat on niin erilaisia, voimia ja kyllä se siitä ajan kanssa helpottuu
:hug:
 
Meillä poistu alko nukkumaan 4kk iässä koko yön ilman syöttöjä, nukkumaan mennään 19-20 aikoihin ja herättän klo.5.

Meillä ei ainakaan ole auttanut toi että laittas myöhemmin nukkumaan niin heräis myöhemmin.
Herää edelleen viideltä mut väsyneenä ja kiukkusena.

Meillä nukuttiin päikkäreitä ennen 3-4h kerrallaan kahesti päivässä.
Nykyään aamulla nukutan ulos 8-8.30 aikoihin jolloin nukkuu 2h, toiset päikkärit on n.klo.13 jolloin nukutaan vaan 45min-1h, ja illalla sisällä viel 30min-1h unet.

Meillä on ainaki auttanu tohon nukkumiseen se että laitaa aina samaan aikaan, niin nukahtaa helpoiten, myös illalla. Jos valvottaa liikaa niin nukahtaminen kärsii.
 

Yhteistyössä