Kuinka usein neuvola

Kuinka usein olette käyneet alkuraskaudessa neuvolassa? Itse kävin raskausviikolla 9 ekaa kertaa, toinen käynti oli 13+2 ja seuraava on vasta 21+3. Tässä tokan ja kolmannen neuvolakäynnin välissä on niin kamalan pitkä tauko, kysymyksiä ois ja olen huono valittaa lääkäreille tai neuvolaan, joten itse ei sinne tule soiteltua. Jotenkin kun olen näitä keskustelupalstoja lukenut, niin kaikki muut tuntuu käyvän neuvolassa ahkerammin, kuvittelenko vain?

Alkuraskaudessa neuvolakäyntejä tietääkseni on kerran kuussa, sitten ne tihenee aika lähellä loppusuoraa pariin kertaan kuussa ja loppusuoralla on joka viikko neuvolakäynti.
Ainakin näin minulle selitettiin ja esikoisesta ainakin kävin silleen.
Joku lääkärineuvola tai ultrahan voi tietysti sekoittaa aikataulua vähän, mutta ehdotan, että jos asiaa tulee niin soitat vaan neuvolaan ja pyydät päästä juttusille, näin minua ainakin kehoitettiin!

Juu, itsekin näin olin ymmärtänyt että alussa neuvolat kuukauden välein, minulla tässä tulee parin kuukauden neuvolatauko, eikä mitään ultria eikä lääkäriä ole. Kai sitä pitää vaan ottaa rohkeasti puhelin käteen ja vaatia päästä tapaamaan neuvolatätiä. :)

Maasu: Oli ihan kaivettava neuvolakortti esille ja katsottava. Mulla on mennyt näin Neuvolat: 5+5, 15+4 ja 22+4 ja seuraava on ens viikolla jolloin viikkooja on 29+4. Tuosta on jäänyt kaks neuvolalääkäriä välistä pois, koska terkka oli sitä mieltä että kun kävin alkuraskauden ultrassa ja nyt 4d ultrassa niin neuvolalääkärit on turhia. Olenpas mä tosiaan käynyt harvakseltaan neuvolassa, nyt vasta itsekin tajusin!!!!
Mut tosiaan.. soita ihmeessa aina neuvolaan jos vaan on jotain kysyttävää. Meillä ainakin sanottu että koska vaan saa soittaa, jos vähääkään joku asia askarruttaa!!!

Ekasta mulla oli alussa; 8+1, 10+5, 15+5, 20+2, 26+2 jne..
Tokasta; 9+4, 12+0, 16+1, 20+2, 23+2 jne..
kolmannesta; 10+1, 12+2, 16+0, 21+3, 23+0 jne..
Nyt tästä nelosesta; 10+0, 14+0, 15+0 (seerumiselonnan takia) seuraava käynti 21+1 eli 7 viikon tauko olis mulle tullu ilman tota verikoekäyntiä... Näin alkuun toi on tosi pitkä aika olla ilman varsinkin kun useinkaan ei liikkeitäkään tunne ennenkö tuolla 18-20 vkojen tietämillä. Ehtii monet pahat kuvitelmat valtaamaan mielen... :x

Eka neuvola rv 9+1 ja nyt huomenna uudestaan sydänääniä kuuntelemaan rv 10+2 :heart: , minulla siis voimakasta migreeniä, minkä vuoksi nyt slomalla tämän viikon ja "tarkkailussa". Neuvolalääkäri rv 13 :heart: Tarpeen mukaan siis ainakin meillä pääsee useinkin!

Rva ja Tiuhti-Viuhtimme

mulla oli ekasta ja tokasta 4 viikon välein tuonne viikolle 30 asti ja siitä sitten jonkun aikaa kahden viikon välein ja sitten viikon välein. Nyt tämän kolmannen kohdalla oli eka viikolla 8, seuraava viikolla 11 ja nyt sain ajan viikolle 18 (joka huomen) vaikka oikeasti olis vasta viikon 20 jälkeen seuraava. Minulla kun ollut ongelmia ekassa raskaudessa niin sen takia sain pari viikkoa aikaisemmin tuon kolmannen ajan. Ja ultrassa olen käynyt jo 3 kertaa. Ainiin, kävin viime viikolla kuunteluttaa sydänäänet kun en ollut viikkoon liikeitä tuntenut ja olin huolissani (olen tuntenut siis jo viikolta 12 asti)

"Alkuraskaudessa neuvolakäyntejä tietääkseni on kerran kuussa, sitten ne tihenee aika lähellä loppusuoraa pariin kertaan kuussa ja loppusuoralla on joka viikko neuvolakäynti. "

Näin myös meillä. Ensimmäinen oli rv 8+1. Terveydenhoitaja kysyi ekalla kerralla haluanko ylimääräisen ultran joka oli sitten 9+3. Nyt sitten lääkärin vastaanotto rv12+2.

Rv 10+1

Yhteistyössä