Kuinka usein lapsi kylpuun/suihkuun?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
äitikotona
[QUOTE="allu";28979385]aivan ot mutta mun mielestä pelkkä suihku ilman pesua aineita on turhaa ja saa tuntemaan itsensä likaisemmalta kuin ilman sitä.Meillä siis käydään suihkussa/saunassa silloin kun tarve vaatii joskus joka toinen päivä ja joskus harvemmin/tiheemmin ja aina pesu pesuaineilla.[/QUOTE]

No minusta aikuinen on ihan eri asia kuin pieni lapsi. Mun 1-vuotiaan tukka ei rasvoitu niin, ettäkö se pitäisi pestä useammin kuin 1-2 krt viikossa saippualle. Hän hikoilee toki vähän, mutta lapsen hiki ei haise niinkuin aikuisen. Alapää pestään joka tapauksessa vaipanvaihdon yhteydessä saippualla, jos on tullut kakka. Eli 1-3 krt päivässä.

Ne hiekanmurenat hiuksissa tai puurotahmat korvan takana ei kyllä vaadi saippuaa puhdistuakseen, lämmin vesi riittää vallan mainiosti. Vesi vanhin voitehista, mutta liika saippua kuivattaa helposti ihoa. Ja on todettu, esim. atoopikon kannattaa peseytyä haaleahkolla vedellä joka päivä, se vesi ei kuivata/ärsytä ihoa vaan nimenomaan ne saippuat ja esim. huokosiin jäävä lika ja hiki on atoopikolle tosi huono juttu.

vierailija
Sinä kysymys olikin. Eli kuinka usein teillä käy lapsi kylvyssä tai suihkussa ja minkä ikäinen?

Meillä noin 2krt viikossa. Alapesut, naama, kädet pestään aamuin illoin. Onko liian vähän?
Ööö... tota...ööö... alapesu iltaisin ja aamuisin?!?! ei oo liian vähän liian usein jos meinaat alapesu niinkuin pippelin/pimpin pesua vähennä ja pese vaan kun ootte suihkussa ei ihme että oon kuullu monta pikku tyttöä joilla on tulehdus pimpissä ja kutittaa ja on punainen, jos sitä pesee kokoajan niin keho ei ehdi itse tuottaa sitä omaa kehon rasvaa joka suojaa pippeliä/pimppiä tulehduksilta

vierailija
5 v poika käy joka arki ilta suihkussa. Joka toinen päivä pesen shampoolla. Viikonloppuna sauna.
Miks 5v pojka käy suihkussa joka päivä iho kuivuu jos ei laita rasvaa päälle ja jos on niin että pitää laittaa rasvaa että iho ei kuivu niin se merkki siitä ett keho ei ehdi tuottaa sitä omaa rasvaa joka suojaa ihoa ja just on ehtinyt "tulla rasvaa" niin suihkuun taas ja pesemäön se rasva pois ja sama taas seuraavana iltana pesee pois se rasva

vierailija
Sinä kysymys olikin. Eli kuinka usein teillä käy lapsi kylvyssä tai suihkussa ja minkä ikäinen?

Meillä noin 2krt viikossa. Alapesut, naama, kädet pestään aamuin illoin. Onko liian vähän?
Se alapesu peppu/pimppi pesu niin pitäs AINA!!! pissin tai kakan jälkeen pestä eli jotain 5-8 kertaa päivässä riippuu miten monta kertaa ne käy vessasa päivän aikana (keskiarvo on kai jotain 5-8 kertaa/päivä) aina vessan jälkeen niin pitää pestä pimppi ja peppu, varsinkin tytöillä se pimppi on tärkeetä pitää puhtaana että ei tuu tulehduksia TÄRKEETÄ

vierailija
Ööö... tota...ööö... alapesu iltaisin ja aamuisin?!?! ei oo liian vähän liian usein jos meinaat alapesu niinkuin pippelin/pimpin pesua vähennä ja pese vaan kun ootte suihkussa ei ihme että oon kuullu monta pikku tyttöä joilla on tulehdus pimpissä ja kutittaa ja on punainen, jos sitä pesee kokoajan niin keho ei ehdi itse tuottaa sitä omaa kehon rasvaa joka suojaa pippeliä/pimppiä tulehduksilta
Pöh pöh valehtelet pimpin pitää pestä usein:

Se alapesu peppu/pimppi pesu niin pitäs AINA!!! pissin tai kakan jälkeen pestä eli jotain 5-8 kertaa päivässä riippuu miten monta kertaa ne käy vessasa päivän aikana (keskiarvo on kai jotain 5-8 kertaa/päivä) aina vessan jälkeen niin pitää pestä pimppi ja peppu, varsinkin tytöillä se pimppi on tärkeetä pitää puhtaana että ei tuu tulehduksia TÄRKEETÄ!!!

Meillä käy myös 2x/vko ja peruspesut tehdään joka päivä, eli kasvot, alapesut yms.

Ja tyttö 3v.
Jos pimppi/pippeli pesut aamuin illoin (joka päivä) niin erityisesti tytöt niin älä sit ihmettele miks sen pimppi on tulehtunut. Voi tulehtua, liian puhdas pimppi niin vartalo ei ehdi tuottaa sitä omaa suojaavaa kerrosta pimpille pimpin ympärille joten kun ei oo suojaa niin tulehtuu kuivuu ja kutittaa

Joka päivä käy kaikenikäiset. Iltasuihkussa on helpompaa pestä kaikki paikat jotka kaipaa pesua: kasvot, kädet, peput ja hikivarpaat (meidän lapsilla ainakin tahmavarpaat hikoaa kovasti :)) Hiuksia ei tarvii joka päivä pestä, mutta kyllä nekin useamman kerran viikossa huuhdellaan.

vierailija

Älä sit ihmettele jos lapsi/lapsesi alkaa valittamaan että kutittaa alapäässä, jos 2 kertaa päivässä peset tytön/pojan pimpin tai pippelin.
Kysyit että on onko liian vähän ei oo liian paljon tuo on riittää kaks kertaa viikossa alapää pitää "ehtiä" tuottaaa itse rasvaa, ja ei se ehdi jos peset joka päivä kaks kertaa

vierailija
Mun poika käy melkee joka päivä suihkussa 7 v. 2 krt viikossa tarkistan että pesee hiukset. Vauvan pesen 2 krt viikossa. Ja itsekin käyn suihkussa talvisin vain 2-3 krt viikossa, jos en ole hikoillut jne. Itsellä kuivui iho ja hiukset jos pitäisi käydä useemmin. Vaeltamassa oli hauskaa viikon reissulla kun muiden hiukset tihku rasvaa ja mä olinbiha freessi ;")

vierailija
Samaa mieltä, ällöttävää edes ajatella etteivät jotkut peseydy päivittäin. Hyi helvetti.
Mä meen 3 kertaa viikossa ma ke ja pe kun oon koulussa jos on lapsi erityisesti tyttö/tyttöjä jos ne peseytyy joka päivä ainakin alapää niin niiten alapää kuivuu kun joka päivä kerran päivässä sieltä pitää pestä älä mieti sit miks pimppi alkaa punottaa ja kutittaa ja sit tulehtuu --> liika vettä parempi jos ei pese pimppiä joka päivä putsaa korvat joka päivä katotaan kuinka kauan kuulet ennenkuin kuulo menee kerran muistan pesin peppua usein se oli kuiva ja hinkkasi ällöttävästi pakaroita vasten kun kävelin ja kutitti vesi teki sen kuivaksi hyi sit laitoin zinkkisalvaa ja lopetin pepun pesemisen niin usein heti korjautui ongelma

varmasti tekee samaa pimpille myös seura teillä joilla on tyttöjä jos ne kokoajan käsillä siellä pimpissä on niin ärsyttää tai kutittaa siellä kattokaa sitten jos sen pimppi punoittaa sitten kun ootte suihkussa tai kysy ekaks että kutitaako pimpissä kun sulla on kädet tuolla kokoajan

vierailija

Siis alapesut 2 kertaa päivässä ok mutta mietin miten teidän mielestä on jos alapesut tehdään vaan suihkun yhteydessä jos on suihkussa 2 kertaa viikossa ja alapesut siellä pimppi/pippeli pesut kaks kertaa viikossa onko se liian vähän

Yhteistyössä