kuinka usein lapsi hoidossa

Täällä kun lueskelee niin miltei kaikilla tuntuu olevan lapset viikonloppuhoidossa tai ylipäänsä hoidossa silloin tällöin. Mistä te saatte hoitajan. Mulla on kauhean korkea kynnys siinä millainen hoitaja lapselle... haluan sen olevan lapselle läheinen (esim kummi mummi, ystävä). Mä en vain koskaan tunnu saavan hoitajaa... Meillä on kohta 1,5 vee lapsi ja ei oikeastaan olla miehen kanssa pystytty ku kerran olla kahdestaan lapsen syntymän jälkeen... masentavaa...

Tuntuu että kaikilla mummit ja kummit hoitaa jos vanhemmilla menoa tai esim suursiivous tai isoja hankintoja kaupoilla... Meillä on kaikki niin kiireisiä et hyvä ku kylään päästään...
 
Meillä 1v4kk lapsi ja ei olla oltu vielä vauvan syntymän jälkeen kertaakaan miehen kanssa kahdestaan jossain ilman lasta.
Mutta ei ole ollut kyllä tarvettakaan, tykätään liikkua ja mennä niin että lapsi mukana.

Hoidossa lapsi ei ole myöskään ollut kuin ihan lyhyesti naapurissa muutamia kertoja, sinne kyllä voin hyvillä mielin jättää.
Isovanhemmat ei meillä hoida lasta ollenkaan.
 
Meidän tyttö on nyt 1v4kk. On ollut syntymästään lähtien melko säännöllisesti yökylässä mummeillaan.Joko kerran kuussa tai joka toinen kuukausi. Mummit ottaa mielellään tyttöä yökylään. =)
 
enkä ole ihan pian viemässäkään, on poika niin äidinperään (ei saa ees vessassa rauhassa käydä). Siskoni on kyllä monesti kysynyt milloin poika tulee siskonsa kanssa yökylään mutten henno vielä viedä. Nyt pystyisi sikäli kun ei saa enää tissiä eikä näin ollen ole siitä riippuvainen. Esikoinen oli yökylässä ekan kerran 2,5vuotiaana. Joten ehkä vuoden päästä poikakin. Lasten syntymän jälkeen ollaan 2 kertaa vietetty kahdestaan yö kotona miehen kanssa. Esikoinen on 3v8kk. Mummut ja papat asuu satojen km päässä joten sisko ainut apuni.
 
Meilläkään neiti ei ole ollut vielä yökylässä. Ikää on kohta 2v.
Tässä hiihtolomalla suunniteltiin josko tyttö ois menny mummolle yöksi, mutta sitten kuitenkin mietittiin, että kun ei oo mikään pakko laittaa yökylään, niin mitäpä sitä suotta itkettää ;)
Kerkeehän tuo sen vielä oppia kun on sen aika ja oishan se kiva jos tyttö itsekin olisi sitä mieltä, että voisi vaikka olla mummon kanssa yön tai sit tilanne on ihan toinen jos tulee joku tilanne, että tytön joutuu jättämään.
Epäilin osaisinko itsekään nukkua jos tyttö ei ole tuhisemassa sängyssään :heart:
 
Meidän tyttö on ollut kerran yökylässä, mummulassa, meidän 1vuotis hääpäivänä... Ja ikää 1v7kk. Nyt olen lähipiirin painostuksesta (tyyliin: ei lapsen ole hyvä kasvaa vain äidin helmoissa) :LOL: vienyt tyttöä mummulaan kerta viikkoon hoitoon, yleensä reiluksi tunniksi ja käyn itse asioilla sillä aikaa. En vaan raaskisi jättää hoitoon pidemmäksi aikaa... :heart:
 
Meillä 1,4 vee ja ei kyllä ole kovin paljoa hoito-apuakaan lähellä, mutta ei ole myöskään ollut tarvetta! Ja päivällä on tainnut olla hoidossa 2 kertaa elämänsä aikana pari tuntia... :)
No jos syksyllä aloittaa päiväkodissa niin kyllähän sitä hoidossa ehtii olla
 
ei ollu vaa halua jne. aiemmin viiä hoitoon/yökylään.
mää oon aina ollu semmonen et mun on vaikee viiä lapsia hoitoon siis muualle ku tarhaan,ite ku oon lapset tehny ni ite haluan myös hoitaa.ja tämä ei siis tarkota sitä ettenkö joskus kaipais omaa aikaa mutta en vain osaa viedä lapsia hoitoon jos ei oo ihan "pakko" :)
nää 2 nuorimmaistakin saa odottaa useamman vuoden ennen ku raskin antaa ne yökylään.
 
nuo ei oikeestaan ole missään yökylässä, vaan meille tulee hoitaja kotiin, jos tarvitaan. Yleensä tenavia katsoo mun pikkusisko tai vanhemmat. Ja sen takia saadaan todella helposti/nopeasti hoitaja, koska mun porukat asuu samalla kadulla meijän kanssa =)
 
meijän poika on nyt 1v 3 kk ja on elämänsä aikana ollut jo 4 kertaa yökylässä. Ekan kerran oli 5 kk iässä. Meillä on tosi ihanasti asiat siinä mielessä, että miehen puolelta mummo on innokas hoitaja...ja häneen on voinut tukea kyllä tosi paljon. Myöskin yksi kummeista on käytettävissä aika usein. Kummi on sellainen päivähoitaja, et jos vaikka jotain lääkäriä , parturia yms. niin voi sitten häntä pyytää. Poika taisi olla vasta 1 kk kun ekan kerran jätettiin miehen kanssa poika mummon hoiviin tänne meille kotiin elokuvien ajaksi.
 
Meidän poika 1v 7kk ei ole ollut vielä koskaan hoidossa. Joskus olisi kiva päästä vaikka elokuviin kahdestaan... Meillä ei ole lähellä ketään niin tuttua hoitajaa että voisi poikaa jättää, hän on niin arkakin. Eikä yöhoitoon ole vielä kiiruskaan...
 
Meillä tyttö 1v3kk, ei ole ollut vielä hoidossa. Ei ole ollut mitään erityistä tarvetta hoitoon viemiselle. Miehen kanssa ei ole kyllä sitten muksun syntymä oltu missään kahdestaan.. On kuitenkin päästy ihan kivasti olemaan kavereiden kanssa ja käymään viihteelläkin joskus niin, että toinen jää muksun kanssa kotiin. Kavereiden luokse otetaan muksu mukaan. Nyt on ollut puhetta isovanhempien kanssa, että voisi yrittää joku päivä viedä pariksi tunniksi hoitoon. Toisaalta juuri nyt eroahdistus on pahimmillaan ja itku tulee jopa siitä jos äiti/isi menee vessassa käymään eli saapa nähdä, mitä siitä tulee. Mutta ehtiihän tuo vielä siellä hoidossa olemaan vaikkei se vielä onnistuisikaan.
 
Meillä poitsu ekan kerran yökyläs mummalla ja papalla kun oli 2 ja puol kk,nyt on yökyläs n.1krt/2 kk joskus pienemmällä välillä.Päivisin/iltoja on hoidos muutaman tunnin ehkä 1-2krt/vko...hoitajina on mummat ja papat monessa polvessa jotka asuu kaikki 20km säteellä..;)
 
Meillä poika on nyt 1,6 v. On ollut vaihtelevasti yökylässä mummolla ja vaarilla.
Taisi ensimmäistä kertaa olla alle kahden kuukauden ikäisenä, jotta saimme välillä nukkua yhden yön. Poika kun oli sellainen yökukkuja ja huutaja ensimmäiset kolme kuukautta.
Nyt poika oli ensimmäistä kertaa kaksi yötä äitini siskolla, koska menimme hautajaisiin.
Se reissu taas olisi ollut liian rankka vielä noin pienelle, kun itsellekin se oli. Ajamista oli yhden päivän aikan edestakaisin melkein tuhat kilometriä.
Mummolla ja vaarilla häntä vietiinkin enemmän yökylään ja hoitoon, koska vaari alkoi häntä
hoitamaan, kun aloitin työt pojan ollessa vuoden ikäinen. Ihan jo sen takia, että tottuisi
hoitajaansa ja vaari sai samalla harjoitusta.
En näe minään pahana viedä lasta turvalliseen paikkan hoitoon joskus. Täytyy sitä
välillä myös parisuhdetta hoitaa ja päästä kahdestaankin joskus vaikka vain syömään tai
kävelylle.
Itse pystyin viemään lapseni jo pienenä hoitoon, koska en imettänyt.
Tässäkin asiassa lienee kukin tekee kuten parhaaksi näkee.
=) :flower:
 
1v5kk poika säännöllisesti viikoittain hoidossa jommassa kummassa mummolassa miehen ja minun yhteisen harrastuksen vuoksi. Lisäksi ollut muutaman kerran yökylässä (1-3 yötä ) työjuttujen takia. Toi kolme yötä otti kyllä itselläni koville...
 

Yhteistyössä