Kuinka usein lapset suihkuttelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suihku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä;28482715:
Eikö ne hiukset haise jos niiitä ei pese ja vaan kastelee??

Ei haise. Ilmeisesti lapsen päänahka ei ala erittää hikeä ja talia samalla tavalla kuin aikuisen, kun shampoopesuja vältetään. Kyllä me vedellä siis pestään, ei pelkästään kastella.

En ole itsellä kokeillut mutta jotkuthan sanoo että aikuinenkaan ei tarvitsisi shampoota hiustenpesuun jos opettelee olemaan ilman. Tällöin ei tietystikään saisi käyttää mitään muotoilutuotteitakaan sitten. Vesipesu riittää, jotkut pesee välillä soodalla.

[QUOTE="vieras";28482322]Ei käy joka ilta suihkussa, jos ei ole hionnut. Hiukset pestään pelkällä vedellä yleensä. Vain muutaman kerran olen pessyt shampoolla.

Kesällä pestään jalkoja useammin kun hiekkalaatikolla menee kenkiin hiekkaa. Ja jos vaikka pyörälenkillä hikoaa, niin kyllä menee suihkuun. Muussa tapauksessa suihkussa käydään 2-3 kertaa viikossa. Pepun pesen joka vessakäynnin yhteydessä, jos tarvii käydä peffa pyyhkimässä.

Mun lapsellani atooppinen iho joten se jatkuva pesukaan ei ole hyvä, mutta jos hikoilee niin sit on toki pestävä. Lapset ei kyllä yleensä samalla tavalla hikoile kuin aikuiset.[/QUOTE]

Eikös atooppiselle just kevyt pesu useasti olisi hyvä, ettei tule likaa ja pöpöjä...? Ja rasvaus päälle. Ei siis mitään saippualla hinkkaamista, vaan nopea pesu...Näin meille on opetettu..

Yhteistyössä