Kuinka usein kylvettää vauva?En jaksa edes joka toinen päivä keittää montaa kattilallista vettä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Niinhän se on. Miten muuten, laitako kylpyöljyn jo sillon ku alat keittämään sitä kylpyvettä? Vai vasta sitten kun vesi kiehuu? Jäähtyneeseen veteenhän sitä ei saa laittaa ennen kuin lapsi täyttää 32v. jolloin voi myös alkaa pesemään tukkaa.
 
mii
kerta viikkoon riittää, ja kuuman veden voit jäähdyttää lisäämällä kylmää vettä.

Meidän naapurissa asui parivuotta sitten perhe, joiden taloon tuli vaan kylmä vesi. Kaikki kylpyvedet lämmitettiin joko saunan tai karjakeittiön padassa ja tiskivedet puuhellalla.
Joten irvailkaa vain, tuo voi olla tottakin!
Paitsi jos keittää veden samasta syystä kuin juomavedenkin... :/
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Eipä meikäläistä ainakaan naurattanu yhtään kun viime vuonna kaivosta loppu vesi. :/
Piti keittää hellalla niin pyllynpesu- kun tiskausvedetkin, että sai lämmintä vettä.
Juu, kyllä mä tiedän, että tuo on joskus totista totta eikä naurata yhtään. Mun mummonikin asuu 80 veenä omassa töllissään, hakee kaivosta vedet, lämmittää jokaisen tarvittavan vesitipan ja pyykkää 50-luvun pulsaattorilla. Ei viemäröintiä, ei juoksevaa vettä.

Mutta tää aloitus oli vissiin provo? ;)
 
no haloo, ei kaikille oikeastikaan tule vettä sislle. Ei meillekään tule.
Kylpyvedet kyllä lämmitän yleensä saunan muuripadassa, mutta saattaahan tuon kattilassakin lämmittää. Pienelle vauvalle nyt ei paljoa vettä tärvitse, ja kiehuvaan veteen saa laittaa sekaan saman verran kylmää vettä, että on sopivaa.

Tosin aloitus varmaan on provo, mutta vähän hölmöä naureskella asialle, joka on ihan totta kuitenkin joillekin. (siis juoksevan veden puute)

Niin, ja joillakin voi olla kaivossa niin huono vesi, että on ihan aiheellista pestä vauva keitetyllä (=puhtaammalla) vedellä.
 
vinci
asiasta pilkkuun...meiän porukoille ja mun 93veelle mummulle ei tuu kuin kylmä vesi sisälle taloon!!
kattilassa lämmittää veden ja saunalla pesee ittensä, paitti mummu joka käy kerran viikkoon palvelutalon saunassa ja muuten pesee vatissa niinkuin aina nykyään taitaa kotiapu autella siinäkin jo!! asuvat siis eri paikoissa mun porukat ja mummo...ei samassa!!
 
Miun kaveri asuu neljän lapsen kanssa keskeneräsessä omakotitalossa ja ainoa pesumahdollisuus on puulämmitteisessä pihasaunassa vatipesulla :wave:
Mutta aika käsi saa olla, jos ei älyä lantrata kiehuvaan veteen kylmää vettä :/ Tais olla provo tämä alotus, vaikka mahollista onkin, että lämmintä vettä ei ole.
 
2 poika lapsen äiti
meillä poika vauva 8kk käy joka ilta kylvyssä, käynny syntymästä saakka, näin jatketaan ainakin 1v asti, muut lapset poika 3v, tyttö 6v, käyvät suihkussa ti ja to ja saunassa la.
 

Yhteistyössä