Kuinka usein käytte kesällä kesämökillä (omalla tai esim. isivanhempien) ja kuinka pitkään kerralla siellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En koskaan. Meillä tai isovanhemmilla tai muillakaan sukulaisilla ei ole kesämökkiä. Todellakin haluaisin käydä, olisin just mökkityyppinen ihminen. Uskon, etää viihtyisin. Ehkä sitten joskus, jos lottovoitto osuu kohdalle.

Meillä on meidän ja mun vanhempien yhteinen mökki. Mies kävi isompien lasten kanssa kolmen yön reissun mökillä heti kun koulut loppu. Viime viikonloppuna minä olin kavereiden kanssa siellä.
Heinäkuun 2 viimeistä ja elokuun ensimmäinen viikko on miehellä lomaa ja luultavasti ollaan muutamaa päivää vaille koko 3 viikkoa mökillä. Tuossa välissä isä ja äiti on sen viikon. Isä on nyt veljeni ja sen lasten kanssa pari yötä. Ja veli luultavasti menee juhannukseksi mökille. Joten kyllä tuolla käyttöä on varsinkin kun kaikilla on se n 400 km matkaa mökille ja mökki on 30 neliön lautamökki ilman juoksevaa vettä.

Omalle mökille mennään heti kun koulut loppuvat, ja takaisin tullaan iltaa ennen koulun alkua. Sieltä singahdellan kesäkylään, serkkutytöt käyvät kuin kotonaan, kavereita ja tuttavia tulee ja menee, me tulemme ja menemme kavereiden mökeillä, tehdään etätyötä tai sukkuloidaan toimistolle.

Talvisin joka viikonloppu ja kaikki lomat.
Ajomatkaa kotoa Helsingistä onneksi vain runsas tunti :-)

Meil on oma mökki ja käydään aika harvoin. Itseasiassa olen parhaillaan mökillä lasten kanssa, mut viihtyisin paremmin, jos piha olis laitettu. Ostin tän mökin keskeneäisenä tai siis mökki on ihan valmis ja uusi, mutta piha keskeneräinen. Ei vaan ole oikein varaa tällä hetkellä alkaa kunnostamaan sitä. Ollaan vkonloppu kerrallaan suunnilleen. Nyt vaan yksi yö. Haluaisin olla kerralla pidempäänkin, mut tuo piha....

mun suvussa ei oo enää mökkiä, miehen isovanhemmilla on kaukana ja isällä on päivämatkan päässä. Isovanhempine mökillä käyään päiväkylässä, eivät enää halua yöksi sinne ja papan luona käyään aina joskus päiväsittäin, kerran ollaan yövytty. Kyl me viihyttäs sielä kaukana isovanhempien mökillä. Nyt on oma vaunu maalla joten saadaan olla "mökillä" niin paljon kun halutaan. Ja paljon me täälä ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mökki;24010743:
Meil on oma mökki ja käydään aika harvoin. Itseasiassa olen parhaillaan mökillä lasten kanssa, mut viihtyisin paremmin, jos piha olis laitettu. Ostin tän mökin keskeneäisenä tai siis mökki on ihan valmis ja uusi, mutta piha keskeneräinen. Ei vaan ole oikein varaa tällä hetkellä alkaa kunnostamaan sitä. Ollaan vkonloppu kerrallaan suunnilleen. Nyt vaan yksi yö. Haluaisin olla kerralla pidempäänkin, mut tuo piha....

Aloita itse se kunnostaminen. Pihaa ei saa kerralla/kesässä valmiiksi, ja tyäöästäkin se on, mutta kannattaa aloittaa.
Kyllä meilläkin raivattiin, kulotettiin, kaadettiin puita, käännettiin maata, leikattiin oksia... Ja hei - 12:s kesä menossa eikä pihaduuneissa loppua näy...

Aloita tekemällä pienen pieni hyötypuutarha, pari viinimarjapensasta ja raparperipuskaa. Ruohosipuli ja oregano pärjäävät hoidotta ja leviävät itsekseen, samoin minttu.
Tasoita maa siellä minne ei ole varaa hankkia lasteittain ruokamultaa, kerää pienet & isot kivet omiin kasohinsa jne jne. Ja aloita se nurmikon kasvattaminen vähitellen, se vie aikaa ja rahaa.
Isoja saviruukkuja (saa kohta alesta) ja niihin kesäkukkia.

Siitä se lähtee! tsemppiä ;-)

Anopin mökillä käydään muutaman kerran kesässä päiväseltään, nyt on tänä kesänä luvatu että oltais yötä, lapset haluaisivat. Ihan oman halun mukaan on käytössä, ei ole enempään ollut halua, ennemmin on pienten lasten kanssa kotona yötä.

keskimäärin kerran kesässä poiketaan yön yli mummun mökillä kun ajellaan kauas sukulaisiin. Ihana paikka jossa ois mielellään enemmänkin. On vaan niin kaukana ja mummu+pappa sielä kaiket ajat talvea lukuunottamatta. Mummu ressaa kamalasti jos sinne menee samalla aikaa tai eriaikaan. Ei sitte viiti enää edes kysyä.

Ei ole meillä eikä lähisuvulla (äiti/ sisarukset ) kesämökkiä, joten käydään erittäin harvoin. Voi olla vuosiakin välissä. Joinain vuosina ollaan vuokrattu mökki viikoksi. Olishan se kiva jos olis itsellä lähietäisyydellä (noin 50 km) mökki.

Yhteistyössä