Kuinka usein katotte virukset, haittaohjelmat yms koneeltanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Meillä tuli pienoinen pakko eilen kattoa kaikilta koneilta virukset kun neidin koneelta sitten löytyi pahanlaatuinen Troijan hevonen eikä sitten saatu sitä poistettua millään ja nyt on likan kone pois verkosta, meillä oli nettikin kiinni ton takia koko eilisen loppupäivän tähän aamuun asti. Ja nyt latasin uusimman version Ad-Aware-ohjelmasta koneelle ja skannasin tiedostot ja poistin kaikki haittaohjelmat (37 kpl). Mulla yleensä Avira hoitaa noi virustarkistukset sillai ettei sitä huomaa ja ilmottaa kyllä jos jotain ongelmia on.

Taustalla katsoo koko ajan, mut noin 3 viikon välein katson erikseen manuaalisesti. Ensin eheytän koneen kiintolevyt, sit katson pöpöt ym ja vikana teen firman vakkarityöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Norton skannailee itsekseen aika usein ja tuo Ad-Aware on mulla sitten varulta vielä, jos manuaalisesti haluan tarkistaa.

Mitä oot tykännyt tosta Ad-Awaresta? Onko sulla tämän vuotinen versio? Mulla oli se viime vuotinen ja yritin sillä skannata niin eipähän onnistunut enää, piti poistaa koko ohjelma koneelta ja ladata netistä uusi versio. Eikä toi kauheen vaikea edes ollut poistaa niitä. Mieskin laittoi sen koneelleen ja nyt se skannaa just miehen koneelta kaikki haittaohjelmat.

Meillä skannaa AVG:n virusohjelma automaattisesti joka päivä. Ohjelma hakee myös päivitykset automaattisesti päivittäin. Ad-Aware (joka siis ei ole virusohjelma) ajetaan manuaalisesti, kun muistetaan.

Troijalaista ei saa välttämättä poistettua, jos on verkossa eli kannattaa katkaista verkkoyhteys ja sitten ajaa virustarkistus uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Norton skannailee itsekseen aika usein ja tuo Ad-Aware on mulla sitten varulta vielä, jos manuaalisesti haluan tarkistaa.

Mitä oot tykännyt tosta Ad-Awaresta? Onko sulla tämän vuotinen versio? Mulla oli se viime vuotinen ja yritin sillä skannata niin eipähän onnistunut enää, piti poistaa koko ohjelma koneelta ja ladata netistä uusi versio. Eikä toi kauheen vaikea edes ollut poistaa niitä. Mieskin laittoi sen koneelleen ja nyt se skannaa just miehen koneelta kaikki haittaohjelmat.

Tämän vuotinen versio on mulla, mies asensi sen. Ihan hyvähän tuo on, jopa minä osaan sitä käyttää. :D

Meillä katkaistiin verkkoyhteys soneran päästä ja muutenkin otettiin tytön kone pois verkosta ja tehtiin se tarkistus ja yritin poistaa sen troijalaisen mut eihän se sitä antanut mun poistaa.

Meillä myös on automaattisesti itsensä ajan tasalla pitävä NIS, eli Norton Internet Security system. Sisältää palomuurin ja virustorjunnan. Hyvin pelaa, on tappanut lennosta mm. koneelle pyrkiviä troijalaisia. Täysskannaus tehdään kerran viikossa.

Voin muuten suositella tuota AVG:tä. Meillä on ollut se käytössä 8-9 vuotta, eikä oo pöpöjä koneella muuta kuin käynyt. Palomuurina ZoneAlarm (myös ilmainen) ja pöpötutkana tuo Ad-Aware. Hyvä, ilmainen paketti, joka on pitänyt koneet puhtaina :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voin muuten suositella tuota AVG:tä. Meillä on ollut se käytössä 8-9 vuotta, eikä oo pöpöjä koneella muuta kuin käynyt. Palomuurina ZoneAlarm (myös ilmainen) ja pöpötutkana tuo Ad-Aware. Hyvä, ilmainen paketti, joka on pitänyt koneet puhtaina :)

Meillä samat, mutta palomuurina Sygate Personal Firewall.
AVG on kyllä ihan mainio.

Mulla oli AVg mut tuli jotain häikkää siihen ohjelmaan niin oli pakko poistaa koko ohjelma koneelta mut nyt mulla on koneella Avira Antivirus, oon joskus aikasemminkin käyttänyt sitä vanhalla koneella ja olen tykännyt. Ja sitten palomuuri on Zone Alarm ja sitte on toi Ad-Aware, hyvä kolmikko siis mun koneella.