Kuinka usein kannattaisi tehdä raskaustestejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhanpohdiskelija :-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhanpohdiskelija :-)

Vieras
Meillä vauva on 7 kk ja uusi vauva saa tulla, kun on tullakseen. Ehkäisyä ei siis ole käytössä. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen. Imetän yhä monta kertaa päivässä ja muutaman kerran yölläkin. Olen tehnyt noin kerran kuussa raskaustestin. Taas olisi noin kuukausi edellisestä ja mietin tässä, että onko ihan hölmöä testailla vai pitäisikö vaan odotella, että tulisi jotain kunnon oireita. Mites muut ovat testailleet, jos on lähtötilanne ollut sama?

Monilla ei ovulaatiota tapahdu jos imettää noin usein ku sinäkin.
Toisilla taas menkat alkaa jo ennen ku jälkivuoto on kunnolla loppunut, vaikka imettäis kuinka.

Kyllä mä sinuna odottaisin jotain oireita ensin enkä joka kuukausi tekis niitä testejä.

Mulla kävi niin että menkat alkoi kun esikoinen oli 6kk, imetin 8kk ikään ja heti sen jälkeen tärppäs. Sitä ennen olin jo tehny pari testiä, kun ei ollu mitään ehkäsyä...

no mulla ei ihan sama tilanne. Esikoista kun laitettiin tilaukseen ja lopetin pillerit, menkat tuli vissiin kaksi kertaa normaalisti ja sitten ei neljään kuukauteen. Tein sitten testejä sillon tällön, lähinnä ennen tilaisuuksia joissa tulee otettua alkoholia...

nega se oli yleensä mutta sitten yhtäkkiä olikin plussa, tai oikeastaan se oli sellainen raja-arvo, sanoi vaan että tee uusi testi 48h kuluttua. Ja positiivinenhan se oli. Mutta jos olisin jäänyt oireita odottelemaan, olisin varmaan ollut jossain viikolla 15 menossa kun raskaus tulee tietooni. Ensimmäinen ja tämä toinenkin raskaus on aivan oireeton. Rinnat kipeytyivät joo mutta sitä ne tekivät joskus muutenkin. Ei pahoinvointia, ei mitään. Maha kasvaa ja ultrassa nähty vauva :)

Kiitos vastauksista. Mullakin oli edellinen raskaus aika lailla oireeton, joten siinä mielessä ihan järkevää ehkä olisi testailla edelleen aina aika ajoin. Yksi syy, miksi olen testaillut, on se, että jos olenkin raskaana, niin suht. säännöllisten testien mukaan voi edes vähän päätellä, kuinka pitkällä raskaus on. Mutta toisaalta en haluaisi tehdä mitään isoa "projektia" tästä raskautumisesta. Tapahtuu kun tapahtuu. Ja negan saaminen on toisaalta aina vähän surullista.

Yhteistyössä