Kuinka usein imetätte, poika 2kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kide

Jäsen
10.03.2008
241
0
16
Terveppä terve :wave:

Minulla on 2kk vanha poika, joka syö edelleen kovin tiuhaa tahtia varsinkin aamupäivisin ja iltaisin. Yöllä syöttöväli on pitkittynyt neljään-viiteen, joskus jopa kuuteen tuntiin, mutta aamupäivät ja illat pikkuinen on todella usein rinnalla. Niin siis tuo tosi usein on käytännössä kerran tunnissa, kaveri siis syö noin puol tuntia ja tunnin päästä sama juttu, joskus syöminen kestää vähän kauemminekin. Yöllä taas hän herää ja syö paljon hanakammin ja siis nopeammin.

Olisiko kellään vinkkejä, miten voisin pidentää syöttöväliä myös päiväsaikaan?
Olen miettinyt, että tarjoanko liian hanakasti rintaa itkuun... Lueskelin juuri, että "ylisyöttäminen" voi pahentaa lapsen vatsavaivoja ja niistä meillä on kyllä kärsitty tässä jo muuatami viikkoja. Pojan paino kehittyy hyvin, pituuteen nähden nopeammassa tahdissa, jotan kasvun kanssa ei ongelmia ole.

Kide :)

Meidän poika on myös 2kk ja kärsii vatsavaivoista. Ilmaa menee syödessä mahaan ja sitten itketään ja halutaan uudestaan tissille enemmänkin kai lohtua hakemaan kuin nälän takia. Meillä päivällä syöttövälit ovat noin 2 tuntia, välillä vähemmänkin. Joskus kyllä jopa 4 tuntia. Yöllä syöntiväliennätys on 6 tuntia. Aamuyöstä alkaa usein taas vatsanväänteet ja silloin syödään taas tiheämmin. Olen myös miettinyt että liika syöminen varmaan vaan lisää niitä vatsavaivoja mutta välillä tuskaiseen huutoon ei vaan mikään muu auta ja sitten tarjoillaan taas tissiä...

Painoa on meilläkin tullut pituuteen nähden nopeammassa tahdissa.

En siis osaa sinua, Kide, neuvoa, mutta olisin itsekin kiinnostunut jos jollain on vinkkejä tähän asiaan... Elän toivossa että iän myötä nämä ongelmat hiljalleen helpottaa...
:)

Olen vieraillut tuolla imetystukisivuilla ( http://maitolaituri.imetys.fi/ ja http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_frontpage&Itemid=140 ), kun on ollut kaikenlaista ongelmaa tässä imetyksessä. Sieltä on jäänyt päähän, että kannattaisi ehkä kokeilla 2-3 kertaa peräkkäin imettää samasta rinnasta. Siten vauva saa myös sitä ns. takamaitoa, rasvaisempaa tavaraa, ja nälkä pysyy ehkä poissa kauemmin. Vaikka luulisi kyllä että tuolla puolen tunnin imemisellä alkaisi jo takamaitoakin irrota, ainakin jos vauva koko ajan imee oikeasti, eikä vain hengaile.
Meillä kyllä poika 4kk syö noin tunnin välein, tai ainakin alle kahden tunnin välein, mutta nykyään imu on niin tehokasta, että yleensä alle vartissa selviää. Paitsi jos huomaa jotain kiinnostavampaa ja alkaa vehdata tissillä eestaas kiinni ja irti. :/ Mutta silloin meillä sitten monesti mennekin baari kiinni ja koitetaan hetken päästä uudestaan, jos olisi niin iso nälkä että olisi sitten pakko syödäkin... :p

mulla oli esikoine hyvin tiheäsyöttöinen päivisin ja kärsi myös mahavaivoista joihin sit aina tarjosin tissiä kun ei muutakaan lohtua ollut :| tiedä sit oliko hyvä vai huono.

tämä toinen taas on syömisissään maltillisempi,iltaisin ja aamuisin tankkaa enemmän.en tiedä mut hänelläpä taas ei juuri masuvaivoja ole...on myös aikamoinen pikasyöppö,imetys kestää 10min ja neiti on tyytyväinen

Meilla 4kk tytto aamuisin syo hanakasti ja sitten seurustelee ja nukkuu mielellaan. Iltaa kohti syominen tiheentyy.. Nain on ollut ihan alusta asti. Annoin 1-2kk rintaa aina, kun vauva itkeskeli ja tuntui rauhoittavan. Royhtayttely joka aterian jalkeen ja itse olen sita tehnyt myos rinnan vaihdon yhteydessa.
Kylla meillakin oli 2-3kk aikoihin vatsavaivoja ja itkuja varsinkin iltaisin, mutta nyt ovat vahentyneet kun tytto on 4kk. Nyt syo pari kertaa aamupaivan aikana ja illalla useammin. En ole yrittanyt koskaan rajoittaa tai muutenkaan miettinyt asiaa sen enempaa.. Aluksi luin ohjeita, mutta totesin etta meilla ainakin vauva maaras tahdin halusin tai en, se tuntuu tietavan asiat mua paremmin =)

Yhteistyössä