Kuinka usein herpeksesi oireilee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hippunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hippunen"

Vieras
Kerrotko onko kyse huuli- vai gen.herpeksestä.

Ja tosiaan että kuinka usein vielä oireilee, monta vuotta vaiva on ollut?

Kaipaisin kokemuksianne, sillä omani oireilee parin kuukauden välein, ollut jo vähän yli 5 vuotta. Eikö tämä uusintaväli ikinä ala harvenemaan? :´(

Mulla oireilee talvella koko ajan. Ennätys on 11 herpestä putkeen, eli vanha ei ehdi kunnolla parantua kun uusi on jo tulossa. Kesällä ei ole ollenkaan. Jos on flunssa niin sitten on koko ajan vuodenajasta riippumatta (yleensä en ole flunssassa kesällä).

Herpesrasvat eivät auta ollenkaan, käytän suun kautta otettavia lääkkeitä jotka hieman hillitsevät herpestä. Ilman niitä se "räjähtäisi".

Muutama vuosi sitten odotin esikoista ja herpes oli aktiivinen koko ajan raskausviikolle 30 asti. Ja kyse on siis HUULIherpeksestä, genitaaliherpestä en ole koskaan sairastanut *koputtaa puuta*. Huolehdin käsihygienista erityisen hyvin kun mulla on herpes.

talvea odotellessa: Mulla oireili kans tosi usein esikoista odottaessa. Entäs kun vauva syntyi? Oireiliko sinulla silloin? Tutulle oli annettu ohjeeksi hoitaa vauvaa suusuojaimen kanssa + erityisen tarkka käsihygienia tietty, kun hänelle puhkesi herpes heti synnytyksen jälkeen. Stressasin kamalasti käykö minulle samoin, onneksi ei kuitenkaan puhjennut vasta kun vauva oli jo vähän isompi.

Mulla oli nuorempana huuliherpes varmaan 2 kk:n välein. N. parikymppisenä herpes alkoi leviämään pitkin kasvoja, jolloin sain suun kautta otettavia lääkkeitä. Sen jälkeen herpes alkoi tulla limakalvoille, siis nenän sisäpuolelle, ikeniin, jopa korvaan. Suun kautta otettavia täytyi ottaa kaksinkertainen annos kerralla. Nyt jokunen vuosi tuosta herpes tulee todella harvoin, jopa puoli vuotta voi olla väliä, enkä lääkitse sitä enää juuri mitenkään. Rupivaiheessa bepanthen on parasta, nopeuttaa paranemista todella paljon. Kyseessä minullakin siis huuliherpes ja niin kauan kuin ei päätä alemmaksi leviä, täytyy olla tyytyväinen.

vieras: Johan on levinnyt, onneksi ei enää nykyisin niin pääset helpommalla.

Pelottaako teitä kohtalotoverit ikinä, että saatte sen leviämään silmiin tai jopa aivoihin...? Minua välillä pelottaa, mutta toki se aivojuttu voi tulla kelle vaan, vaikkei oireilisikaan herpes, melkein kaikki sitä virusta kuitenkin kantaa.

Yhteistyössä