Kuinka usein (-hätä)sektion jälk.alatiesynnytys?

Hei

Olen synnyttänyt sektiolla 18v sitten ja nyt rv:t 22+1, eli synnytys lähenee ja se on alkanut mietityttää. Jäi näköjään jonkinasteisia traumoja kun aiempi käynnistettiin mutta päätyi sitten hätäsektioon 12:ta tunnin jälkeen, koska kohdunsuu ei auennut tarpeeksi ja lapsen sydänäänet alkoivat heitellä.

Olen menossa tapahtuneesta johtuen synnytystapa-arvioon heinäkuun alussa kun yrittävät selvitellä, että mistä edellinen hätäsektio oikeestaan johtui :eek: Mulle siitä ei senkummempaa selvitystä silloin annettu, mutta kaipa on sitten jossain papereissa arkistoissa. Neuvolassa sanoivat että voi johtua ihan elimellisestäkin esim.liiaasta ahtaudesta että kohdunsuu ei auennut.

Nyt kyselen, että kuinka useasti ( Hätä -)sektion jälkeen olette kuitenkin synnyttäneet alakautta, vai onko yleisempää, että sektiot seuraavat toisiaan? Kummalle kannalle sitä itse menisi..pelkään samoja riskejä hätäsektioon, toisaalta leikkaus on aina leikkaus omien riskiensä kanssa.

 
Hei!
Minä tahdon kanssa tietää :wave:

Minulla kiireellinen hätäsectio -2005, vauvan :heart: äänten laskun takia!

Nyt raskausviikko 33 menoillaan ja jänskättää tilanna!!!
Synnytystapa arvio on loppukuusta.
 
Mulla edellinen synnytys hätäsectio ja nyt odottelen seuraavaa alkavaksi vk 39+3. Synnytystapa-arviossa todettiin ettei esteitä normallille synnytykselle. Vähän jänskättää, mutta eiköhän kaikki mene hyvin.
 
Mulle tehtiin suunniteltu sectio 2000 ja sit alatiesynnytys 2003, johon sekä minä, että vauva oltiin kuolla. Sectiohaava repes pieneltä osalta, istukka repes, vauva hörppi veristä lapsivettä ja sydänäänet romahti. Vauva syntyi loppujenlopuksi imukupilla minun ollessa tajuton. Kipu oli sanoinkuvaamaton. En halua pelotella, mutta itse en ollut koskaan kuullut esim. sectiohaavan repeämästä ennen omaa kokemusta.

Nyt viikkoja 39+2 ja ensi viikolla suunniteltu sectio...

Tsemppiä kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 12:33 Nasu-Masu kirjoitti:
Mulle tehtiin suunniteltu sectio 2000 ja sit alatiesynnytys 2003, johon sekä minä, että vauva oltiin kuolla. Sectiohaava repes pieneltä osalta, istukka repes, vauva hörppi veristä lapsivettä ja sydänäänet romahti. Vauva syntyi loppujenlopuksi imukupilla minun ollessa tajuton. Kipu oli sanoinkuvaamaton. En halua pelotella, mutta itse en ollut koskaan kuullut esim. sectiohaavan repeämästä ennen omaa kokemusta.

Nyt viikkoja 39+2 ja ensi viikolla suunniteltu sectio...

Tsemppiä kaikille!
Voi kauheeta, toivottavasti muitakin kokemuksia löytyy...Onneksi selvisitte siitä. En ole myöskään kuullut että sektiohaava olisi revennyt. Kauanko aikaa sulla oli edellisestä sektiosta ja kertoiko ne että miksi mahdollisesti synnytys oli niin vaikea?
No meinaan olla kyllä aika tarkkana että haluan sen sektion myöskin jos vähänkään epäröivät.
 
mulle kävi esikoisen kanssa samalla tavalla käynnistettiin jo toista vuorokautta enkä auennut kuitenkaan ja vaavin sydänäänet laskivat...hätäsektioon mentiin...samaa olen kanssa miettinyt,,,en halua mtn.riskejä enkä sitä samaa ruljanssia uudestaan enää ikinä...
lapsella oli myös napanuora kaulan ympärillä..oilsi voinut sattua vaikka ja mitä,,,leikkaukseen kai sitten vaan jos ne antaa,,,muuten en edes toista tee...tiettekö onko mahdollista jos on itse sitä mieltä...

minnuu myöskin pelottaapi justiinsa nuo asiat joita oli jolleen käynyt toisen synnytyksessä leikkauksen jälkeen nuo haavan reipeilyt yms...mietin että kuinka kauan oli siitä sun ekan synnytyksestä?pari vuottako?

=)
 

Heissan synnyttäjät! Nyt tulee positiivinen kokemus....itse synnytin hätäsektiolla -05 (aivan kamala kokemus). Tulin raskaaksi 3 kk sektion jälkeen ja toinen vauvelini syntyi syksyllä -06 ALAKAUTTA! Jipii! Kaikki meni ihan hyvin, vaikka onhan se alatiesynnytyskin tosi kivulias.
Pidän peukkuja, että teidän kaikkien synnytykset menisivät hyvin :flower:
 
Mulle tehtiin kans useiden käynnistysyritysten jälkeen sektio.
Sit yllättäen olinkin uudestaan raskaana ennenkun esikko täytti vuoden.
Vauva synty ihan normaali kautta, en edes ajatellu asiaa sen kummemmin. Lääkäri sitä kerran kysy ja vastasin vaan et tietenki alatie- synnytys jos onnistuu. Kyllähän ne leikkuriin vie, jos ei rupee normaalisti syntymään. Eihän sitä synnytystä muutenkaan voi paljoo suuunitella, tulee mikä tulee. Onnea matkaan :heart: .
 
Puudeli79
Hätäsectio tehtiin v.2002 vauvan huonojen sydänäänten vuoksi. Tasan 2 vuotta siitä synnytin alakautta lähes ongelmitta. Imukuppia vaan piti lopussa käyttää apuna. Nyt olen raskaana ja alakautta menossa synnyttämään jälleen. Nyt ei ole tehty synnytystapa-arviotakaan kuten aikaisemmin, koska alakautta tuli tämä toinen.

rv 37+4
 

Yhteistyössä