"kuinka" teitte vauvan? :)

Näin kuumeillessa kiinnostaa teiltä onnekkailta plussaajilta kysellä, että tiesittekö tärppikierrossa ovulaatio ajankohdan ja jos tiesitte, niin kuinka tiuhaan hyödynsitte? Jos ette tienneet, niin menittekö ihan fiiliksen mukana vai tyyliin "joka toinen päivä yritystä". Jos on liian yksityiselämään meneviä kysymyksiä niin älkää vastatko, mutta olisi kiva edes muutamia kokemusperäisiä vastauksia saada :)
 
hui kauhea, luin tuon aloitukseni nyt uudestaan ja senhän voi ymmärtää kyllä aivan toisellakin tavalla kuin tarkoitin :O:ashamed: :LOL: Älkääkä toki myöskään tarttuko tuohon "tehdä" sanaan...huono otsikko myönnetään... Mutta eihän se sisältöä pahenna :)
 
Haha juu kyllä vähä nauratti tuo kuinka teitte vauvan. :D Mutta juu ovulaatio hyödynnettiin, eikä oikeestan harrastettu sen kuukauden aikana ku ne 2 kertaa seksiä.. eh. :D 9kk meni yrittämisessä, 1 keskemeno siinä välissä.
 
no siis jännintä oli et siinä kierrossa missä tää pikku kolmonen sai alkunsa, meillä oli itse asiassa aika kuiva kausi makkarissa (suunnilleen kerran viikossa) :D enkä tienny ovulaation ajan kohtaa, nettilaskurilla olin sen laskenu; mut eihän ne oikeestaan sano mitään.. ja oikeestaan sillonkin ku se laskuri sano et ovis, tais olla kuiva kausi; et enemmän tuli "treenattua" suoraan menkkojen jälkeen.. se oli ainut poikkeus aikasempiin kiertoihin.. :D enkä oo juonu greippi-mehuu, tai syöny vitamiinejä; tai muuta poppakonsteja (en aikasemmissakaan raskauksissa niin tehny).. :) enkä pitäny jalkoja ylhäällä tai mitään vastaavaa; suihkussa tosin kävin vast aamulla.. :)
en tiiä oliko mitään hyötyä tästä sepustuksesta, mut voihan jotain noist kokeilla.. :D

oon siis rv 10+
 
Ovulaatiotesteillä pongasin ovulaation ja samana päivänä oli kerran vauvantekopuuhia ja taidettiin vielä seuraavana päivänä puuhailla kerran. No ekasta kierrostahan se sitten jo tärppäsi ja nyt rv 37+2

Esikoisesta en tienny ovulaatio ajankohtaa juuri ollenkaan, ja silloin taidettiin noin joka kolmas päivä harrastaa seksiä, ja tärppäsi 2-3 kierrosta. Miulla siis on hyvin epäsäännöllinen kuukautiskierto.
 
Kyllä tiesin ovulaation noin suurin piirtein, mutta ei sen mukaan kyllä menty. Ihan normisti puuhailtiin, mutta jätettiin ehkäisy pois. Ekasta kierrosta silti tärppäs. Ehkä oli onneakin matkassa. Nyt tuo poitsu on jo melkein 2,5 kuukautta vanha. :heart:

muoks. En siis käyttänyt mitään laskuria ym. ovulaation määrittelemiseksi. Bilsa on kuitenkin hallussa, joten tiedän ovulaation olevan about puolessa välissä kiertoa, ja siten sen suurin piirteisen ajankohdan. En edes kiinnittänyt huomiota tuliko juuri niihin aikoihin puuhailtua vai ei. :)
 
Viimeksi muokattu:
Laskin kyllä ovispäivän ja yritystä oli kierron puolivälin paikkeilla vähintään joka toinen päivä. Mutta kuinka ollakkaan juuri siinä kierrossa kun se plussa sitten tuli, meni kaikki ihan toisin. Eli oletettu ovis tuli ja meni, sit menkat myöhässä mutta ei plussaa. Olin tosi pettynyt ja menkkoja ei vain kuulunut, mutta ei myöskään plussaa tullut vaikka oli jo pari viikkoa myöhässä menkat. Kävin jopa verikokeessa ja ei plussaa sieltäkään. Sit heti verikokeesta seuraavana päivänä tunsin pienen nippauksen alavatsassa ja tiesin et se oli ovis. Sit vaan yritystä peliin ja siitä parin viikon päästä se plussa sieltä tuli. Kiertopäivät oli tuolloin jotain 50-60 väliltä / 28. Eli vauva sai alkunsa siitä kaikista epäsäännöllisimmästä kierrosta vaikka ehdin jo luovuttaa et no tästä nyt ei ainakaan mitään tule = )
 
Esikoista yrittäessä se oli puoli vuotta sitä tekemällä tekemistä. Että joka toinen päivä hommailua ja koitin ties mitä greippimehuja sun muita. Tuloksetta. Sitten heitin hanskat naulaan ja lopetin koko yrityksen. Saman tien sen jälkeen olinkin raskaana. Vaikka ei tosiaan hommailtu kovin ahkeraan. Ovulaatioita en kytännyt ollenkaan. En tiedä, kai ressasin siitä yrityksestä niin ettei siitä mitään tullut. Eihän niitä vauvoja tekemällä voi tehdä, sen kyllä huomasin.
Kakkosta alettiin yrittämään kun esikoinen täytti vuoden, kun ajattelin että menee taas se puoli vuotta tuloksetta. Mutta hupsista vaan, olinkin heti muutaman viikon päästä raskaana. Ikäeroa tuli 1v10kk. Tai ei sitä kakkosta yrittämään alettu, jätettiin vaan ehkäisy pois eikä sen kummemmin ressattu siitä yrittämisestä.
 
Ensimmäisen 5 kuukauden yritysajan aikana en kokeillut ovistikkuja, vaan muuten vaan suht oikeana ajankohtana hommailtiin. Kuitenkin AINA menkkojen tullessa havaitsin, että seksiä olikin ollut noin 2vrk ennen ovulaatiota (joka toinen tai kolmas päivä harrastettiin), eikä se ilmeisesti riittänyt. Joka kerta yhtä huono tuuri, ja ovis aina just sillai pikkaisen epäsäännöllinen, välillä 5 pvää myöhemmin, välillä 5pvä aiemmin, kuin säännöllisessä rytmissä. No, sitten kokeilin tikkuja, joilla en bongannut yhtään mitään. Meinas mennä se kuukausi ihan harakoille, kun tikut eivät näyttäneet mitään ja odotettiin vaan, että näyttäisivät. No, sit kuitenkin aloin epäillä liman ja mahapistoksen vuoksi ovulaatiota ihan itse, ja sekstailtiin juuri samaan aikaan, kun mahaan pisti ja lujaa. Yhden ainoan kerran siinä kuussa. Ja tulin raskaaksi. Greippimehukin unohtui siinä kuussa :)
Nyt 6+2, katsellaan, miten etenee, ja siis ensimmäinen odotus
 
Esiokoinen tärppäs karin kierron yrityksen jälkeen. En mitään oviksia sen kummemmin pongaillut, mutta silloin nuoruuden huumassa kyllä tuliahkerasti hommailtua nuita petipuuhia! :whistle: Toista ei sitten "tehtykään"... vaan esikoisella ja seuraavalla on 10 kk ikäeroa! Et ei siitä sitte sen enempää kerrottavaa olekaan. :saint: Kolmas sai alkunsa kyllä myös kuin salamana. Jätin pillerit pois ja yritettiin ettei ekasta kierrosta vielä mitään tapahtiusi ja siis ei hommailtu niihin kierron puolenvälin pai´kkeiila mitään ja muutenkin silloin ekana kk ehkä jotain 2 kertaa seksiä. Ja ylläri ylläri - heti raskaana siis siitä kierrosta! :eek:
 
Nämä on jotenkin niin "hauskoja" nää hupsista vaan ja olin raskaana...

Meillä tärppäsi ekasta yrityskierrosta->tuulimuna
vuosi yritystä -> hoitoihin
kolme inssiä -> negoja
1.ivf -> tuulimuna
2.ivf-> kaksoisraskaus, nyt rv 26+0

Elämä opettaa nöyräksi ja kiitolliseksi tästä kaiksesta. Päivääkään en vaihtaisi pois nyt jälkikäteen ajatellen, juuri nämä vauvat on tarkoitettu meille <3
 
Me jätettiin hormonaalinen ehkäisy pois helmikuussa, mutta jatkettiin silti kondomin käyttöä, kun halusin odottaa ekat menkat. Niitä ei kuulunut, samoin kuin ei edes luomuovista. Gyne sanoi, että voi mennä puolikin vuotta, että oma kierto käynnistyy, mutta mikään ei estä jättämästä ehkäisyä pois heti, että päästään sitten ekasta kierrosta yrittämään (mulla siis aina ollut erittäin epäsäännöllinen kierto ja sanottiin jo teininä, että raskautumista voi sitten joutua odottelemaan). Jätettiin vapun alla ehkäisy pois ja samoihin aikoihin oli ilmeisesti myös ensimmäinen ovulaatio, koska muutama viikko myöhemmin tein plussan. Ei siis varsinaisesti vielä ajateltu yrittävämme, mutta kunhan nyt muuten pupuiltiin keskimäärin joka toinen päivä, huvin ja urheilun vuoksi :D Tällä hetkellä menossa rv 22 ja risat:)

Näin tällä kertaa, tämä pikkuinen oli tarkoitettu meille, mutta saa sitten aikanaan nähdä miten mahdollisten sisarusten kanssa tärppää:)

Onnea yritykseen ja kovasti plussatuulia:whistle:
 
Minä tunnen ovikset (lisänä säännöllinen kierto), hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää. Ilmoitin miehelle, että jos ei halua jälkikasvua kannattaa tänä viikonloppuna taas extratarkkaan pitää kaikki päällä mitä kuuluukin. Ei kuitenkaan yhdellä kerralla käyttänyt ja ilmoitin, että jos raskaaksi tulen niin se kävi sit nyt. 16pvä myöhemmin tein testin ja plussasin. Nyt rv 21. Virallisesti vahinko kun "yritystä" ei varsinaisesti ollut... Ihan oikeasti siis kertalaaki.

Kuvittelin aina kuuluvani siihen porukkaan, joka ei tahdosta ja yrityksestäkään huolimatta raskaudu. Nähtävästi olisin kuitenkin ennemmin bilsantunnin esimerkki lisääntymisestä...
 
Luulin että ovulaatio oli jo ohi, mun laskujen mukaan ois pitänyt olla viikko sitten. Jätettiin vaan kortsut pois, joita oli siihen mennessä käytetty. Toiveissa oli että seuraavasta kierrota tärppäis jos ois hyvä tuuri. Kaipa se tärppäs aika lailla heti, kun ei enää menkkoja tullut. :heart:
 
Ihan OT, mä olin aivan varma että täällä puhutaan asennoista. :D

Poika on saanut alkunsa aika tarkalleen ovulaatiopäivänä tapahtuneesta touhuilusta. Mittailin aamulämpöjä ja tarkkailin oireita, aika hyvin tiesin/arvasin ovulaatiohetken.
 
Meillä meni siten, että pillerit jätin pois ja ei kun oottelemaan, millainen on eka kierto. Varauduttu oltiin siihen, että saattaa mennä pitkäkin aika ennen kuin tärppää. Ennen pillereiden syöntiä olin suurinpiirtein aina tuntenut ovulaation tietynlaisena kipuna ja niin nyt taas, ihan ajallaan. Sanoin miehelle, että jos halutaan vauva ni nyt pitää sit harrastaa petipuuhia ja seuraavanakin päivänä puuhailtiin, varmuuden vuoksi. Sattui ihan muutaman päivän ajan tosi paljon ja mietin jo, onks se normaalia. Samalla olin epävarma siitä, että puuhailtiinko nyt kumminkaan oikeaan aikaan, jos myöhästyttiinkin tai jotain. Muuten en puuhailujen määrää muista tuolla kierrolla, ei kovin usein kuitenkaan. Ei siis mitenkään, että varmuuden vuoksi joka toinen päivä tai jotain.

Noh, ajattelin kuitenkin, että eihän kukaan tule raskaaksi ekasta kierrosta pillereiden jälkeen, että taitaa haaveeksi jäädä. Laskeskelin sitten, milloin kuukautisten ois ehkä pitänyt alkaa, enhän tiennyt sitä, kun oli vaan verrattavissa pillerikiertoon enkä muistanut, miten mun kuukautiset käyttäytyi ennen pillereitä. Aloin olla aika malttamaton silloin, kun kuukautisten ois ehkä pitänyt alkaa ja taisin malttaa seuraavaan päivään, ennen kuin tein testin ja plussaahan se näytti. Joten meillä sujui koko homma erittäin helposti enkä ollutkaan uskoa sitä pitkään aikaan.

Nyt on kai pakko uskoa, kun tuon vauvan pitäs tulla ulos hetkenä minä hyvänsä :D
 
Neljä vuotta tuhrasin ovistikkujen ja sen semmosten testien kanssa. Söin clomeja ja laukattiin hoidoissa. Tuloksena vain muutama km ja kemiallinen + yksi 16 viikolle ehtinyt raskaus, joka jouduttiin keskeyttämään hyvin vaikean epämuodostuman takia. Noh, heti kun saatiin aloitettiin projekti uudelleen, joka päättyi noin kahden vuoden kuluttua, eli joulukuussa -09 siihen, että saatiin tuomio, me ei saada enää koskaan lasta. Siitä alkoi petipuuhissa varsinainen lamakausi ja hanskat tiskissä. Seksielämä kuihtui olemattomiin, ei kyllä enää jaksanukkaan, kun fiilikset oli menny pakkopulla väännössä.

Ehkäisy ei ollu käytössä, kun eihän me lasta kerran saada. Kerran yhtenä aamuyönä isäntä tuli töistä ja oli sellanen hetki, että nyt tai ei taas muutamaan viikkoon. Sessio kesti pitkän tauon jälkeen varmaan sen 20sekkaa ja isäntä hyvä ettei nukahtanu kesken senki. Minä en ehtiny juurikaan edes tajuta että se oli sitte siinä. Kävin veskissä ja jatkoin unia. Ei tullu mieleenkään, että tärppi kävi just silloin, mut muuta mahdollisuutta ei kyllä ole, kun toi oli ainoo kerta koko kuukauden aikana. ihmettelin vain, miks on väsy, huono olo sun muuta. Kalenteria vilkaisin ja mietin, et ei voi olla...menkkojen pitäis olla jo päällä...testin ostoon skeptisin meilin ja plussahan se siinä. Itkin ja nauroin yhtä aikaa...kaikki ne vuodet hoitoja ja satoja euroja lääkkeisiin, testeihin...tai ehkä tuhansia, kun laskee kaiken. Nyt sitten tuollaisesta tuherruksesta tärppäs. Eli ei siihen ydinfysiikkaa välttämättä tarvi, että tärppi käy.

Onnea ap kuumeiluun ja plussaukseen :)

nyt on rv 30+1 menossa :)
 
Ensimmäinen päätti tulla ehkäisystä huolimatta, mutta tästä toisesta jätettiin ehkäisy pois toukokuun lopulla. Kesä meni niin etten edes miettinyt ovulaatioita enkä sen kummemmin ajatellut asiaa muutenkaan. Viime kuussa (jolloin tärppi kävi) mies taisi sanoa että nyt sulla taitaa olla ovulaatioaika :D:D Oli jostain lukenut ja laskeskellut päässään, hassu. Seksiä oli kuitenkin tavallista vähemmän kun oli matkaa, sairauksia ym.

Jos vaikka puoli vuotta olisi mennyt, tai allekin, olisin varmaan jo itsekin kiinnostunut missä kohtaa kiertoa mennään ja ehkä tikutellutkin välillä.
 
Me emme tienneet ovulaation ajankohtaa. PCO:n takia minulla oli käytössä clomit ja ovuloimista tarkkailtiin huolellisesti kolmen kierron ajan ultraamalla ja verikokeilla. Silloin siis tiesin tarkan ovuloimisajankohdan. Enpä tullut raskaaksi.

Sitten tuli neljäs clomi-kierto, jossa en käynyt lääkärissä tutkittavana lainkaan, enkä myöskään kotioloissa koettanut ovulaatiota millään konstin pongata. En siis käyttänyt ovistestejä tms. Jälkeen päin sain tietää, että ovulaatio oli tapahtunut vasta kp 25. Olin luullut sen jääneen kokonaan pois. Se ei kuitenkaan ollut jäänyt pois, koska olin tullut raskaaksi. Raskaus siis tuli yllätyksenä siitä huolimatta, että oli hoidot päällä. En muutenkaan siinä kierrossa joutanut oikein kyttäämään, että mitä vartalossani tapahtuu, kun oli ulkomaanmatkaa ym. tekemistä. Tuolla onnellisella tietämättömyydellä, ja asian pois mielestä heittämisellä saattoi olla edesauttava vaikutus siihen, että tulin raskaaksi! En itse asiassa edes muista, että milloin ollaan oltu petipuuhissa tuon ovulaation aikoihin. Ei ole jäänyt mieleen, koska ollaan vaan huvikseen sitä tehty, tietämättä että munasolu on siellä odottamassa. Joten en tiedä miten tarkasti ollaan ajoitettu puuhat.


Meni kyllä näiden kokemusten perusteella täysin luotto ovulaatioiden kyttäämisiin ja tarkasti ajoitettuihin petipuuhiin. Näköjään sellainen vähän luontevampi linja tuottaa paremman tuloksen.
 
Viimeksi muokattu:
Sillälailla puoliksi vahingossa tehtiin tämä Masukki :heart: Oltiin kyllä jo juteltu, että voitaisiin ruveta toista yrittämään niin, että laskettu aika olisi sitten joskus ensi vuonna. Minulta poistettiin kierukka helmikuussa vatsakipujen takia, ja sen jälkeen käytettiin ehkäisynä kondomia. Kerran se kondomi jäi käyttämättä, ja heti perään aloin pohtia että kiertopäivien puolesta saatoin tulla raskaaksi. Ja niinhän minä sitten tulinkin. Tänään poksuu rv 30 :heart:
 
Esikoisen tekoa aloittaessa otettiin aika rennosti,tulin kolmannesta kierrosta raskaaksi ja sain keskenmenon,sit menikin puolisen vuotta kaikkine hormoninheittelyineen,vuoteluineen yms. Tätä toista mikä nyt mahassa killuu rv 19+3,tehtiin kans puolisen vuotta intensiivisesti,takana oli tuulimuna mikä oli saanut alkunsa vahingossa,keskeytetystä yhdynnästä joka oli ainoo koko kuukautena. Sen jälkeen vuosin 2kk ennenkuin päästiin asiaan.
Kumpaakin "tehtäessä" ajoitettiin kierron puoliväliin hommailut,noin joka toinen tai kolmas päivä riippuen fiiliksistä. Tokassa kokeilin muutaman kierron ovistikkuja ja selvis et ovuloinkin myöhemmin kun luulin. Niillä tiedoin sit tulin raskaaks,vaikken siinä kierrossa enää tikkua käyttänyt.
 
Minä en taas voi todellakaan yhtyä tuohon saamiseen; meillä lapsukaiset on tekemällä tehtyjä, kymmenenvuoden tuloksena. Toiset niitä vain saa, tuosta vaan ja näin pitäisikin olla, sitä en kiellä ollenkaan! Onnellinen olen niiden puolesta, ketkä lapsia saa ihan luonnostaan. Ensimmäiseen meillä meni viisi vuotta; neljä inssiä, yksi IVF, yksi ICSI, väleissä PAS:it. Lapsettomuuden syy epäselvä. Toinen lähti ensimmäisestä ICSI:stä eka raskauden jälkeen, mutta kohtutulehduksen vuoksi meille syntyi pikkuruinen poika liian aikaisin ja taivaanisä otti hänet omakseen :( Tämän tapahtuman jälkeen kolmevuotta juostu taas hoidoissa, tehty kuusi ICSI:ä (+Pas:it) ja nyt odotamme kaksosia syntyväksi perheeseemme hetkenä minä hyvänsä :)

Tässä runo joka kuvaa meidän lapsen tekotapaamme paremmin kuin hyvin!


Mistä on meidän pienokaiset tehty?
Ultra-ajan varaamisista, poliklinikkakäynneistä, hoitohenkilökunnan
ammattitaidosta, pistoksista, peloista, pettymyksistä,
äidin ja isän kyynelistä, sitkeydestä,
periksi antamattomuudesta, toivon pienistä kipinöistä
sekä suuren suuresta rakkaudesta, joka antoi voimia
jaksaa, vaikka kaikki voimat tuntuivat matkalla huvenneen.
Niistä on meidän pienokaiset tehty!

Onnea kaikille lapsen saamiseen ja tekemiseen!!!! Kyllä se sitkeys toivottavasti joskus palkitaankin olipa tapa mikä hyvänsä!
 
Meillä oli 5 kk yritystä takana, ennen kuin tärppäsi. :) Siinä kuussa, kun tärppäsi, kokeilin ihka ekan kerran ovistikkuja... Ne ei tosin toimineet, selvää viivaa en tikkuun saanut kertaakaan. Seksiä harrastettiin aikas usein, ellei joka päivä niin ainakin joka toinen... :D Olin käynyt gynellä tarkastuksessa edelliskuussa ja saanut kuulla että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, sit ajattelin että jospa erilaiset asennot vois vaikuttaa raskaaksi tuloon, niitäkin sit kokeiltiin, hih. Ja, tuossa kuussa kokeilin myös ekan kerran sitä että nostin jalat n. 15 min ajaksi ylös yhdynnän jälkeen! Kp 28/32 tein negatiivisen raskaustestin. Ajattelin, että no niin, yritys jatkuu taas ens kuussa. Kp 32/32 testi oli positiivinen. :heart: Nyt ollaan rv 19+1 :)
 
Näitä on ihana lukea! Kiitos kaikille vastanneille ja laittakaa muut ihmeessä lisää!

On ne kokemukset niin erejä. Itsekin koen kyllä enemmän saavani kuin tekeväni lapsia, mutta voihan sitä saamista yrittää vähän edesauttaa... ;) Monilla oli ollut menetyksiäkin, heille halit niistä, mutta ihanaa, että nyt on sitten se uusi pieni vauva kuitenkin jo masussa :)
 

Yhteistyössä