Kuinka teidän koululaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mapy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mapy

Vieras
ovat sopeutuneet koulun käyntiin. Meillä poika protestoi kaiken aikaa että miksi pitää mennä kouluun ja iltikseen. En oikein tiedä miksi. Kun olen ottanut yhteyttä opettajaan ja iltisohjaajaan niin molemmat sanoo samaa, eli poikamme on sopeutunut hyvin koulunkäyntiin ja uuteen luokkaan (tuplaa eskaria), saanut kavereita ja muutenkin koulu menee hyvin. Ainoastaan poika saisi ryhmäkeskusteluissa ottaa enemmän osaa (joka kuulostaa oudolta kun poika on muuten erittäin puhelias). Jos pojalta kysyy niin selitys on että hänellä ei ole ketään kaveria. Kuitenkin kun haen poikaan niin aina hän leikkii samojen kavereiden kanssa. Siis mistä voisi olla kyse? Huoli on kova koska se on joka päiväinen puheenaihe. :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2004 klo 12:49 tinzu harmaana kirjoitti:
moi! Tuli ensimmäisenä vaan mieleen että miksi et kysy sitä pojaltasi?

Kuten ensimmäisessä viestissä totesin niin olen kysynyt, mutta poika vastaa joka kerta että "nokun ei mulla ole kaveria". Kuitenkaan se ei pidä paikkansa kenenkään kertoman mukaan ja kaverit tulevat hakemaan ulos myös viikonloppuisin, samat kaverit kuin iltiksessä ja koulussa ovat. Muuta vastausta poika ei jostain syystä osaa antaa.

Meillä oli ekalla samanlaista, Minä ole sanonut, että elämässä on välillä tehtävä asioita joista ei niin kauheasti pidä. On nyt tyytynyt kohtaloonsa. Meilläkään poika ei osannut sanoa kunnon todellista syytä, mutta itse olen sitä mieltä, että hänellä oli menossa äitiin takertumis kausi ja olisi halunut olla minun kanssani kotona. Ongelmana vaan oli se, kuten hänelle selitin, että kävin töissä.
Muita syitä oli varmaan epävarmuus, koulussa ei niin paapota ja perus laiskuus, poika kun menee aina sieltä missä aita on matalin.

meillä ekaluokalla oli samanlaista eikä lapset oikein tajunneet mikä ero tarhalla ja koululla oli.iltikseen eivät halunneet mennä ja lopulta annoin tulla koulusta kotiin suoraan ja hyvin on mennyt.
kyllä se ajan kanssa ohi menee,kunhan vain pitää pintansa siinä asiassa että koulua on jokaisen käytävä vaikka se ei aina niin hauskalta tuntuisikaan

Yhteistyössä