kUINKA TEIDÄ 7KK SYÖ TISSIÄ? JOTKA SIIS SYÖ JO RUOKAAKIN HYVIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riittävä maito annos?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riittävä maito annos?

Vieras
Meillä on tuo tisittely nyt vähentynyt todella ja mietin että saako riittävästi maitoa. Meillä oli lapsella korvatulehdus ja silloin teki täys lakon tappelin sen kans viikon että edes alkoi syömään tissiä.Nyt kuitenkin on kulunut jo aikaa eikä poika syö tissiä päivällä kun ehkä pari kertaa.Oon koittanu tarjota ennen ruokaa ja välipalana että söis vähän enemmän.mutta ei yleensäkkin tissittelyt pitää olla semmosia ettei paljon hälinää/telkkua auki tai muutakaan ääniä,muuten keskittyy vaan niihin ja kääntää päätään pois.

Meillä syödään aamupuuro,ruoka,välipala,ruoka ja illalla puuro.Yöllä syö tissiä vielä 2-3 krt.

Anna ihmeessä puurot maitoon tehtynä. Meillä sitä muksun valmisjauho puuroa, 1dl korviketta, 3rkl puuroa. Jos sulla tavallista puuroa, niin lämmität korvikkeen kanssa puurohiutaleet mikrossa tai kattilassa.

Meilläkin tulee maitoa puuron mukana jo 200ml vuorokaudessa. Muutenki juo korviketta, ku tissitys loppu jo 4,5kk ikäisenä. Korviketta menee noin 5-6 dl päivässä (puurot mukaanlukien) ja se on ilmeisesti ihan minimi.

Meillä kun ei oo tarvinnu korviketta juottaa niin oon vähän pihalla niistä.eli korvikemaitoa voi siis keittää/kiehauttaa.

Minkäs ikäselle voi antaa maustamatonta jugurttia+marjoja? Mietin et mistä ne kaupan lasten purkki marjajugurtit on tehty. ku oon semmosen antanu välipalaksi että saa siitäkin maitoa.

Yhteistyössä