Kuinka teette perunamuussi jauhelihavuoan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murkinaa massuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Kattilallinen perunoita ja 400g jauhellihaa, menee meillä + et joskus laitan sekaan jopa pekonia :p :ashamed: Perunat tietenkin muusiks ja jauhellihat sekaan, päälle korppujauhoja. Uunin 200 astetta n.30min.

thanks suhmurasandra vinkistä, koklaan seur.kerralla laittaa korppuj. päälle :p

mä teen mun äidin ohjeella eli: noin 10 isohkoa perunaa,400-500 g jauhelihaa. Potut soseeks tietty ja paistettu ja vahvasti valkosipulilla ja mausteilla maustettu jauheliha sekaan..vähän voita ja maitoo muussiin. Joskus syödään heti jos kova nälkä..muulloin laitetaan uuniin 200 c ja 20 minsaa juustokuorrutteen kera.. :p :p :p

ai niin..mun isäpuolella oli tapana lisätä tohon kanssa SUOLAKURKKUJA tai maustekurkkuja taisivat olla. Oon itekki tehny niin joskus vaikka pienenä vannoin että ei iiiikinä enää..ihan ovelan makusta. Pieninä kuutioina..jostain taisin lukea että taitaa olla jossain maassa tapana lisätä kurkkua..ei muista mikä maa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
ai niin..mun isäpuolella oli tapana lisätä tohon kanssa SUOLAKURKKUJA tai maustekurkkuja taisivat olla. Oon itekki tehny niin joskus vaikka pienenä vannoin että ei iiiikinä enää..ihan ovelan makusta. Pieninä kuutioina..jostain taisin lukea että taitaa olla jossain maassa tapana lisätä kurkkua..ei muista mikä maa.

Namin kuuloista, pitää ens kerralla laittaa suolakurkkua. Nyt on SuhmuranSandran neuvoilla uunissa.

Yhteistyössä