Kuinka te perheet joissa useampi lapsi olette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti sairastaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti sairastaa

Vieras
jaksaneet ne päivät lasten kanssa kotona kun äiti onkin sairaana?
Itse sairastastan harvoin. Nyt ekaa kertaa kipeänä 3:n lapsen äitinä, viimeeksi sairastanut joskus ennen kuopuksen syntymää. Lapset 5v, 2v, ja 7kk.
Minulla ei ole ollut kuumetta kuin kerran 8 vuoden aikana mitä mieheni olen tuntenut. Olen kyllä sairastanut ja ollut todella kipeäkin mutta kuume ei ole noussut. Mutta nyt nousee sekin sitten vielä :(
Joka paikkaan sattuu, migreeni puskee päälle valvottujen öiden vuoksi, nuha ja yskä, paleltaa. Ja voimat on todella vähissä.
Mies kuitenkin töissä 10h vuorokaudesta.
Miten olette pärjänneet päivät kun itse olette olleet kipeänä? Mitä olette lasten kanssa touhunneet?

Onneksi sairastan myös äärimmäisen harvoin. Kerran olen ollut "petikunnossa" kahden lapsen aikana.
Pakko on vaan jaksaa. Mennään sieltä missä aita on matalin. Ei ulkoilla, syödään jotain helppoa, vanhempi lapsi katsoo dvd:tä jne.
Lattialle patja+tyynyjä niin voi itse pötkötellä myös.

Pahin sairausmuisto on kun lapsia oli kaksi, mies oli useamman päivän työmatkalla, pienempi (1v silloin) aloitti mahataudin yöllä, isompi (3v silloin) jatkoi seuraavana yönä, kaksi yötä pyykättyäni ja lakanoita vaihdettuani sairastuin sit kolmantena yönä aloin itse oksentaa :( lapset alkoi jo olla suhtkoht virkeitä ja itte makasin reporankana sohvalla ja yökkäilyn välissä yritin keksiä tyhjästä jääkaapista lapsille jotain syötävää, videot päälle ja sitä rataa...kun on pakko pärjätä, sitä vaan pärjää...
Nyt kun lapsia on neljä, olen ollut kerran tai kaksi itse sairaana ja onneksi mies on pystynyt ainakin osittain hoitamaan lapset

meillä oli viimeks mahatauti,silon lapset oli 3v ja 10kk.oli tosi raskasta kyllä mutta pakko oli jaksaa,ei ollu miestä auttamassa eikä ketään muutakaan.katottiin elokuvia ja makoiltiin sängyssä,leikittiin yms. lapset oli ensin kipeenä ja sit minä joten lapset oli käytännössä jo terveitä kun ite taas olin kokoajan oksentamassa..kyllä se siitä:hug:

Katson lasten kanssa piirrettyjä, makaan lastenhuoneen lattialla katselemassa ja vähän osallistumassakin lasten leikkeihin. Teen helppoa ruokaa tai/ja pyydän ukkoa tuomaan pikaruokaa, Otan paljon särkylääkkeitä ja vitamiineja.

Jos mä olisin oikein tosi tosi huonossa kunnossa niin vaatisin varmaan miestä jäämään kotiin.

Tsemppiä! Ovat kyllä valitettavan tuttuja tilanteita: meillä myös kolme pientä lasta ja viime ajat sairastettu paljon. Joissakin paikkakunnilla tällaisiin tilanteisiin saa kaupungilta kotiapu, oletko selvittänyt miten teillä. Täällä kuulemma voi saada vähän painavasta syystä, mutten ole vielä perehtynyt asiaan -katotaan kun seuraava sairastamisaika tulee. Muuten on se sellaista selviämistaistelua: oikeestaan tv:n katselua, valmisruokia jne.

Joo ei auta kun pistää lastenohjelmat pyörimään tuntikausiksi ja ite makaamaan sohvalle. Vatsatauti on ainut tauti,milloin mies jää kotiin. mies on 3 kertaa joutunut olemaan palkattomalla päivän pari,koska silloin en pysty hoitamaan yhtään ketään! Muuten olen sinnitellyt muiden tautien kanssa kera kolmen lapsen:)

Yhden kerran olen joutunut miehen soittamaan töistä kotiin, kun nousi niin kova kuume, etten jaksanut muutaman viikon ikäistä vauvaa kantaa. Pelkäsin, että kuumehoureissani pudotan...kun se kuume ei meinannut laskea millään. Poskiontelotulehdus oli silloin kyseessä. Pienimmäisen lisäksi silloin oli kaksi vanhempaa (2 ja 3) vuotiaat, joille laitoin videot pyörimään. Lisäksi monet mahataudit ollaan sairastettu, mutta yleensä olen itse sairastunut siinä vaiheessa, kun lapsillekaan ei kunnon ruoka vielä maistu. Eli jotain suuhunpantavaa vaan olen tarjonnut!

Onneksi on usein ollut päiväkoti apuna. Muuten on vaan pitänyt pärjätä jotenkin. Ollaan tehty mahdollisimman vähän mitään, lapset ovat saaneet katsella dvd:tä minun makaillessa sohvalla lepäämässä, ollaan syöty jotain mitä helpolla saa (vaikka tilattu pizzat kotiin). Pääasia että jotenkin ollaan selvitty. Mies on yötöissä eli hän on saanut sitten nukkua vähän lyhyempiä unia että on kerennyt iltapäivästä lasten kanssa ulos jne.

Yhteistyössä