Kuinka tavallista on, että työnantaja vaatii lääkärintodistusta heti, kun lapsi sairastuu?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
hjkkl
Hyvä vaan että on tällaine käytäntö. Tiedän ihmisiä jotka ovat "omalla luvalla oleet pois" kun lapsi on muka sairas. Helppoa on sanoa sairaanhoitajalle että lapsella on oksennustauti, välttämätä se hoitaja ei ees näe sitä lasta, joissakin neuvoloissa ku kirjoitetaan saikulappu käymättä edes paikan päällä

NEUVOLAAN EI MENNÄ SAIRAANA!!!
Ekkä neuvolasta pyydetä sairaslomia, vaan terveyskeskuksen puolelta omalta sh:lta tai lääkäriltä

[QUOTE="niinpä";29566943]Mua sieppaa, että se ite valitta jos työnteko vaikuttaa tukiin, mutta muilta on ihan ok ottaa palkka pois.[/QUOTE]

Niinpä! Mutta eihän työntekijööllä tarvitte olla mitää oikeuksia, paitti tietysti jos työntekijät on Rollo, miehensä tai lapsensa...

edelleenkin MIKSI se pitäisi hakea yksityiseltä?
sen saa kyllä julkiseltakin puolelta, kun vaan selittää asian. Julkiset on sitä varten etä niitä käytetään ja päivystyksenhän mennään jos on AKUUTTI sairaus ja eiköhän oksennustauti ole sellainen
Oksennustauti aikuisella tai perusterveellä lapsella ei ole sellainen akuutti sairaus, että se vaatisi välitöntä lääkärin hoitoa. Siksi on julkisen terveydenhuollon resurssien väärinkäyttöä vaatia aina lääkärintodistusta.

NEUVOLAAN EI MENNÄ SAIRAANA!!!
Ekkä neuvolasta pyydetä sairaslomia, vaan terveyskeskuksen puolelta omalta sh:lta tai lääkäriltä
Riippuu paikkakunnasta, minä kirjoitan saikkulappuja työn puolesta (olen terveydenhoitajana neuvolassa). Näkemättä kirjoitetaan, mutta meilläkin on rajat sille kuinka paljon niitä suostutaan samalle ihmiselle kirjoittamaan. Ja ajatus on myös se, että koska tunnemme asiakkaat, osaamme hiukan arvioida onko sairaus todellinen vai ei.

Oksennustauti aikuisella tai perusterveellä lapsella ei ole sellainen akuutti sairaus, että se vaatisi välitöntä lääkärin hoitoa. Siksi on julkisen terveydenhuollon resurssien väärinkäyttöä vaatia aina lääkärintodistusta.
Oli se lappu hoitsulta tai lekurilta ni silti se on tosi ikävää mennä tautisena sinne istumaan muiden keskelle. Mutta minkäs tekee.

"vieras."
Riippuu paikkakunnasta, minä kirjoitan saikkulappuja työn puolesta (olen terveydenhoitajana neuvolassa). Näkemättä kirjoitetaan, mutta meilläkin on rajat sille kuinka paljon niitä suostutaan samalle ihmiselle kirjoittamaan. Ja ajatus on myös se, että koska tunnemme asiakkaat, osaamme hiukan arvioida onko sairaus todellinen vai ei.
Ihan mielenkiinnosta kysyn; kuinka toimit, jos epäilet, että asiakas ei ole oikeasti sairas?

ROLLOLAINEN: Ymmärrän periaatteesi siitä, että sairaana ei palkkaa maksettaisi kotona makaamisesta. Siihen sisältyy silti pari erittäin kiusallista ongelmaa.
Ehdotuksesta paistaa lähinnä täydellinen tietämättömyys nykyajan työelämästä. Aika suuri osa ei tee mitään rutiinityötä, jonka joku muu tekee toisten sairastaessa. Vaativat asiantuntijatyöt on yleisiä ja niitä ei muut tee. Eli kun palaat sairastamasta, niin työt odottaa tekemättöminä. Ylitöistä ei makseta eli jos ei sairausajalta saa palkkaa, niin joutuu tekemään sen ajan työt palkatta. Lisäksi sähköpostin päässä mun oletetaan kipeänäkin olevan (paitsi ehkä jos olen koomassa), joten joitain töitä on pakko tehdä sairaanakin. Kiva niitä sitten tehdä ilmaiseksi.

Esinainen
Ehdotuksesta paistaa lähinnä täydellinen tietämättömyys nykyajan työelämästä. Aika suuri osa ei tee mitään rutiinityötä, jonka joku muu tekee toisten sairastaessa. Vaativat asiantuntijatyöt on yleisiä ja niitä ei muut tee. Eli kun palaat sairastamasta, niin työt odottaa tekemättöminä. Ylitöistä ei makseta eli jos ei sairausajalta saa palkkaa, niin joutuu tekemään sen ajan työt palkatta. Lisäksi sähköpostin päässä mun oletetaan kipeänäkin olevan (paitsi ehkä jos olen koomassa), joten joitain töitä on pakko tehdä sairaanakin. Kiva niitä sitten tehdä ilmaiseksi.
Kelle kirjoitit ja mihin viittasit? Näinhän se on miten kirjoitit, mutta tietääkseni en itse kirjoittanut tästä?!

[QUOTE="vieras.";29567220]Ihan mielenkiinnosta kysyn; kuinka toimit, jos epäilet, että asiakas ei ole oikeasti sairas?[/QUOTE]

Silloin sanon asiakkaalle, että hänen täytyy hakea lappu terveyskeskuksesta sairaanhoitajan vastaanotolta, jonne täytyy viedä lapsi näytille.

Yhteistyössä