Kuinka tarkkoja sairaalan vierailuajat ovat? (Pitkäaikaisosasto)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vak

Vieras
Sairaalasta soitettiin äidilleni että isäni on huonossa kunnossa, siis todella huonossa. On lopettanut syömisen, ei herää päivän aikana kuin kerran tai kaksi ja vain pieneksi hetkeksi. Kuolema ilmeisesti aika lähellä. Vierailuaika osastolle klo 14-19 mutta mahdetaankohan noissa vierailuajoissa joustaa? Osasto on pitkäaikaisosasto, jossa kaikki potilaat vanhuksia. Menisin siis aamupäivästä sairaalaan. Matkaa on noin 60 km suuntaansa enkä tahdo tehdä turhaa reissua jos en pääsekään isääni katsomaan kun vierailuaika ei ole alkanut.

Olen yrittänyt soittaa osastolle, mutta taitaa olla aamukiireet siellä menossa kun kukaan ei vastaa puhelimeen. Täytyy jatkaa yrittämistä tietenkin, mutta jos täällä olisi jotain noista käytännöistä tietäviä paikalla.

Eiköhän vierailu onnistu ihan vierailuaikojen ulkopuolellakin, varsinkin jos terminaalivaiheessa oleva potilas eli kuolema pian odotettavissa. Itse olen ollut tk:n vuodeosastolla töissä ja kyllä noissa vierailuajoissa on joustettu. Tietysti jos isäsi on useamman hengen huoneessa niin varmaan joutuu poistumaan aamutoimien ja lääkärinkierron ajaksi mutta minusta muuten kyllä voi olla omainen paikalla, varsinkin jos tulee vielä kauempaa.

Yhteistyössä