Kuinka tarkkoja erittäin herkät raskaustestit on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vimma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vimma

Vieras
Mulla on ollut monta päivää omituinen äklötys olo. Ei oo ennen tämmöstä ollut. Ja yhtenä päivänä nippailuja mahassa. Tilasin tänään netistä erittäin herkkiä raskaustestejä (niiden herkkyys on 10 sitä-jotain-asteikkoa hormoonia).
Eli tässä jännätään oonko paksuna...
Kysymys on, kuinka pian hedelmöityksestä tämmönen äklö olo voi tulla? Korkeintaan siitä voi olla n. kaks viikkoa. Kun mietin, että jos tää on raskausällötystä, luulis, että hedelmöityksestä olis niin kauan, että testikin näyttäisi plussaa. Eli kannattaako testi tehdä heti huomenna vaikka odotettuihin menkkoihin on vielä aikaa?

10 päivän jälkeen pitäis herkimmillä näkyä... :) verestä jopa 6-8 päivän päästä sillä istukkahormonia erittyy jo silloin määriä jotka verikokeissa näkyy.. ei noin nopsaa raskauspahoinvointi ala, yleensä daisareiden arkuus ja väsymys ekat merkit

Okei, ei mulla ole semmosta niin pahaa oloa ollut, että oikeesti oksentaa tarviis. Mut kumminkin semmonen omituinen... Eikä yleensä ikinä oo.
Mut vois siis kokeilla heti kun testit saan...
Millon se_oikea_pahoinvointi yleensä alkaa?

Yhdessä raskaudestani alkoi juuri heti noin 2viikkoa hedelmöityksestä, eli heti kun kiinnittyminen oli taphtunut. Toki jos kovasti raskautta toivoo, saattaa mieli tehdä tepposia, eli keksi jotakin muuta viikoksi ja tee testi sitten. Pitkä aika kun jotakin odottaa, mutta ei sitten jää epäselväksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Yhdessä raskaudestani alkoi juuri heti noin 2viikkoa hedelmöityksestä, eli heti kun kiinnittyminen oli taphtunut. Toki jos kovasti raskautta toivoo, saattaa mieli tehdä tepposia, eli keksi jotakin muuta viikoksi ja tee testi sitten. Pitkä aika kun jotakin odottaa, mutta ei sitten jää epäselväksi!

kiinnittyminenhän tapahtuu yleensä 4-8 pvän jälkeen hedelmöitymisestä, eikös?

No, mä en kyllä toivo raskautta... Toisaalta tiedän, ettei se olis maailmanloppu tms. Ei vaan tähän elämäntilanteeseen mitenkään tarkoituksella sitä tahtois... Mua vaan ottaa päähän tää epätietoisuus :D ja tää jatkuva ällövello olo. Ei oikein tiä pitäiskö syödä vai olla syömättä :P se vois auttaa hetkeksi, mut sit alkais kahta kauheempi ällötys. Huoh x)

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:

kiinnittyminenhän tapahtuu yleensä 4-8 pvän jälkeen hedelmöitymisestä, eikös?

totta, 6-8 päivää hedelmöittymisestä muistaakseni... mä olen plussannu ihan normaaleilla testeillä päivää paria ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää.

Millähän vauhdilla sitä hormonia alkaa erittyä vai onkohan se jotenkin tosi yksilöllistä? Eli jos voi olettaa, ettää 20-25 niitä-jotain-mittayksikköä vahvuinen testi näyttää suunnilleen kuukautisten alkamispäivänä, niin miten siitä voisi laskea kuinka aikasin semmonen 10-vahvuinen näyttää?
Vaikeushan on siinä, ettei se hedelmöittyminen käytännössä läheskään aina tapahdu juuri niinä päivinä miten se ovulaatio kirjallisuudessa esiintyy...

No jos sulla on oletetusta hedelmöityksestä nyt aikaa se 2 viikkoa, niin kuukautistenhan pitäisi pitkälläkin kierrolla alkaa pian?? eli ihan tavallinenkin testi sen näyttää. Toisaalta ymmärrän, että haluat tietää pian, mutta pari päivää ei muuta mitään mihinkään suuntaan

Yhteistyössä