Kuinka tarkasti osaat ennustaa menkkojesi alkamispäivän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peyote

Tunnettu jäsen
02.05.2015
3 522
562
113
olen ollut vuosia laskematta koko kuukautisia koska ovulaatio tuntuu niin selkeästi ja kierto tuntuu ihan normaalilta. Nyt olen alkanut laskea vasta ja huomasin, että tiedän päivän tarkkuudella milloin ne alkaa, koska ovis on niin selkeä. Jännittävää.:geek:

En ollenkaan ku en jaksa laskea noita välejä, merkkaan ne kyllä.

Mulla kierto on 26-49 päivää... Joskus parikymppisenä tarkastellessani noita kiertoja huomasin että kierrot menee olikohan nyt 8 kk:den syklissä. Eli se oli jotain tyyliin: pitkä-pitkä-lyhyt-keskiverto-pitkä-lyhyt jne. Ja sit ekassa 8 kk: den jaksossa päivätarkat välit : 42-49-30-35-42-28 jne. Ja tokassa syklissä : 45-40-26-32--42-30 jne. ja sit alko taas eka sykli alusta.
(toi siis esimerkki, en niitä oikeita välejä enää muista)
Ja tuolloin pystyin sitten päivälleen ennustaa menkkojen alkamisen.

Eli vaikka menkkojen välit näennäisesti on täysin sekavat niin kuitenkin sieltä saattaa tarpeeksi pitkällä seurantavälillä löytyä selkeä rytmi.

En ole ikinä laskenut päiviä tai miettinyt asiaa sen kummemmin. Se riittää, että tiedän niiden kutakuinkin kerran kuussa tulevan. Pari päivää ennen menkkoja keho lähettelee merkkejä tulevista tulvista.

Niin siis en mä kuukautta aiemmin tiedä milloin ne alkaa. Mutta 2 viikkoa aiemmin tiedän, kun on ovulaatio. Vähän itsekin yllätyin miten selkeä se on ja miten tarkkaan siitä 14 päivää vuoto alkaa. Aiemmin en ole niin seuraillut.

Mulla on kierto ollut aina 28 pv, viime vuosina ollut usein 24-26. Tosi mukava kun lorahtaa semmoisena päivänä kun ei vielä niitä odota. :oops:

Niin siis en mä kuukautta aiemmin tiedä milloin ne alkaa. Mutta 2 viikkoa aiemmin tiedän, kun on ovulaatio. Vähän itsekin yllätyin miten selkeä se on ja miten tarkkaan siitä 14 päivää vuoto alkaa. Aiemmin en ole niin seuraillut.

Juu, mä tosiaan tuolloin olisin pystyny merkata menkat etukäteen kalenteriin vaikka vuodeksi jos olisin viittiny.

Mulla ei taas aiemmin oo ollu mitään ennakko-oireita. Mutta ton neljännen lapsen syntymän jälkeen on tullu, kaks viikkoa ennen menkkoja valuu PALJON sellasta litkulimaa (sori:oops:). Ja on tosiaan tarkka mittari tuokin.

Juu, mä tosiaan tuolloin olisin pystyny merkata menkat etukäteen kalenteriin vaikka vuodeksi jos olisin viittiny.

Mulla ei taas aiemmin oo ollu mitään ennakko-oireita. Mutta ton neljännen lapsen syntymän jälkeen on tullu, kaks viikkoa ennen menkkoja valuu PALJON sellasta litkulimaa (sori:oops:). Ja on tosiaan tarkka mittari tuokin.

Ovisilmää. :D
Se on mukavaa että tulee semmoista, eikös sitä kuulu tulla että hommat luistaisi hyvin.

Aina kun tuntuu, että flunssa on tulossa, alkaa seuraavana päivänä menkat. Koskaan en noita merkannut kalenteriin, ennen kuin piti lapsia ruveta yrittämään. ja silloin paljastui, että kuukautiset ovat täysin epäsäännölliset.

Huomaan kyllä ovulaation, joten siitä hyvin tietää alkamisajankohdan.
Ja samoin, aina 2 päivää ennen kuukautisten alkua koskee hulluna päätä. Eli ei tule ikinä yllätyksenä.

Yhteistyössä