Kuinka tärkeää sinulle on, että miehellä on kaikessa sama maku kuin sinulla?

• Viestiketjun aloittaja kyselyäpukkaa
  • Ensimmäinen viesti
"myö"
muuten ei väliä, kun sen mukaan mennään jolle asialla on enemmän merkitystä, mutta, jos kummallakin sama asia tärkeä, niin silloin helpottaa kummasti, kun kumpikin samaa mieltä.

Pin
Ei ole tärkeää koska asiat on keskusteltavissa. En etsinytkään koskaan rinnalleni mitään peesailijaa tai muutenkaan samanlaista ihmistä mitä itse olen, joten olisi aika kummallista jos olisi ihan sama maku aina kaikessa, ehkä vähän tylsääkin jotenkin... Nämä ovat kuitenkin sellaisia pinnallisia ja aika merkityksettömiä erimielisyyksiä, eikä mitään arvomaailmaani vastaan olevia asioita.

Enkä halua, että miehelläni olisi "sama maku" ihan vain miellyttääkseen minua, tätäkin näkee. En kestäisi sellaista ihmistä,( tai ehkä niin päin, että sellainen alistuja ei kestäisi pitkään minua kun jyräisin vaan). :D

Matkustelusta meillä on aika samanlainen maku.

Sisustuksessa riippuu tosi paljon mistä osasta siitä puhutaan, joudumme usein tekemään kompromisseja ja sitten se miellyttää molempia. Minä olen kyllä enemmän sisustellut ja mieheni on useasti sanonut, että olen saanut kodista tosi kauniin.

Musiikissa ei ole mitään erityistä MAKUA, joskus harvoin meillä soi jotain taustalla eikä koskaan ole siitä tullut mitään narinaa. Aika samanlainen varmaan sitten kun ei ärsytä.

Ystävistä..... ööö no tulee mieleen yksi tuttu jota mieheni pitää erityisen ärsyttävänä ja minä taas aivan ihanana, mutta pääsääntöisesti ollaan oltu aika samaa mieltä.

Asuinalueistakaan ei ihan samaa mieltä olla jos muuttoja mietitään, mutta ei mitään suuria erimielisyyksiä ole ollut.

Elektroniikan puolesta kuolataan usein samoja asioita eikä niistä erityisesti tarvitse kättä vääntää, tai sitten vaan ostetaan kaikki mikä on kivaa... :D

Herkut: Mieheni pitää kaikista ällöttävimmistä leivoksista ja vanilijajäätelöistä, itse inhoan. Ajatuskin ällöttää.

Ruoka: Pieniä eroja vain.

No ei ole tärkeetä, ei.

Mistä ihmeestä sitä sitten keskustelisi toisen kanssa, jos molemmilla on samanlainen maku ihan joka ikisestä asiasta? Melkoisen tylsää olisi elo, kun jo heti tietäisi toisen olevan ns. joojoo- mies/nainen.

Makuja ja mielipiteitä saa olla ja pitääkin olla ihan niitä omia, jotta pääsee keskustelemalla myös tutustumaan toisen ajatusmaailmaan ja - oppisi itsekin uutta :).

Pääasioissa niin kun asuinalue, elämäntavat ja arvot pitää olla samassa "linjassa". En voisi ikinä seurustella vaikka rasistin tai äärimmäisen pihin ihmisen kanssa, kuka laskisi jokaista senttiä ja ei nauttisi elämästä. Myös samanlainen "maku" ystävien suhteen on tärkeä koska vietetään aikaa tosi paljon mun ystävien ja poikaystävän ystäviäkin nään melko usein ja ne mielestäni kertoo ihmisestä aika paljon.. Jos ei heistä pidä, niin aika mahdottomaksi menisi. :/

Kaikki muut on pikkuasioita jotka saakin olla tosi erilaisia :)

"northern soul"
Ei ole tarkeaa.

Miehen mielesta kaikki vahankin raskaampi musiikki on melua, mutta kestan kylla tuon mielipiteen loukkaantumatta.:D Kaveripiirit on molemmilla omat. Miehella on yksi todella arsyttava kaveri, mutta eihan mun tarvi hanen kanssaan olla. Matkailusta ollaan samaa mielta. Se on tarkeaa ja ensisijainen ylimaaraisen rahan sijoituskohde. Rantakohteet ei kiinnosta ja maaseutu vain paivaretkina.
Asuinalueista ollaan kai samaa mielta. Sisustus ei kiinnosta kumpaakaan.

tsih
Pääasioissa niin kun asuinalue, elämäntavat ja arvot pitää olla samassa "linjassa". En voisi ikinä seurustella vaikka rasistin tai äärimmäisen pihin ihmisen kanssa, kuka laskisi jokaista senttiä ja ei nauttisi elämästä. Myös samanlainen "maku" ystävien suhteen on tärkeä koska vietetään aikaa tosi paljon mun ystävien ja poikaystävän ystäviäkin nään melko usein ja ne mielestäni kertoo ihmisestä aika paljon.. Jos ei heistä pidä, niin aika mahdottomaksi menisi. :/

Kaikki muut on pikkuasioita jotka saakin olla tosi erilaisia :)
Vieläkö olet sen miehen kanssa jonka kanssa suhde alkoi yhden yön jutusta? :)

"sipsi"
Ei ole vähääkään tärkeä :) Monessa asiassa meillä itse asiassa on aivan eri maku. Koti nyt on saatu laitettua sellaiseksi, että molemmat tykkää.

Elämänarvot (joita en millään tavalla "makuasioina" pidä) sen sijaan ovat melkoisen yhtenevät. Kai sitä olisi lähdetty aikoja sitten jo eri teille, jos niissä olisi suurta poikkeavuutta ollut.

no jaa
Sen verran pitää olla yhteistä "makua", tai miksi sitä nyt sitten nimittäisi, että pystytään järjestämään mielekäs elämä yhdessä, ilman että kumpikaan joutuu liikaa tinkimään omista toiveistaan ja tarpeistaan.

"Hanna"
Meillä on monessa asiassa ihan erilainen maku mutta eipä tuo ole haitannut. Osataan tehdä kompromisseja joten riitaakaan ei tule.

Mutta siitä kyllä välillä kinataan, että mikä radiokanava autossa soi. Mies kuuntelis suomipoppia ja mä cityä. Usein ei siis kuunnella yhtään mitään :D

Alkuperäinen kirjoittaja kyselyäpukkaa;30766283:
Musiikista, sisustuksesta, matkailuista, ystävistä, asuinalueista ja ihan kaikesta mistä voi samaa makua tulla.
No ei nyt tarvitse samoista bändeistä tai kirjoista tykätä. Suurimmaksi osaksi se ei haittaa, jos on erilaisia mieltymyksiä, mutta se häiritsisi, jos miehen maku olisi jotenkin lähtökohtaisesti aina minusta kauhean huono. Mutta kai sitä yleensä pariutuu edes jotenkin samanhenkisen ihmisen kanssa, joten kai se olisi aika harvinaista, että kaikesta oltaisiin täysin eri mieltä.

Yhteistyössä