Kuinka suojautua oksennustaudilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piia

Vieras
Onko mitään muuta keinoa kuin käsihygienia? Suurperhe ja pöpöjä tulee kouluista ja päiväkodeista. Tärkeitä menoja tiedossa enkä muutenkaan ole taudin ystävä!

Vaikeaahan se on! Koeta satsata vaikka vastustuskyvyn parantamiseen. Pientä liikuntaa, gefilusta tosiaankin, ja se käsihygienia... Apteekistahan saa käsidesiä, sitäkin voisit ostaa kotiin vessan lavuaarin viereen pahimmiksi oksuajoiksi. Käsihygienia tosi tärkeää etenkin ennen syömistä. Virus voi tarttua myös esim. silmiä hieromalla, jos sitä on käsissä... C-vitaaminia voisi myös doupata vähän tavallista enemmän, suoraan purkista ja hedelmistä!

Lisään vielä, että vastustuskykyä alentaa stressi ja väsymys, joten älä ota univelkaa, silloin ne pöpöt pääsee tarttumaan limakalvoille herkemmin. Sama juttu tuon stressin kanssa. Myös itsensä pitäminen lämpimänä tärkeää. Lämpimiä juomia paljon!

Eipä taida olla keinoa, se vaan tarttuu jos on tarttuakseen :(
Mä oon huomannut että muksut pääsee oksutaudista vähemmällä nykyään kun oon antanut päivittäin maitohappobakteerivalmistetta :wave:

Kiitos neuvoista, vaikkei mitään uutta tullutkaan. Osaatteko sanoa, jos tauti kuitenkin iskee, kuinka siitä selviää mahdollisimman vähällä ja paranee pian! Normaalisti musta ei sitten oo vuorokaudeksi mihinkään!

Yhteistyössä