Kuinka sulatatte pinaattikeiton?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen kerran aikaisemmin tuota "herkkua" ostanut kotiin pakastealtaasta, ja muistan että kattilassa sulattaminen oli äärettömän hankalaa. Nyt olen sulatellut mikrossa, eikä millään meinaa sulaa. Osa keitosta kiehuu jo kun jäljellä on iso jäinen köntti. Pakkauksen ohjeessa oli jotain osittain sulaneen keiton lämmittämisestä kattilassa, joten laitoin keiton nyt sitten kattilaan.

Onpa monimutkaista tämä eineksien käyttäminen ;)
 
Eilen just sulateltiin. Eli kaupasta kun tultiin niin paketit suoraan kattilaan hetkeksi sulamaan. Sitten noin puolen tunnin päästä kun ruoka-aika läheni niin levy päälle ja sekoittelen koko ajan. Kyllä se sulaa.
 
ap
Kröhöm... kävin sekoittelemassa kattilaa ja pinaattikeiton sulotuoksu sieltä jo levisikin :x Esikoinen sitä toivoi joten ostin kotiin, itse olen aina inhonnut pinaattikeittoa. Olen varustautunut keitetyin kananmunin ja grahamlihapiirakoin, pelkkää pinaattikeittoa en saa kurkustani alas. Mutta pitäähän sitä nyt hyvää esimerkkiä lapsille näyttää :)
 
Suzyanne
Minä teen näin: Avaan paketista pelkästään pään ja laitan paketin mikronkestävään kulhoon. Kypsennän täydellä teholla niin kauan kunnes keitto alkaa valua pakkauksesta kulhoon. Sitten otan paketin pois, ja jatkan kypsennystä sekoitellen välillä, ja pienentäen jäisiä kökkäreitä lusikalla. Meidän vanhalla mikrolla menee kaikkiaan noin 10 minuttia ennenkuin keitto on syötävää.
 
vierestä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
mikrossa ja välillä sekotan ja rikon niitä suurimpiä jääklönttejä.
Millä sinä niitä rikot? Se iso köntti tuntuu olevan niin kova, etten saa rikki.
Mä taas teen hellalla kattilassa, enkä sitä juuri riko, ennen kuin on ihan vähän jäljellä. Pistän siis suoraan jäisenä kattilaan. Levy saa olla melko kuuma aluksi. Seison vieressä ja sekottelen -siis lähinnä siirtelen ja joskus käännän lusikalla koko ajan. Ei vaikeaa, eikä se kovin kauan kestä se sulaminen. Kun on lähes kaikki sulanut, lämpö pienelle ja annan kiehahtaa. That's it. Kestäiskö reilut 5 min. tää homma.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Kattilassa miedolla lämmöllä olen aina sulattanut eikä jo sulanut keitto ole koskaan kiehunut ennenkuin koko keitto on sulanut.

Koko ajan kääntelen ja lastalla rapsuttelen..

Ei mitään ongelmaa siinä.
näin minäkin. Laitan myös alussa kattilanpohjalle vettä, niin että pohja peittyy.
 
näin
Sellainen hölmö offtopic toteamus, että pakastepinaatista saa helpommalla ja halvemmalla paremman pinaattikeiton, mitä valmiista pakasteesta ikinä. Aikaakin menee vähemmän, kuin jäätiilen sulattelussa.
 
vierailija
Jäisenä kattilaan kuumaan vesihauteeseen,hyvissä ajoi.Itse vielä yleesä tuunaan eli pakastepinaattia lisään sitten teen maitojauheesta kuumennettuna n.1dl siihen päälle.Sitäsitten hämmentäen ja ääntä kohe,yleensä vielä siihen tupla munaskuukeli njam rautais annos.
 

Yhteistyössä