Kuinka steriloida???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jääpalakennot mihin alan tekemään soseita... niin ja tehosekoitin millä teen soseita?
vauva 4,5kk, kaikki pitää steriloida kunnes vauva on 6kk, vai..............?

Sterilointia ei tarvitse enään,kun vauva on alkanut syödä kiinteitä. Eikä myöskään juomavettä tarvitse keittää...johan tuon ikäinen vauva saa kaikenlaisia pöpöjä mm. lattialla ollessaan ja se kasvattaa vastustuskykyä...

vauva ei vielä syö kiinteitä vaan alkaa nyt maistelemaan... ihan totta on toi lattialla olo juttu, eilenkin oli matonkulma neidin suussa! ;)
noh ehkä en sitten steriloi niitä, luulin että ne pitää steriloida joka tapauksessa... kiitos teille!

Alkuperäinen kirjoittaja Elmeri:
Mutta jos nyt kuitenkin aiot steriloida oman mielenrauhan vuoksi,niin voithan vaikka kaataa kiehuvaa vettä astian päälle,esim vedenkeittimestä. =)

Steriloitaessa täytyy steriloitavan astian olla kiehuvassa vedessä 5 minuuttia. Kiehuvan veden kaataminen astian pääll ei riitä.

Mutta tosiaan, ei tarvitse kyllä steriloida enää astioita, kun lapsi jo siirtyy kiinteisiin. ;o)

Alkuperäinen kirjoittaja R:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmeri:
Mutta jos nyt kuitenkin aiot steriloida oman mielenrauhan vuoksi,niin voithan vaikka kaataa kiehuvaa vettä astian päälle,esim vedenkeittimestä. =)

Steriloitaessa täytyy steriloitavan astian olla kiehuvassa vedessä 5 minuuttia. Kiehuvan veden kaataminen astian pääll ei riitä.

Mutta tosiaan, ei tarvitse kyllä steriloida enää astioita, kun lapsi jo siirtyy kiinteisiin. ;o)

Noh,kysymyshän olikin ap:n omasta mielenrauhasta ja siitä,että se kiehuvan veden kaataminen ajaa tarvittavan asian tässä tapauksessa...Tiedän itse kyllä varsin hyvin hoitoalan henkilönä miten sterilointi suoritetaan. =)

Olen keittänyt kaikki isossa kattilassa, siis "tuttipullo aikana". Voithan kokeilla keittää, laitat isoon kattilaan, keität, sitten kattila hellalta ja kylmää vettä päälle.

Jos kestää keittämisen, kun ei ole valmistettu keittettäväksi. Jos laitat tiskariin, niin on varmasti tarpeeksi steriloitu, tietysti jos teillä on tiskari.

Minä varmaan ennen ensimmäistä käyttökertaa keittäisin jääpala-astian. Tosin vain sen takia, että meidän jääpala-astiat ovat jotain ikivanhoja varastossa lojuneita. Sen jälkeen en enää keittäisi.

Minun on myönnettävä, että meillä keitetään tuttipullojen tutit, vaikka lapsi on jo iso. Mies jättää tuttien pesuharjan johonkin veteen lillumaan ja tutitkin saattavat olla huuhdottuina/vedessä aika pitkään. Oman mielenrauhan takia vaan on mukavampi keittää tuttiosat, kun ei se iso homma ole. Muuten lapsi kyllä syö ihan mitä hyvänsä. Vaunujen renkaista yritämme pitää hänet loitolla.

meillä ei kyllä steriloitu mitään kun poika oli pieni.. ja tuskimpa nyt toisenkaan kanssa.. mitä se sterilointi sitten muuttaa ? jostainhan niitä bakteereja aina tulee.. parempi vastustuskyky jos ei kuplassa kasvata.. vai olenko väärässä?

Yhteistyössä