kuinka saisin itselleni muutaman lisäkilon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luuranko rämisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luuranko rämisee

Vieras
Olen taas kerran päässyt laihtumaan alipainoiseksi, mittani ovat nyt 167/50,5. Olen 27v reilu 2v pojan äiti.

Ongelmani on lähinnä tosi nopea aineenvaihdunta, olen kamppaillut painoni kanssa lapsesta saakka. Kun siihen yhdistetään nykyinen hyvin epäsäännöllinen ruokailurytmini, johtuen uhmaikäisestä hyvin vauhdikkaasta pojasta sekä stressaavastatyöstä, on normaalipainon puolella pysyminen välillä haastavaa.

Normaalisti syön päivän aikana yhden lämpimän aterian, pari välipalaa, ja iltaisin hirveästi herkkuja. Työpäivinä syön myös lounaan, ja aamupalaksi saatan bussissa syödä jotain, hedelmän, pasteijan tms. Kotipäivinä (5/vko) en syö aamiaista, enkä lounasta, vaan yleensä vasta puolen päivän maissa leipää, nuudeleita tms. Liikuntaa harrastan aika vähän, koiran kanssa käyn lenkillä, ja loput on oikeastaan hyötyliikuntaa; käyn kävellen kaupassa (matka n. 1km), touhuan pojan kanssa, teen pihatöitä tms. Käytän ruuanlaitossa oikeaa kermaa ja aitoa voita, syön helposti karkkipussillisen yksin joka ilta, ja välillä sipsiä ja jätskiä sivussa. Siitä ei oo siis kyse että mulla olisi joku syömishäiriö. En myöskään ole kasvissyöjä tai noudata muutakaan ruokavaliota.

Itse mietin että alkaisin juomaan joitain proteiinilisiä, mutta kaikki muutkin vinkit otetaan huomioon. Olen tyytyväisimmilläni itseeni n. 55kiloisena, joten 4,5kg olisi hyvä saada lisää painoa, mielellään mahdollisimman nopeasti. :)

Syöpä hesessä. Niissä on hirveesti kaloreita. Ota mega-ateria ja jälkiruokaa päälle. Illalla vielä juustohampurilainen ja ranskalaiset. Kokista. Voit syödä vielä sipsiä, jäätelöä, karkkia, suklaata. Pitsaa. Eiköhän paino ala nousemaan jos muistaa vaan syödä usein kaloripitoista mättöä

juon mehuja nyt jo aika paljon. Monissa tuoremehuissa on appelsiinia, jolle olen allerginen, ja ananas taas saa aineenvaihduntani hyrräämään entistä nopeammin. Omenamehu taas on hapanta ja vahingoittaa suurina määrinä hampaita, mutta juon sitä silti muutaman litran viikossa.

Opettele syömään oikein sen viisi kert. pvä. Joku protskujuoma voisikin olla ihan hyvä lisä joskus, mutta ei ihan joka päivä. Jos aiot ladata itsellesi lisäpainoa vain pelkillä herkuilla, sinusta tulee nopeasti ns 'laiha lihava' eli terveellisyys kunniaan, painonnostossakin. :)

[QUOTE="vieras";26683609]Syöpä hesessä. Niissä on hirveesti kaloreita. Ota mega-ateria ja jälkiruokaa päälle. Illalla vielä juustohampurilainen ja ranskalaiset. Kokista. Voit syödä vielä sipsiä, jäätelöä, karkkia, suklaata. Pitsaa. Eiköhän paino ala nousemaan jos muistaa vaan syödä usein kaloripitoista mättöä[/QUOTE]

haluaisin kuitenkin pitää terveydestänikin huolta, mutta pakko silti myöntää että syön muutaman kerran viikossa roskaruokaakin.

Ota nyt ihmeessä aamupala tavaksesi, syömättä on paha lihoa. Rasvaista partaäijäjogurttia ja tuoremehua luulisi ainakin ehtivän nauttia. Välipalaksi pähkinöitä, avokadoa, muromyslejä... Heivaa nuudelit mäkeen, koska ravintoa niissä ei ole. Mä söisin sinuna ihan kellon mukaan, oli nälkä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26683635:
Opettele syömään oikein sen viisi kert. pvä. Joku protskujuoma voisikin olla ihan hyvä lisä joskus, mutta ei ihan joka päivä. Jos aiot ladata itsellesi lisäpainoa vain pelkillä herkuilla, sinusta tulee nopeasti ns 'laiha lihava' eli terveellisyys kunniaan, painonnostossakin. :)

tämä oli hyvä vastaus, jotain järkevää haluaisin tehdä tälle painolleni, pysyvästi. En mä kuitenkaan loppuelämääni voi tunkea kaikkea roskaa naamaani, sillä heti jos lopetan ns. ylensyömisen, painoalkaa taas pudota. :(

Alkuperäinen kirjoittaja luuranko rämisee;26683649:
haluaisin kuitenkin pitää terveydestänikin huolta, mutta pakko silti myöntää että syön muutaman kerran viikossa roskaruokaakin.

juujuu, tuon lisäksi voit syödä salaatteja, jotka sisältää juustoa, avokadoa, pähkinöitä. Käytä salaatinkastketta. Voit syödä hedelmiä, mysliä, turkkilaista jogurttia. SYö mansikoita kermavaahdon kanssa.

Millainen kestävyyskunto sinulla on? Meinaan, että eikös säännöllinen liikunta tasaa sykettä ja laske verenpainetta jne jne

Eli jos rasvanpolton uhallakin liikkuisit aktiivisemmin, nimenomaan sillä raskaalla teholla lihaksia kasvattaen (yli 80% leposykkeestä). Lihakset painavat enemmän kuin läski, ja tietysti jos "luuranko" olet niin saisit jopa suunniteltua mihin kohtaan lisää muotoja otat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja luuranko rämisee;26683550:
Olen taas kerran päässyt laihtumaan alipainoiseksi, mittani ovat nyt 167/50,5. Olen 27v reilu 2v pojan äiti.

Ongelmani on lähinnä tosi nopea aineenvaihdunta, olen kamppaillut painoni kanssa lapsesta saakka. Kun siihen yhdistetään nykyinen hyvin epäsäännöllinen ruokailurytmini, johtuen uhmaikäisestä hyvin vauhdikkaasta pojasta sekä stressaavastatyöstä, on normaalipainon puolella pysyminen välillä haastavaa.

Normaalisti syön päivän aikana yhden lämpimän aterian, pari välipalaa, ja iltaisin hirveästi herkkuja. Työpäivinä syön myös lounaan, ja aamupalaksi saatan bussissa syödä jotain, hedelmän, pasteijan tms. Kotipäivinä (5/vko) en syö aamiaista, enkä lounasta, vaan yleensä vasta puolen päivän maissa leipää, nuudeleita tms. Liikuntaa harrastan aika vähän, koiran kanssa käyn lenkillä, ja loput on oikeastaan hyötyliikuntaa; käyn kävellen kaupassa (matka n. 1km), touhuan pojan kanssa, teen pihatöitä tms. Käytän ruuanlaitossa oikeaa kermaa ja aitoa voita, syön helposti karkkipussillisen yksin joka ilta, ja välillä sipsiä ja jätskiä sivussa. Siitä ei oo siis kyse että mulla olisi joku syömishäiriö. En myöskään ole kasvissyöjä tai noudata muutakaan ruokavaliota.

Itse mietin että alkaisin juomaan joitain proteiinilisiä, mutta kaikki muutkin vinkit otetaan huomioon. Olen tyytyväisimmilläni itseeni n. 55kiloisena, joten 4,5kg olisi hyvä saada lisää painoa, mielellään mahdollisimman nopeasti. :)

No ei ne kilot pysy ellet ala syödä säännöllisesti ja riittävästi. Miten 2v syö? Mikset syö hänen kanssaan? mullakin on villi muksu joka oli 2v uhmakas, villi jne..mut ei se vaatinu paastoa multa.

Vastaat itse omaan kysymykseesi: Syömällä.
Olet alipainoinen, koska syöt liian vähän ja jätät aterioita väliin jopa monta kertaa päivässä. Syö joka päivä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Jätä kokonaan pois ne karkit ja sipsit, jos haluat opetella säännnöllisyyttä ja oppia "syömään oikein"

Kaikki tutut, jotka valittavat etteivät liho kun on niin nopea aineenvaihdunta, syövät paljon keskivertoihmistä vähemmän. Ärsyttää kun selittävät etteivät liho millään, kun näen että se on ihan kukkua. Koitapa siis syödä niin kuin muutkin ihmiset eli joka aamu aamupala, töissä kahvi/tee/mehu + voileipä pari tuntia töihin tulon jälkeen, lounas puolenpäivän maissa, iltapäivällä välipala, klo 16-17 oikea ruoka tai jokin pikkulämmin, ennen nukkumaanmenoa iltapala + ehkä jotain herkkua myös.

Jos on oikeasti ihan hirveän kiireinen päivä, niin sitten juotavaa jogurttia, proteeiinijuomaa tms. välipalaksi. Minulla on 2 v 3 kk ikäinen vilkas poika ja kyllä minä pystyn syömään samaan aikaan hänen kanssaan. Pöydästä joutuu kyllä välillä nousemaan, mutta jatkan sitten lapsen lopetettua, jos en ehdi rauhassa syödä hänen kanssaan. Lapselle on kuitenkin pakko tehdä lämpimät ruuat + aamu/ilta/välipalat, joten miksi et söisi silloin itsekin?

Mulla sama juttu, ja se minkä tiedän aiemminkin auttaneen, on ateriarytmi, isommat annoskoot kunnon ruokaa, sekä liikunta, esim. salillakäynti.

Jos herkuilla lihoisi, olisin tuhatkiloinen..

Voi kuinka tuttua, minä olin myös järkyn laiha 173/55 ja siis todella luuranko. Yritin syödä vaikka mita, suklaata, heseä ym aina sama paino. Nyt olen 39v ja painan 66, olen ekaa kertaa tyytyväinen painooni!!! Ei mulla ole neuvoa tähän pulmaan, mutta tiedän mitä se on. Laihaa saa haukkua, lihavaa vain selän takana. Ihan yhtä pahalta se tuntuu silti.

Itse en syömällä lihonnut vielä muutamavuosi sitten. Joskus olen kuullut että lääkäri olisi neuvonut jotain laittamaan ruokaöljyä ruuan sekaan ennen syömistä. Minä pääsin normaali painoon kun aloin syömään e-pillereitä. Välillisesti ehkä, koska ruokahaluni parani.

Yhteistyössä