Kuinka saan pojan rehelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut äiskä

Vieras
Eli meillä 12v valehteleva poika,valehtelee läksyistä(ettei tuu,on tehnyt yms)nyt oli väärentänyt äitinsä allekirjoituksen vihkoon,kun oli jättänyt läksyt tekemättä(siis tekee vain osan,näyttääkseen,äidille et läksyt tehty)

Järkipuhe ei auta,eikä se et nähnyt jo useasti,et jää aina kiinni.

Eikä auta kaveripäivillä kiristys,tuntuu tosi raivostuttavalle tavalle,kun kukaan muu perheessämme ei valehtele ikinä.

Sanoo ettei halua kertoa,jos on jäänyt läksyt tekemättä,kun tulee rangaistus...en ymmärrä kuinka sen mielestä kannattaa ottaa ennemmin huuto(kun ottaa päähän kun poika ei itse kerro totuutta) ja rangaistus :headwall:

Kun pääsisi tuon pojan pääkopan sisään päiväksi :D

voi ei, mä en osaa varsinaisia ohjeita muuten antaa kuin että jutella ihan asiallisesti ja järkevästi pojan kanssa tuosta. hänhän on jo sen ikäinen, että pitäisi kyllä jo ymmärtää. :/ meillä on samanmoinen poika, mutta nuorempi,9v ja se on kyllä todella raivostuttavaa ja turhauttavaa kun koko ajan saman asian kanssa tapellaan. meillä myös salataan kokeita, napostellaan salaa pikkuveljen karkit, huijataan ja yritetään hyötyä kaikessa. :ashamed:

olen itse tuntenut syyllisyyttä asiasta, mutten kuitenkaan usko että ihan kokonaan nyt olisin lasta pilannut, itse kuitenkin olen rehellinen ja toivon sitä myös lapselta. mutta kyllä tää kasvattaminen tuntuu vaikeutuvan vuosi vuodelta ja sormi menee tuon tuostakin suuhun..

tsemppiä sulle ja kertoilehan, miten toimitte :hug:

Meillä on myös 12 v poika, jolla on usein "vanhat läksyt ja liikuntaa" :D no oikeesti ei kyllä naurata :( Mutta meilä on ollut jonkin verran apua kun ottaa opettajaan sitekeästi yhteyttä ja sitten teen reppu tarkastuksia. Pistokokeita reppuun jolloin tarkistan kaikki kirjat ja jos ei läksyjä niin laitan tekemään jotakin vähän kaiksita repussa olevista kirjoista. Tätä kun tekee sitkeästi ja samalla muistuttaa läksyjen tekemisen tärkeydestä niin aina joskus vähän matkaa tekee ihan omatoimisesti (huom vähän aikaa). mutta kyllä se niin takkuista on tuo kolunkäynti, että mitähän yläasteella, huh

kokeiltu rehtorin kanssa yhteis puhutteluakin 2 krt,ei tehoa!
Ja kun poika on tosi älykäs,sai 10 enkunkokeesta, 8 puolen äikän kokeesta,eikä lukenut kumpaankaan!!!!
Rehtori,on hänen luokanvalvojansa ja sanoikin,et on todella fiksu poika,mut käyttää fiksuutensa salailuun ja valehteluun tällä hetkellä.

Olen huutanut joskus asiasta,mut siitä ei tullut kuin paha mieli molemmille,tänään puhuin rauhallisesti,et valehtelemalla ei elämässä saavuta mitään...ja olen puhunut,et hänenkin pitäis olla esimerkkinä nuoremmille,eikä valehdella mistään,sillä pienemmät voivat ottaa mallia tästäkin tavasta....aika näyttää menikö puhe perille.

Muuten poika on hirmu kiltti =)

Yhteistyössä