Kuinka saan lapsen lopettamaan puremisen?

Minulla on 1v ja 2 kk vanha poika, jolla nyt kausi jolloin hän päivittäin puree minua. Ilmeisestikin kyse on jonkinlaisesta rakkkaudenosoituksesta äitiä kohtaan, mutta se ei poissulje sitä etteikö se sattuisi - onhan hänellä jo kahdeksan hammastakin. En tiedä kuinka saisin hänet ymmärtämään, että se sattuu eikä se ole oikea tapa osoittaa hellyyttä. Toistaiseksi olen vain nostanut metelin, huutanut siis että sattuu. Tämä ei kuitenkinkaan tunnu auttavan. Poika saattaa tulla heti perään uudelleen, suu valmiiksi auki aikoimuksenaan purra uudelleen vaikka olen juuri hänet työntänyt pois. Onko kokemusta aiheesta tai hyviä neuvoja kuinka saan hänet lopettamaan puremisen?
 
Tuimis
Meillä oli sama ongelma tytöllä jokunen aika sitten. Puri minua, mutta myös isäänsä tai mummoa. Ja nauraa rätkätti päälle. Yleensä otin tytön syliin ja sanoin tiukasti, että noin ei saa tehdä, äitiin sattuu. Ei se mitään vaikuttanut, jatkoi puremista ihan samaan malliin. Nyt kun on 1,3 v, on jo vähentynyt huomattavasti tuo pureminen, joskus kun on oikein väsynyt, saattaa purra. Eli taas ilmeisesti vaan aika auttaa =)
 
Voithan kokeilla huutaa silloin lujaa kun puree, jos säikähtäisi. Meillä ei usein ole purtu mutta silloin jos on niin oon vetäny sellasen ilmeen naamalle et nyt tulee poru, että äitiä sattuu. Silloin on ymmärtäny ja tullut haliin kun tietää ettei niin saa tehdä =)
 
Myös meillä on samaa ongelmaa nuoremman kanssa. Ei onneksi päivittäin, mutta viimeksi pari päivää sitten sain hampaanjäljet reiteeni. Ei auta huutaminen, kieltäminen, itkeminen, kiljahtaminen.. Tätä on jatkunut nyt nelisen kuukautta, poika on siis 1v4kk nyt. Ja puree ihan hirmu lujaa. Esikoinen ei ole koskaan pureskellut.

En tiedä, huudetaanko meiän nelihenkisessä perheessä sitten muutenkin niin paljon, ettei toi ota tosissaan mua enää. Nauraa vaan purtuaan.
 

Yhteistyössä