Kuinka saada mies ulos asunnosta - pysyvästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntovelkainen koditon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntovelkainen koditon

Vieras
Kuinka saada mies ulos asunnosta - pysyvästi. Siinäpä ongelma.

Tuleva ex-avopuoliso kieltäytyy poistumasta omistamastani asunnosta. Ei auta anelut, ei uhkailut. Poliisikaan ei tee mitään vaikka minua on lyöty raskausaikana omassa kodissani, pitäisi olla yksiselitteisesti välitön hengenvaara juuri sillä hetkellä, että tekisivät mitään. Väittävät, että koska mies on loisinut täällä kohta 8 kuukautta on hänelle muodostunut asumisoikeus!!! (sanoivat tuon jo kolmen kuukauden loisimisen jälkeen)

Yritän nyt viettää mahdollisimman vähän aikaa kotona ja teen pitkiä lenkkejä sekä yökyläilen päivätolkulla muualla puolivuotiaan lapseni kanssa.

Harmittaa maksaa lainoja ja vastikkeita asunnosta, jota ei voi enää kutsua kodikseen.

Mitä ihmettä voin tehdä? Kun lailliset keinot ovat näköjään olemattomat enkä tunne yhtää venäläistä mafioosoa.

No soita lukkoseppä vaihtamaan lukot kun hän on töissä/ulkona/muuten vaan pois. Ihan on laillista vaihtaa oman kotinsa lukot.

Ja lähetä miehelle kirjattuna kirjeenä ilmotus häädöstä. Ihan siihen teidän osotteeseen, mutta saatpahan kuitin siitä että oot antanu häädön.

Kyllä se on sieltä poliisin kautta ulos saatava!
Kirjallinen häätö, sietten hänellä on aikaa muuttaa ulos tietty aika ja sen jälkeen poliisiin kautta.

ööh, nyt on kyllä jossain vika, jos poliisi ei auta. nimenomaan heidän pitäisi tulla mies poistamaan asunnosta (jos oikeasti on sun omistuksessa) eikä hän vapaaehtoisesti lähde. marssippa ihan henk.koht. sinne poliisilaitokselle kaikkien virallisten asuntopapereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pistä asunto myyntiin;22043926:
Kyllä se on sieltä poliisin kautta ulos saatava!
Kirjallinen häätö, sietten hänellä on aikaa muuttaa ulos tietty aika ja sen jälkeen poliisiin kautta.

Hae häätö ja lähestymiskielto, sitten kun on päätös niin poliisien ON POISTETTAVA kyseinen henkilö. Ja vaihdat lukot HETI sen jälkeen!

Yksinhuoltajaliitosta (tms) saa varmaan hyvät ohjeet, luulisin että tuttua heille.

:hug:

Vaihda lukot.
Näin mä aikoinaan tein. Samalla ilmoitin isännöitsijälle, että heebo ei asu enää tässä osoitteessa. Mitään häätöjä en tarvinnut, koska en ollut mitään (ali)vuokrasopimustakaan ikinä heebon kanssa tehnyt. En siis ollut koskaan laittanut nimeäni mihinkään sellaiseen paperiin, missä heebolle olisin antanut jonkun oikeuden asua samassa asunnossa.

Paska tilanne. Vähän sama mikä mulla oli joku aika sitten. En saanut pettävää hakkaavaa kusipää-miestäni muuttamaan pois mun nimissä olevasta asunnosta. Nykyisin meillä on asunto kummankin nimissä...

[QUOTE="vieras";22043941]Hae häätö ja lähestymiskielto, sitten kun on päätös niin poliisien ON POISTETTAVA kyseinen henkilö. Ja vaihdat lukot HETI sen jälkeen!

Yksinhuoltajaliitosta (tms) saa varmaan hyvät ohjeet, luulisin että tuttua heille.

:hug:[/QUOTE]

noiden saamiseksi menee kuukausia. vaihda tosiaan ne lukot, sä saat omistamallesi asunnolle tehdä ihan mitä haluat.

hui kamala, luin tuon ketjulinkin. juu, nyt ne lukot välittömästi vaihtoon! sen jälkeen voisit laittaa sen lähestymiskiellon vireille ja mennä pariksi päiväksi itse lapsen kanssa turvakotiin. kovasti tsemppiä ja jaksamista!

Vaihda lukot kun mies töissä ja laitat textarin että voi hakea kamansa sillon ja sillon oven edestä jos ei yhteisiä tuttuja ole. Älä vaan päästä enään sisälle, joten jätät vaatekassin rappuun oven eteen.

Hetkonen, otapa nyt uudestaan yhteyttä siihen poliisiin.. kyllä sen miehen on sieltä lähdettävä, kun niin sanot.
(tietyissä tilanteissa enemmän suojaa tarvitsevalla on oikeus jäädä asuntoon, mutta teidän tilanteessa ei taida nyt todellakaan olla kysymys tuollaisesta!)
Ja väkivaltaa myös? Täältä hyviä neuvoja:
https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/
Hyvät nettisivut ja ilmainen auttava puhelin!

Kiitos neuvoista. Mies on ollut lomautettuna joulukuusta lähtien ja sen jälkeen 24/7 täällä. Annoin kaksi kuukautta sitten ultimaatumin, että kamat pitää olla ulos täältä syyskuun loppuun mennessä. Pahoin vaan pelkään, että hän ei ole eväänsä liikauttanut asian tiimoilta. Nyt vain lasken päiviä kuun loppuun ja samalla teen suunnitelmaa kuinka poistan vara-avaimeni tuolta äijänkuvatukselta ja miten ja minne hilaan sen kamat. Sitä ei mihinkään pääse, että jollain tavalla tekemisessä sen kanssa joutuu olemaan loppu elämänsä, kun on tuo yhteinen lapsi.

[QUOTE="mona";22043938]Mä kannatan kans lukkojen vaihtoa.[/QUOTE]

Mitä hyötyä, kun tuo ei edes poistu asunnosta. Pitäis saada joku kantamaan se ulos. Avaimet olen jo ottanut pois. exec avaimia ei voi teettää millään minuuttisuutarilla, joten kopioista ei ole pelkoa.

Se lähti lopultakin - tammikuun puolivälissä.
Sain lopultakin elämäni ja kotini takaisin. Yh-mammana on paljon mukavampi kuin häiriintyneen miehen henkisen väkivallan päivittäisenä kohteena ja fyysisen väkivallan pelossa.

soitin poliisit ja ne otti avaimet jätkältä ja poisti sen asunnosta. Sen jälkeen lukkoseppä paikalle ja uudet lukot ja turvaketjut ovisilmät sun muut.
ihan helposti toimi meillä. tarina jatkui vielä monia käänteitä oli, mutta noin silloin.

Hyvä juttu!! Lähtikö vapaaehtoisesti vai miten? soititko silloin enää poliisia

Lähti vapaaehtoisesti kun muutin lapsen ja lemmikkielukan kanssa mummolaan ja lopetin jääkaapin täyttämisen. Seuraava teko olisi ollut netin katkaisu ja jonkin aikaa sen jälkeen poliisien kutsuminen poistamaan se.

Mulla on kaikki avaimet takas itselläni, joten tänne se ei enää pääse.
Annoin vielä sen ukaasin että parempi olla yrittämättä enää tänne tai pääsee nokakkain virkavallan kanssa. Sopii myös ilmoittaa osoite minne kippaan sen kamat ja jos ei sitä tietoa tule niin tietyn päivämäärän jälkeen (suunnilleen 6kk päästä) vien ne kaatopaikalle täältä tilaa viemästä.
Lastaan saa kyllä nähdä milloin haluaa (johonkin järkevään vuorokauden aikaan), mutta ei minun asunnossani.

Yhteistyössä