Kuinka saada kaksoset?

• Viestiketjun aloittaja urvelo
  • Ensimmäinen viesti
klomitar
Clomit altistaa monelle tosi ikävälle (mm. keskenmenot, munasarjasyöpä, vaaralliset hyperstimulaatiot jne.) asialle ja niitä ei todellakaan kukaan järkevä gynekologi määrää vaan sen takia että tahtoo kaksoset.
Näin itse (etenkin henkisesti) rankat lapsettomuushoidot käyneenä sanoisin, että hyvä urvelo, ole onnellinen siitä, että olet luomusti hedelmällinen!

vieras
Mä peesailen tota Clomi-asiaa... enkä voi käsittää, että joku tahtomalla tahtoo kaksoset! Riskit on suuret.. Mulla takana kaksi raskautta (ei yhtään lasta). Ensimmäinen kaksosraskaus päättyi sikiöiden menehtymiseen rv:lla 12. Nyt toisessa (josta vasta toipumassa) taas kaksi munasolua hedelmöittynyt, kohtuun asti päässyt lopettanut kehityksen alkumetreillä ja toinen kehittyi kyllä, mutta munatorvessa... Joten näin leikkauksen ja kaavinnan jälkeen ei paljon naurata. Haluaisin kyllä kovasti vielä joskus oman lapsen, mutta ehdottomasti yhden!!!! Hoidoissa ei todellakaan ole mitään kivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja kaksonenolenminä:
kenties ainaskin miun vanhemmat oli tehnyt sillain että tooooosi kauan tai 2x peräkkäin panee niin että mahdollisimman monta pääsisi tulemaan:)

No kyllähän se on kiinni myös siitä irronneide (ja kypsyneiden) munasolujen määrästä, ei siitä varvien määrästä. Paitsi jos saa identtiset.

näin meillä
Mä jouduin syömään Primolutia kun ongelmia vuotojen kanssa. Lääkäri uskoi johtuvan tuosta Primolutista kun aloin odottaa kaksosia. Toinen tuli kylläkin pois v9.
Neljä yksösraskautta aiemmin.
Romahdin töissä pöydän hajottua ja silloin nippasi mahasta. En tiennyt olevanai raskaana kun juuri oli ollut menkat. Muutaman päivän päästä alkoi vuoto. Siitäkö lie johtunut.

Vieras
Oiskohan mulla mahdollisuuksia..äiti on kaksonen, äitin kahdella siskolla on kaksoset ja isomummo (äitin äitin äiti) sai myös kaksoset. Nelonen ja vitonen ois kiva saada kerralla, sit ois perhe täynnä. :D Kuinka iso se todennäköisyys on normaaliin verrattuna, siis jos suvussa on kaksosia paljon vs. niitä ei ole ollenkaan, tietääkö joku?

"Emma"
tai jos oot kintut kohti kattoa niin kauan kuin pystyy..et jos vaikka useempi saisi tilaisuuden livahtaa... :whistle: tai sitten kaksi kertaa peräkkäin ja kokeilette sitä litran jugurttia ja lingonnutta pesukonetta :p[/QUO

Kyllähän niitä siittiöitä voi livahtaa vaikka miljoona mutta sillä ei suurta merkitystä ole jos munasoluja irtoaa vain se yksi. Tai sitten vastaavasti pitäisi yhden hedelmöittyneen munasolun jakautua kahdeksi, mihin ei myöskään oikein mitään kikkakonsteja ole. Tosin mistään kloonilapsista en ainakaan itse haaveilisi (samamunaiset kaksoset).

"näin meillä"
Parisängyssä ovulaation aikaan lähetyssaarnaaja asennossa ja aktin jälkeen nostat jalat ylös jotta siittiöt pääsevät varmasti perille. Sen jälkeen luotat tuuriisi että munasolusi päättääkin jakaantua kahtia tai että irtoaakin kaksi munasolua.

"tane"
Minulla on jo kaksi lasta, aloimma yrittämään kolmatta eka yritys meni kesken, luulin et toinenkin, mutta juuri lääkärissä kävin sain kuulla että odotan kaksosia, toinen tosin mennyt kesken mutta toinen kaikissa elonvoimissa pihisee, eikä meillä kummallakaan suvussa ole edes kaksosia. Ei se sukuun kaksosia ainakaan tarvi että saa.

Yhteistyössä