Kuinka saada intohimo takaisin suhteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana tällä kertaa

Vieras
Olemme mieheni kanssa olleet pitkästi yli 10 vuotta yhdessä. Lapsiakin meillä on. Rakastan toki miestäni, mutta se rakkaus on enemmän... miten sen muotoilisi sanoiksi... semmoista, jota tunnetaan veljeä kohtaan.
Nykyään tosi usein mies ärsyttää pelkällä olemassaoloaan. On nyt ruvennut tekemään töitäkin enemmän, joten näemme toisiamme vain muutaman hassun tunnin päivässä.
Jos lapsia ei olisi, olisin luultavasti jo sanonut miehelleni, että tämä oli tässä heihei.
En osaa ottaa asiaa puheeksi miehen kanssa, koska tiedän hänen vain loukkaantuvan/suuttuvan ja sitten onkin vain sota pystyssä ja varmasti mies tahtoisikin erota.
En halua lasten takia erotakaan, kun nuorin on niin pieni vielä. Hänellä venyisi tarhapäivät tosi pitkiksi, jos minun vastuullani olis hänen tarhaan vienti ja haku. Mietinkin jatkuvasti, että kyllä minä kestän tätä tilannetta vielä sen 4 vuotta, jonka jälkeen nuorin lähtee kouluun. Sitten voisin hyvällä omallatunnolla olla yksin lasten kanssa ilman miestäni.
Kuitenkin toivoisin kovasti, että oppisin taas rakastamaan miestäni, kuten aimminkin. Nauttisin hänen seurastaan ja tahtoisin olla loppuelämäni hänen kansaan.

Antakaa minulle vinkkejä miten tässä tilanteessa pitäisi toimia!

Muuta keinoa ei ole, kuin ottaa itseäsi niskasta kiinni ja puhua asioista miehesi kanssa, suuttui hän siitä tai ei! Turha sitä on kittuuttaa ja kittuuttaa tuollaisessa tilanteessa. Rohkeasti vain!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tuosta suhteesta puuttuu muutakin kuin intohimo.

Mutta, mitä siitä puuttuu? Siihen en osaa edes itse antaa vastausta.
Meillä ei ole väkivaltaa, meillä ei ole pettämisiä. Meillä pitäisi kaiken olla "täydellistä", ulkopuolisetkin pitävät meitä ns. täydellisenä pariskuntana.
Mutta miksi minä tunnen näin? En edes tiedä milloin tämä tunteiden muutos on tapahtunut. Havahduin vaan eräänä päivänä siihen, etten enää tunnekaan samoin, kuin esim kesällä :(

Me sovittiin aikanaan yhdessä puolison kanssa siitä , ettei kahteen viikkoon saa harrastaa seksiä.
Ja sen kaks viikkoa molempien piti miettiä mihin on toisessa aikanaan ihastunut , miksi kiinnostus heräsi , muisteltiin yhdessä alkuaikojen tapahtumia -
eikä todellakaan kestetty kahta viikkoa seksittä.

Kyllä se oli aika rakentavaakin muistella yhdessä kaikkea mitä oli alkuun tapahtunut , millaisia asioita oli miettinyt ja mitä pelännyt. Ne samat asiat joihin silloin joskus ihastui olivat edelleen olemassa.
Löysimme toisemme uudestaan tuon kahden viikon aikana.

ensi tavallaan väkisin otatte yhteistä aikaa. ja vaikka vähän inhottaisi ja olisi oitua lisäätte hellyyttää halailua ja suukottelua. ja tietenkin puhutte tunteista. käperry kainaloon. yms. näin me saimme homman taas toimimaan ja rakstauin mieheeni uudelleen

Alkuperäinen kirjoittaja sama homma oli joskus:
Me sovittiin aikanaan yhdessä puolison kanssa siitä , ettei kahteen viikkoon saa harrastaa seksiä.
Ja sen kaks viikkoa molempien piti miettiä mihin on toisessa aikanaan ihastunut , miksi kiinnostus heräsi , muisteltiin yhdessä alkuaikojen tapahtumia -
eikä todellakaan kestetty kahta viikkoa seksittä.

Kyllä se oli aika rakentavaakin muistella yhdessä kaikkea mitä oli alkuun tapahtunut , millaisia asioita oli miettinyt ja mitä pelännyt. Ne samat asiat joihin silloin joskus ihastui olivat edelleen olemassa.
Löysimme toisemme uudestaan tuon kahden viikon aikana.

onneksi olkoon, teillä ei ainakaan mitään kriisiä ollut. T: seksittä kuukausia

Yhteistyössä