Ä
äiti pulassa
Vieras
Kavereiden kanssa on ulkona leikkiessä jotain tapahtunut, mitä poika ei nyt myönnä eikä halua puhua. Parin viikon aikana pojan käytös muuttunut. Ei halua mennä ulos, jos tietty poika on ulkona. Kotipihaan tullessa haluaa äkkiä sisälle ettei kaverit näe pojan tulleen kotiin. Aamulla kotona ollessa ei halua verhoja avattavan ettei kaverit huomaa hänen olevan kotona. Tänään ei saanut tuuletusikkunaa avata ettei kaverit haista pojan olevan kotona. Olen huomannut tämän kohdistuvan yhteen tiettyyn 8-vuotiaaseen poikaan enemmön kuin muihin.
Kysyttäessä poika sanoo ettei mitään ole. Käytöstään sanoo että vitsailee. Tiedän kuitenkin että jotain on sattunut, mutta poika ei myönnä eikä halua puhua. Mitan saisin pojan kertomaan tapahtuneesta. Asia on luultavasti jokin pojalle vaikea ja iso asia kun ei sitä äidilleen kerro. Aiemmin on kaiken kertonut, kun olemme asioista kahdestaan jutelleet. Nyt ei uskalla kertoa edes minulle. Miten saisin pojan puhumaan. En voi lasta auttaa jos en tiedä mistä on kysymys.
Kysyttäessä poika sanoo ettei mitään ole. Käytöstään sanoo että vitsailee. Tiedän kuitenkin että jotain on sattunut, mutta poika ei myönnä eikä halua puhua. Mitan saisin pojan kertomaan tapahtuneesta. Asia on luultavasti jokin pojalle vaikea ja iso asia kun ei sitä äidilleen kerro. Aiemmin on kaiken kertonut, kun olemme asioista kahdestaan jutelleet. Nyt ei uskalla kertoa edes minulle. Miten saisin pojan puhumaan. En voi lasta auttaa jos en tiedä mistä on kysymys.