kuinka rumasti toiselle oikein saa puhua (miehen puhetta mulle)

• Viestiketjun aloittaja "titi"
  • Ensimmäinen viesti
"titi"
Oltiin anopilla kaffepöytään istumassa, minä juuri hetki sitten paikelle tulleena. Synttärikakun lisäksi pöytään oli menossa suklaakonvehteja, joista lapsemme oli nappaamassa kourallisen, johon sanoin ei. Lapsi tietysti sitä huutamaan, mutta sanoin, että ensin syödään. Mies huusi mulle lujalla äänellä osoittaen samalla ovea "Mee helvettiin täältä, sitä (lasta) et huudata täällä, mee helvettiin siitä". Ihan kivaa juhlaa..Lähdin sitten pois. Tosin en helvettiin vaan kotiin. Vaikka tääkin välillä helvetti on...

Huudetaanks teillekin tällai?

juuh
no just, onko hän useinkin tuollainen? kotonakin?

törkeä.

Varmaan äitinsä ja isänsä ylpeänä siinä pöydässä kun poikansa noin käyttäytyy?

Ja lapsi oppii tavoille jo nuorena, kunnioittamaan muita, ja varsinkin äitiään. Onko poika? Hyi helvetti!

juuh
Onko hän väkivaltainen ? (kuulostaa siltä jos noin kimpaantuu ja huutaa ja kiroaa.)

Oma mies on joskus erilainen vanhempiensa läsnäollessa, kuten että ei jaksa nostaa persettään tekemään hommia joita tekee normaalisti. Ja muutenkin vaan heille juttelee ja ignooraa ja mua ja lapsia. Mutta tuollaisesta huutamisesta olisivat kyllä vanhempansa jonkin verran ihmeissään. ja lapset. ja minä.

IhaNainen
Mä oisin tosiaan painunu "helvettiin" ja tullu seuraavana päiväänä ainoastan hakemaan lapsen mukaani. En tulis enää koskaan takas jos mun mies käyttäytyis noin ihmisten edessä.

No huh huh,karmeaa huutamista mieheltäsi.Meillä ei tuolla tavalla puhuta kumpikaan toisillemme.Teit oikein kun lähdit sieltä,kotona kyllä sanoisin miehelle,ettei mulle puhuta / huudeta tuolla tavalla.

"vieras"
Just. Olisin varmaan lyönyt keksivadin äijän päähän ja lähtenyt ovet paukkuen. Mä en kuuntelis tuollaista hetkeäkään- Tosin miehen vanhemmat olisi puuttunut tuohon jo ennen sitä...

No mä voisin ymmärtää, että jotain tuommoista tapahtuisi kotona, kun ei ole vieraita paikalla, jos on menny pitkän huonosti a ylesitilanne on se, etä ollaan vihollisuhteessa, mutta kenenkään, edes vanhempien, kuullen mä en ymmärrä tuommoista? Eikö se ollu kiusallista kaikile, vai puhutaanko miehen perheessä tosiaankin noin?
Siis tokihan eri perheissä puhutaan eritavalla, mutta toi ei oikein mene enää normaalin vaihtelun ja kulttuurierojen piikkin!

"vieras"
Ei, mulle ei kukaan puhu tuohon sävyyn, ja ei nyt ainakaan oma mieheni!! Mulle tuo olisi eron paikka, ja todella tarkoitan sitä. Ihan jo senkin takia, että en haluyaisi lapseni oppivan tuollaista käytöstä ja kielenkäyttöä vanhemmiltaan.

Leukistinen aksolotli
Mieheni äiti ei antaisi poikansa koskaan puhua tuollatavalla. Samoin minun vanhempani ovat aina mun miehen puolella, jos jotain sanaharkkaa tulee mulle ja miehelle.

oho
Ja lapsi oppii tavoille jo nuorena, kunnioittamaan muita, ja varsinkin äitiään. Onko poika? Hyi helvetti!
Tuli mieleen juuri tämä sama, että kyllä lapsi oppii isältään ikävää käytöstä ja toisten "kunnioittamista" ja että on ihan ok puhua äidille näin. Huh-huijaa! On kyllä hurjaa kielenkäyttöä jo muutenkin ja vieläpä lapsen edessä! Todella törkeää käytöstä.

"poppis"
Saanko kysyä miksi siedät tuollaista käytöstä? Tuolla käytöksellä osoittaa ettei arvosta sinua, kasvatustapojasi tms. Meillä mies olisi vahvistanut minun lapselle antaman käskyn, ei olisi nolannut minua vanhempiensa tai lasten edessä.

Leukistinen aksolotli
Aika outoa, ettei anoppi puutu tuollaiseen. Minä ainakin häpeäisin, jos minun poikani sitten aikuisena puhuisi puolisolleen tolleen! Ja että kiroo vielä, hyi.

...ap...
[QUOTE="poppis";22933820]Saanko kysyä miksi siedät tuollaista käytöstä? Tuolla käytöksellä osoittaa ettei arvosta sinua, kasvatustapojasi tms. Meillä mies olisi vahvistanut minun lapselle antaman käskyn, ei olisi nolannut minua vanhempiensa tai lasten edessä.[/QUOTE]

ei voi lähteä, kun on uhannut, että multa lähtee henki tai pitää huolen, että en näe lastani enää koskaan

"poppis"
ei voi lähteä, kun on uhannut, että multa lähtee henki tai pitää huolen, että en näe lastani enää koskaan
Olisiko miehesi niin itsetuhoinen, että ehdoin tahdoin haluaa linnaan istumaan? Henkirikokset ei useinkaan jää selvittämättä.

Uskotko, että miehellä olisi pitävät perusteet vaatia lapsen huoltajuutta kokonaan itselleen? Jos sinulla vain on mitään näyttöä miehesi väkivaltaisuudesta olet vahvempi oikeuden edessä.
Tiukan paikan tullen, ottaisiko miehesi todella lapsen huoltajuuden? Vai onko vain sanoja, joilla tietää sinua satuttavansa parhaiten. Sanoja joilla sinut saa parhaiten valtansa alle.

Älä jää tuollaisen miehen luokse. Pelasta itsesi ja lapsesi. Etsi apua. Löydät kyllä itsestäsi voimaa ja rohkeutta tehdä sen!

Yhteistyössä