Kuinka riitelette parisuhteessanne ja kuinka sovitte riitanne?

Kysymys tulikin otsikossa. Tylsää päivääni piristääkseni ajattelin tuollaista kysellä.

Meillä riidellään varmaan liiankin usein. Koskaan emme huuda toisillemme mutta sanan säilä sivaltaa välilä aika ikävästikkin. Välillä sanailu saattaa alkaa ihan pienistäkin asioista. Olemme mieheni kanssa molemmat todella itsepäisiä joten periksi antaminen jommalta kummalta on suuri myönnytys. Jotain hyvää kuitenkin on siinä että emme koskaan mene riidoissa nukkumaan. Riita sovitaan viimeistään siinä vaiheesa kun illalla maata murjotetaan sängyssä molemmat tiukasti omilla puolillaan sänkyä. Jos kähinää ei saada kokonaa sovittua niin jonkinlaiseen välirauhaan on kuitenkin päästävä.
 
Mep
Harvoin. Väsyneenä ja stressaantuneena tai jos mulla on PMS.
Yleensä tyrehtyy yhteen rumaan lauseeseen; haista sinäkin....tms.

Mökötetään tai sitten laitetaan päivällä viestiä muusta asiasta tai tyyliin; tsemppiä.
Harvoin niitä "kunnolla selvitellään" mikä on vähän sääli.
 
"jkh"
Meillä taas joko pidetään mykkäkoulua (yleensä mun puolelta.....) ja sitten yritetään keskustella ja sitten saatetaan alkaa huutaa ja loppuen lopuks sovitaan, ja tää kaikki tapahtuu yleensä max puolessa tunnissa.
Ei kauhean aikuismaista, mutta meillä se toimii. Kumpikin päästelee höyryt pihalle, ni on taas hetken aikaa hyvä.
 
"..."
yleensä tulee jotain sanaharkkaa, mies jää sitten tivaamaan jotain asiaa siitä riidasta, ja mulla menee vaan enemmän hermot. sitten mökötetään. mies lähtee yleensä meneen.. ja sit jossain vaiheessa aletaan taas puhua toisillemme.. ei yleensä kamalasti setvitä riitaa.. tai riippuu tietenkin ihan että mikä riidassa oli syynä. jos jotain vakavampaa, ni selvitetään.
 
tiiteni harmaana
Mä korotan ääntäni, mutta en varsinaisesti huuda. Mies pysyy ärsyttävän rauhallisena. Saa mut aina tuntemaan, että riidan syy on minussa vaikka mikä asia olis kyseessä. Yritän siis välttää riitoja. Molemmat yritetään Sovinto tulee yleensä "itsekseen" kun vaihdetaan aihetta ja jätetään riidanaihe taakse. Yhdessä on oltu 25 vuotta (asuttu yhdessä varmaan jotain 15 vuotta).
 
nooh
mä lakkaan vähitellen ottamasta kontaktia, kun rupee veekäyrä nousemaan. mies ei edes huomaa asiaa. sitten eräänä päivänä räjähdän. keskustellaan sama ongelma taas kerran läpi niinkuin koko 20 vuotta on tehty, eikä se tietenkään juuri muutu.

me ehkä ollaan silti muututtu senverran, että aihe ei ole niin hengenvakava enää nykyisin. kun sitä on huomannut elävänsä näinkin.
 
No aika harvoin meillä riidellään, tiuskitaan toisillemme silloin, mutta koskaan ei huudeta
eikä haukuta toista.
Muutaman minuutin yleensä kestää ja sitten selvitetään rauhallisesti ja pyydetään molemmat anteeksi, halitaan
ja pussataan. :D

Ollaan oltu 7 1/2 naimisissa, 9 vuotta yhessä yhteensä.
 
IhanaValo
Meillä mies ei riitele. Se vaan on ja mie saan yksinään räyhätä ja valittaa. Tuskin se edes kuuntelee. Ja sit jos kysyn, kun oon kaiken saanu päästettyä pihalle, että eikö siulla oo mitään sanottavaa, niin yleensä se kysymys on sitten että; ai mihin?

En jaksa alkaa uudelleenkaan selittämään, niin yleensä sit murjotan ja kiroan keskenäni eikä mies tajua sitäkään. Saatika sitten että miksi mökötän.
 
Ei meillä juurikaan kyl enää riidellä. Niinä hyvin harvoina kertoina kun jostain tulee riitaa, niin alkaa hetken mykkäkoulu ja sit jompi kumpi tulee pyytään anteeks ja sillä on ohi. Alkuaikoina kyllä riideltiin. Muutettiin liian aikasin yhteen ja kumpikaan ei tuntenu toista. Ei tiedetty etukäteen, että ollaan liittämässä kaks erittäin vahvaa persoonaa yhteen ja se sitten näky ja kuulu liiankin usein. Tavarat lenteli ja huuto oli kamalaa. Saatettiin olal montakin päivää puhumatta toisillemme. Anteeks pyydettiin harvoin, se tilanne vaan jotenkin raukes sit.
 

Yhteistyössä