Kuinka riisijauhosta velliä maitoallergiselle?

wxy
Otsikko kertookin jo kaiken. Elikkäs maitona on Almiron ja riisijauhosta pitäisi velliä saada. Ostin kaupasta Risentan riisijauhoja kun ei muita ollut, mutta eriköhän se velli niistäkin synny =)

Kiitoksia etukäteen!

allergisen äiti
Mä oon tehnyt riisipuuron ihan veteen, kun en halua, että kaikki maistuu samalle korvikkeelle ;), mutta tekisin niin, että vaan sekoittaisin riisijauhon tuohon valmiiseen almironiin. EIkös toi Risentakin ole ihan selliasta pientä jauhoa? Vai Farinaakos sä nyt käytitkään (iskipäs dementia...)

Heippa! Meillä myös maitoallergia ja lukuisia muita allergioita. Meillä käytössä dr.kousa risdiet riisihiutaleet. valmistan vellin veteen.Kaadan tuttipulloon vajaa 200ml velliä lisään vielä vettä sitten laitan 6 mittaa almiron peptiä. sellanen on meijän pienokaisen velli.

Kousa-riisi on kuulemma kaikista puhtain ja valvotuin riisi. Muut saattaa sisältää mm. vehnänjäämiä käsittelyprosessista johtuen.
Mutta eikös Almironista sanota, ettei sitä kannattaisi pahemmin keittää, jottei vitamiinit tuhoudu? Itse tein riisijauhoista vellin siten, että lisäsin kylmään veteen riisijauhot ja keitin hetken ja valmiiseen velliin lisäsin Almironin.

Yhteistyössä