Kuinka rankkaa kahvakuula jumppa on?

• Viestiketjun aloittaja "pallero"
  • Ensimmäinen viesti
"pallero"
Kiinnostaisi kokeilla kahvakuulajumppaa, mutta mietin että millaista kuntoa se vaatii ts. onko hullun rankkaa?

Tokihan kunto kasvaa vain tekemällä mutta ku en ole moniin vuosiin kevyttää lenkkeilyä kummenpaan liikuntaa harrastanut ja liikakilojakin löytyy kiitettävästi..

Taitaa olla n.6kg se jolla naiset yleisesti aloittavat mutta onko tietoa minkä kokoisia on pienimmät kuulat?

Moi!

Kahvakuulailusta saa tehtyä juuri itselle sopivan rankkaa :) Tekee liikkeitä sen verran kun jaksaa ja seuraavalla kerralla taas enemmän. Kahvakuulan kanssa on vain tärkeää, että asennot ja liikeradat ovat oikeita, muuten liikkeistä saattaa olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Suosittelen, että ensiksi käy esimerkiksi ohjatulla tunnilla, jotta saa tarpeeksi tietoa asiasta. Olen harrastanut paljon liikunta koko elämäni ajan, mutta ensimmäisellä kahvakuula tunnilla ohjaaja sai olla koko ajan neuvomassa, kehon hahmotus voi joskus olla vaikeaa :) Kahvakuulia on 2 kg ylöspäin, mutta varmaan se 4-6 kiloa on sopiva aloitus paino. Kokeilemaan vaan, siinä tulee ainakin hiki! :)

"vieras"
Itsestäsi on kiinni, miten rankkaa se on. Kahvakuulalla voi tehdä niin erilaisia liikkeitä ja käyttää erikokoisia painoja. Itse tällä hetkellä treenailen 4-16 kg kuulilla. Pienimmät taitaa olla juuri noita 4 kg kuulia.

vierailija
Minä melkein liikunnan vihaaja tai ainakin tosi laiska liikkuja hurahdin kahvakuulailuun ihan kertalaakista, menin ryhmään ja sattui ihan huippuohjaaja. Rapakunto aloittelijapakkauksen tein pienemmillä painoilla ja aika äkkiä piti alkaa hankkia isompaa kuulaa.
Se on OIKEESTI kivaa, käy koko kroppaan. Laihtumisesta en tiiä, mä tein ruokavalioremonttia ja aloitin myös muuta liikuntaa samalla, 15kg lähti

Yhteistyössä