Kuinka pitkiä yöunia teidän noin 1,5vuotiaat lapset nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sänkyyn menee neiti 8 pintaa ja nukahtaa joskus 9pintaa. Iskän kanssa siellä köllöttelevät ja höpöttelevät aikansa.
Jonkun verran heräilee yöllä vielä, mutta yleensä rauhoittuu suht nopsaan. Nyt ollut vähän vaikeempia öitä kun on jostain syystä päättänyt haluta taas tissiä yöllä. Mikä lie, toivotaan että menee ohitse. Pitäis mun vissiin nukkua taas viikko sohvalla niin unohtais tollaset hömpötyksen iskän kainalossa.

Välillä herää seittämän pintaa joskus nukkuisi pisempään mutta viimeistään kahdeksalta on herätettävä kun viedään isosisko eskariin. Pikkuneiti on kotihoidossa.

Päiväunet, puolestatunnista, tuntiin, puoleentoista. Tosi vaihtelevasti. Tunti hyvä keskiarvo. Ja yhdet unet nukkuu.

Mä olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, kun meidän neiti nukkuu todella pitkiä yöunia. En siis ole töissä, joten nukun itsekin siihen saakka kun tyttö herää. Yleensä nukkuu ainakin sen 12 h, usein jopa 13h. Ja päikkäreitäkin nukkuu 2, joskus jopa 3 tuntia. Mistä ihmeestä johtuu, että tyttö tarvitsee noin paljon unta? Olen itsekseni miettinyt, että eihän voi olla sairas mitenkään, vakavasti siis :( Joo, saatan olla vainoharhanen...

yöunet 10-12h ja lapsi saa nukkua niin pitkään aamulla kuin jaksaa ja nukuttaa...
päiväunia vaihtelevasti, joskus ei ollenkaan ja joskus 1-1,5h riippuen yöunien pituudesta.

Poika 1v.8kk nukkuu yöllä 20.00-07.00. eli n.11h. Juuri siirryttiin "vain" tunnin päikkäreihin kun kahden tunnin unet venyttivät tuota illalla nukahtamista, Eli päivällä nukkuu 12.00.-13.00. Päikkäreiltä herätän, mutta aamulla herää ihan itse (ja viimeistään tuolloin seitsemältä, välillä vähän aikaisemmin).

Yöunet yleensä n. 10-11 tuntia (yleensä n. 10). Joskus vain 9, mutta sitten on väsynyt ja kiukkuinen koko aamun. Päiväunet yleensä vähintään 1,5 tuntia, useimmiten n. 2 tuntia. Ehkä maksimissaan 3. On aina herännyt aamulla kamalan aikaisin, ei oo siis tarvinnut herätellä. Hoidossa ei ole.

Mä olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, kun meidän neiti nukkuu todella pitkiä yöunia. En siis ole töissä, joten nukun itsekin siihen saakka kun tyttö herää. Yleensä nukkuu ainakin sen 12 h, usein jopa 13h. Ja päikkäreitäkin nukkuu 2, joskus jopa 3 tuntia. Mistä ihmeestä johtuu, että tyttö tarvitsee noin paljon unta? Olen itsekseni miettinyt, että eihän voi olla sairas mitenkään, vakavasti siis :( Joo, saatan olla vainoharhanen...

Vainoharhat pois. Nukkuuhan aikuisetkin erimäärin unia.

Meidän esikoinen jätti just 1.5v-2v päiväunet kokonaan pois. Mutta veteli sitten 15-16tuntisia yöunia. Se sopi meille silloin. Ja jos tottapuhutaan, mie nautin niistä lepposista aamuista.
Eikä heräillyt puolenvuoden jälkeen enää kertaakaan.

Kakkonen taas, varttia tuntia pisemmän unet olivat hälle ihan vieraskäsitys.

tää kolmonen on hallinnut aika hyvin tälläsen tasaisen ja keskimääräisen nukkumisen.

Lapset on niin erilaisia unentarpeeltaan. Anna toisen nukkua jos nukuttaa! Tuossa iässä se menokin on päivällä monesti niin vauhdikasta että sekin väsyttää. :) En usko että on mistään sen kummemmasta kyse. Unentarve saattaa sitten vähentyä hyvin nopeastikin kun kehitys muuten tasaantuu. Voithan kysyä asiaa neuvolasta jos huolettaa, mutta jos lapsi on muuten ihan terveen oloinen, eikä siis mitenkään väsynyt pitkin päivää niin en olisi huolissani.

Meillä poika 1v1kk ja nukkuu minusta yllättävän vähän, vaikka on hereilläoloaikansa tosi aktiivinen ja liikkuvainen; päiväunet n. 2 h ja yöunet n. 11 h mutta vähän väliä heräillen (n 2 tunnin välein). :(

Yhteistyössä