kuinka pitkiä matkoja teidän alle kouluikäiset kävelevät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuku123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuku123

Vieras
Kun olen pohtinut neljännen lapsen syntyessä kesällä, että minkälaisella vekottimella sitten liikutaan. Kesällä meillä siis vauva 2,5v 4v ja 6v. Monet ovat sitä mieltä että kyllä 2,5v jaksaa kävellä ja välillä seisomalaudassa ja 4v ja6v jaksaa kävellä kokomatkan. Mutta kun matkaa keskustaan meillä n. 3km ja usein kuljemme sen kävellen ja kaupungissakin sit tulee käveltyä ja taas takaisin. Ja linja-autossa olisi mielestäni hyvä saada vauvan lisäksi edes yksi lapsista "köytettyä" kiinni..Eli luultavasti hankin sisaristuimen ja seisomalaudan. Isommat tietenkin kulkevat kesällä paljon pyörällä ja talvella myös pulkka käytössä.
Mietin vaan että millaisia matkoja teillä tuon ikäiset oiken jaksavat kävellä. Kyllä meillä tuo muutama kilometri on maksimi. (n.5km)

Meillä neljä lasta,pian 9v,7v,4v ja 2v.Kaikki kävelevät hyvin,tosin ei ole tullut maksimisuorituksia testattua.2v kävelee noin 2km matkoja reippaasti,menis varmaan enemmänkin.Isommat jaksavat kävellä kyllä tuon 3km helposti.Tosin 4v voi joinakin päivinä päättää olla kävelemättä metriäkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2005 klo 12:51 muumi kirjoitti:
Meillä neljä lasta,pian 9v,7v,4v ja 2v.Kaikki kävelevät hyvin,tosin ei ole tullut maksimisuorituksia testattua.2v kävelee noin 2km matkoja reippaasti,menis varmaan enemmänkin.Isommat jaksavat kävellä kyllä tuon 3km helposti.Tosin 4v voi joinakin päivinä päättää olla kävelemättä metriäkään.

Tuota minäkin ajattelin, kun joskus meillä kyllä kävelevät kaikki, mutta erityisesti 4v pistää lakon ja 2v haluaa mennä eri suuntaan kun muut.. =)
No enköhän minä jonkunlaisen järjestelyn keksi. Ja saahan tuon sisaristuimen poiskin, ettei tosiaan tarvitse ottaa kuin pisimmille reissuille mukaan.

Meillä poika siirty kävelemään 2,5-vuotiaana. Rattaita raahattiin vaan ilmasen bussin ja ostosten kantamisen takia (olin raskaana). Käytiin kaupungissa bussilla ja poika käveli hyvin ne muutamat tunnit. Aika pitkät matkatkin meni. Nyt kun lähestyy jo neljää vuotta ei istuis missään rattaissa eikä seisois "laudalla". Poika on bussissa istunu hyvin penkillä vajaa kolmivuotiaasta.

Yhteistyössä