Kuinka pitkän sairasloman olette saaneet, jos olette olleet keuhkoputkentulehduksessa? Tai entä keuhkokuumeessa? Mietin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hope"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käsittääkseni keuhkokuumeesta annetaan vähintään 2-3 viikkoa, joskus kuukausikin. Riippuu kuinka pahaksi pääsee. Siinä kun on todella pitkä toipumisaika, menee puoli vuotta-vuosi ennen kuin on toipunut kokonaan. Oma mies oli sairaalassa melkein viikon ja muistaakseni saikkua tuli kolmisen viikkoa.

Juuri eilen kuulin erään tutun olleen 3 viikkoa keuhkokuumeessa.

Ja sairaslomalla tuon ajan.
Mulla oli itselläni syksyllä keuhkoputkentulehdusta, viikon taisin saada saikkua. Kaikkiaan sairastin lähes 8 viikkoa.

[QUOTE="hope";23300624]No pärjäsitkö sitten töissä? Ei noussut enää kuume tms?
onko muilla kokemusta?[/QUOTE]

Mitä nyt kukakin pärjäämisenä pitää. Puolikuoliaana raahauduin raput luokkaan ja istahdin tuoliini. Ja sitten yritin antaa lapsille laadukasta opetusta... Jalat ei kantaneet, mutta onneksi sillä tuolilla sai rullailtua ympäriinsä ja onneksi olin pienryhmän opettaja.

Kuume ei enää noussut. Mutta kaksi kuukautta meni siihen, että pystyin tekemään kotitöitä niin, että ei tarvinnut parin sekunnin välein levätä.

Mulla oli keuhkokuume. Alkoi maanantai-iltana, maanantaina olin töissä. Sain lomaa 4 päivää yhteensä. Sen jälkeen oli pakko mennä töihin, lääkäri ei enää antanut lomaa.

Diagnoosin sain tänään, töissä olen ollut normaalisti enkä halunnut sairaslomaa enkä lääkkeitä, koska olen parantunut ilmankin. Työ on kevyttä eikä tartuttamisvaaraa ole ollut. Oireet alkoivat kaksi viikkoa sitten ja nyt alkaa olla jo voiton puolella. Ensimmäinen viikko korkeaa kuumetta ja toinen viikko senverran voimakasta yskää että kävin lääkärissä, labrassa ja keuhkokuvissa. Lääkäri vähän ihmetteli että enkö tosiaan halua sairaslomaa, sanoin etten tarvitse, pärjään ja viihdyn työssä.

Yhteistyössä