Kuinka pitkällä jouluvalmistelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aioin vasta Itsenäisyyspäivän jälkeen alkaa laitella joulujuttuja pikku hiljaa, mutta lapset löysivät kyntteliköt, niinpä laitoimme ne jo kuuna alussa.
Lapsille on niin tärkeää nähdä, että joulu on jo tulossa. Nyt sit alan laitella tonttuja yms esille. Jouluverhoja meillä ei ole, kun olen niiiin laiska vaihtamaan verhoja (vaikka saankin miehen sukulaisilta kuulla,miten jokaisen naisen on oltava kiinnostunut sisustuksesta tai on jotenkin epänormaali, heh meni vähän asian vierestä, mutta olen itse tuolle kommentille nauranut monet kerrat).

Joulukoristeet, -verhot ja -kuusi on jo laitettu :) Kaikki joululahjat on ostettu ja noin puolet niistä jo paketoitukin. Joulumenuu on lähes tehty, laatikoita ajattelin tänään ja huomenna tehdä jo pakkaseen. Eipä tässä ole enää muuta kuin jouluruokien ostelua ja tekemistä, ei stressiä mistään :) Ihanan rentouttavaa joulunalusaikaa kaikille!

Kortit on melkestä valmiit kun pistää vaan kuoreen ja ostaa merkit päälle. Jouluvalot on paikoillaan. Koristella ei kauheita kun joulu ollaan poissa kotoa. Pari lahjaa on kaupassa ja yksi pitäs tehdä, muuten lahjat alkaa olla ostettuna ja tietysti pitäs paketoida ja väsätä "muutama" kappale pakettikortteja

Mä olen aina ennen laittanut joulukuusen vasta aikaisintaan aatonaattona. Ja mua on suoraansanottuna harmittanut, kun kuusesta ei ole voinut nauttia kauaa kun se on jo pitänyt purkaa pois.
Viimevuonna kuusi laitettiin meille jo joulukuun puolivälissä, tänä vuonna lapset kysyivät itse marras-joulukuun vaihteessa että joko voitaisiin laittaa kuusi. No miksipä ei? Siispä se laitettiin. Joulukuusi luo jouluista tunnelmaa, ja on todella kaunis valoineen kaikkineen. Mistä muusta sitä joulufiilistä tulisi, kuin koristeista, valoista, kuusesta? Ja mikä järki on laittaa kaikki kauniit joulukoristeet yms vasta ihan lähellä aattoa, ja ottaa ne melkein heti taas jo pois? Mä ainakin haluan nauttia noista valoista ja tunnelmasta pitempään. Meillä siis on jo kaikki joulukoristeet, kuusineen kaikkineen, ja joulufiilis todellakin meillä kaikilla :) Ei jouluaatto ole meille yhtäkuin joulukuusi, joulukoristeet tai jouluverhot. Jouluaatossa on se omanlaisensa taika, joka ei latistu siitä että kuusi on jo nyt paraatipaikalla.

Mä olen aina ennen laittanut joulukuusen vasta aikaisintaan aatonaattona. Ja mua on suoraansanottuna harmittanut, kun kuusesta ei ole voinut nauttia kauaa kun se on jo pitänyt purkaa pois.
Viimevuonna kuusi laitettiin meille jo joulukuun puolivälissä, tänä vuonna lapset kysyivät itse marras-joulukuun vaihteessa että joko voitaisiin laittaa kuusi. No miksipä ei? Siispä se laitettiin. Joulukuusi luo jouluista tunnelmaa, ja on todella kaunis valoineen kaikkineen. Mistä muusta sitä joulufiilistä tulisi, kuin koristeista, valoista, kuusesta? Ja mikä järki on laittaa kaikki kauniit joulukoristeet yms vasta ihan lähellä aattoa, ja ottaa ne melkein heti taas jo pois? Mä ainakin haluan nauttia noista valoista ja tunnelmasta pitempään. Meillä siis on jo kaikki joulukoristeet, kuusineen kaikkineen, ja joulufiilis todellakin meillä kaikilla :) Ei jouluaatto ole meille yhtäkuin joulukuusi, joulukoristeet tai jouluverhot. Jouluaatossa on se omanlaisensa taika, joka ei latistu siitä että kuusi on jo nyt paraatipaikalla.

:flower:

Eilen laitoin vasta ekat jouluvalot ja neki laitoin ulos. Meillä ollu tapana alottaa koristelu itsenäisyyspäivänä. Kuusi sit vasta aatonaattona ja tänä vuonna aattelimme hankkia ihan oikeen kuusen:)

Joulukoristeet, -verhot ja -kuusi on jo laitettu :) Kaikki joululahjat on ostettu ja noin puolet niistä jo paketoitukin. Joulumenuu on lähes tehty, laatikoita ajattelin tänään ja huomenna tehdä jo pakkaseen. Eipä tässä ole enää muuta kuin jouluruokien ostelua ja tekemistä, ei stressiä mistään :) Ihanan rentouttavaa joulunalusaikaa kaikille!

Oli ihana lukea kirjoituksesi jouluihminen. olen aloittanut valmistelut:koristeet laitettu lukuunottamatta kuusta ja ikkunatähteä, kaksi kakkua leivottu pakkaseen, jouluverhoja laitettu osaksi (emme laita kaikkii ikkunoihin jouluverhoja) ja muita joulukankaita/liinoja silitetty.

Jouluradiota kuunnellaan ahkerasti :) Hyvää joulun odotusta kaikille tasapuolisesti!
Meillä vietetään Jeesuksen syntymäjuhlaa perinteisin jouluruuin.

Alkuperäinen kirjoittaja äx2;22598166:
Oli ihana lukea kirjoituksesi jouluihminen. olen aloittanut valmistelut:koristeet laitettu lukuunottamatta kuusta ja ikkunatähteä, kaksi kakkua leivottu pakkaseen, jouluverhoja laitettu osaksi (emme laita kaikkii ikkunoihin jouluverhoja) ja muita joulukankaita/liinoja silitetty.

Jouluradiota kuunnellaan ahkerasti :) Hyvää joulun odotusta kaikille tasapuolisesti!
Meillä vietetään Jeesuksen syntymäjuhlaa perinteisin jouluruuin.

Kitos :)
Jouluradio soi meilläkin, samoin RadioNovan jouluradio, molemmista tulee ihanaa musiikkia :heart:
Toivoisin, että kaikki muutkin löytäis tämän joulutunnelman joka meillä jo nyt on. Siis stressittömän ja kiireettömän. Ja että kaikki muutkin välttäisivät sen hampaat irvessä tehdyn joulun, kiireen, "pakko olla"-mielialan. Joulu syntyy ajatuksista ja sydämistä, sitä ei voi ostaa rahalla.
:heart:

Yhteistyössä