ottaisitte kaksivuotiaan hoitoon?
Entä jos kyse olisi sukulaislapsesta, lapsenlapsesta tai sisaruksen lapsesta?
Entä jos kyse olisi sukulaislapsesta, lapsenlapsesta tai sisaruksen lapsesta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mikäs siinä. Kun ei joka viikonloppu tule
Olen ollut siinä onnellisessa asemassa että omien lasten kanssa ollaan saatu juuri tuollaista hoitoapua isovanhemmilta ja tiedän kuinka merkityksellistä se voi olla, kaikille osapuolille. Pienten lasten vanhemmat saa hieman vapaata. Isovanhemmat voi tutustua lapsenlapsiinsa. Ja ne lapset saa elämään muitakin turvaisia aikuisia kuin isä ja äiti.
No mä en ole maailman sosiaalisin, ja tarvitsen tilaa välillä itselleni. Jos ajattelen että olen viikot töissä ja vilskeessä...ja lapsenlapsia olisi tupa täynä joka viikonloppu niin mä kokisin hermoromahduksen. Se on vaan luonne kysymys, tällainen olen kai aina ollut, tarvitsen ykdinäisyyttä jotta voin lataantuaSamaa meltä paitsi tuosta "kunhan ei joka viikko tule"-kohdasta.
Minulla on monta lastenlasta. Melkein viikottain on joku ja esim. yksi pojanpojista on ollut 5 viikkoa.
Pari tuntia, nekin mielellään oman vanhemman seurassa. Eli ei hoitoon alle 6 vuotiasta.
T: 1v:n ja 2v:n äiti![]()
Kruunu kiiltää oivoi.
muistahan antaa niille ruokaa, ettet kokoaikaa roiku palstalla.Kysymys kumpuaa siitä, kun saan tänään 4 vuorokaudeksi lapsenlapset 2 v ja 4 v.
Tuntuu hyvälle.
Voisin kuvitella että lapsenlapset(jos niitä joskus sit olis!)vois tuon ikäisenä olla 2-4vrk. Viideksi viikoksi ei kai kukaan haluasikaan jättää isompaakasn lasta mummolaan!
Tällä hetkellä jos hätätilanteessa olisi niin pari tuntia voisin vahtia naapurin 2v, sisarusten lapset on jo isompia, alakoulukläisiä ja n.viikon ovat meillä kesälomailleet![]()
muistahan antaa niille ruokaa, ettet kokoaikaa roiku palstalla.
Muutama päivä, viikkokin menee mutta en nyt sijaisisää alkais puoleksi vuodeksi näyttelemään, on nuita omiakin. Muuten ois vain mukavaa ei haittais/rasittais ollenkaan.
Pitäisin tilannetta surullisena niin lasten kuin isovanhempien yms. kannalta. Ihmisillä niin erilaiset arvot. Ja toki hyvä niin, kunhan kaikki osalliset voivat hyvin.
Yritän ajatella sinusta hyvää, ja vastasin ketjuun rehellisesti. Mutta jotenkin osaat aina vastata loukkaavasti jos ei tee kuten sinä.
Kohta vastaat tähän että ei ollut tarkoituksesi loukata, mutta en tule sitä uskomaan. Sinua ärsyttää muut kuin omat tapasi toimia.
Kysyn kuitenkin vielä:
Meillä siis on kaksi pientä lasta, toinen on 1 ja toinen on 2. Mikä siinä onkaan surullista ja kenelle etten jaksaisi ottaa tänne yhtään kaksvuotiasta hoitolasta?
En tarkoittanut että on surullista, ettet jaksaisi ottaa kaksivuotiasta kyläilijää. Päinvastoin on hienoa, että tunnet itsesi ja voimavarasi.
Ajattelin asiaa lasten kannalta (elävä emotinaalinen tukiverkko) ja mahdollisten lasta kaipaavien läheisten kannalta.
Ja kaikillahan sitä mahdollisuutta verkkoon ei vain ole, joten asian kanssa on vain elettävä. Tarinat monenlaisia.
Yritän ajatella sinusta hyvää, ja vastasin ketjuun rehellisesti. Mutta jotenkin osaat aina vastata loukkaavasti jos ei tee kuten sinä.
Kohta vastaat tähän että ei ollut tarkoituksesi loukata, mutta en tule sitä uskomaan. Sinua ärsyttää muut kuin omat tapasi toimia.
Kysyn kuitenkin vielä:
Meillä siis on kaksi pientä lasta, toinen on 1 ja toinen on 2. Mikä siinä onkaan surullista ja kenelle etten jaksaisi ottaa tänne yhtään kaksvuotiasta hoitolasta?