Kuinka pitkään teillä jatketaan joulua?

• Viestiketjun aloittaja anonyyymi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tänään lopetellaan, parasta joulussa onkin kun se on ohi ja siitä on kunnialla selvitty! Ei koskaan enään..paitsi varmaan taas vajaan vuoden päästä ehkä..kuitenkin..valitettavasti..

Jouluruokaa syödään vielä tänään.Muutama laatikko taitaa olla pakkasessa.Niitä sitten ehkä perunaruuan lisukkeena jossain vaiheessa.Koristeet ja kuusi lähtee viimeistään loppiaisena.Kuusi kyllä varistaa aika paljon joten saattaa olla että se lähtee jo aiemminkin.

Vieraa
Kun sitä on nyt kuukausi valmisteltu niin tottakai loppiaiseen asti juhlitaan. Ruoat vaihtuu kyllä joka päivä, mutta kuusi ja muut koristeet riisutaan haikeudella loppiaisena. Paperitähti ja palloköynnös voisivat kyllä olla koristeena ympärivuodenkin. Emme lataa kaikkia paukkuja autolle, saati että esim. söisimme jouluruokia ja leivonnaisia jo etukäteen ja kun koristelukin on hillityn tyylikästä jaksaa sitä pitkään. Mun mielestä kävelykadun jouluvalot voisi poistaa ruotsinmalliin vasta 22. Tammikuuta. Sitä synkkää pimeyttä kun kestää vielä pitkään.

"vieras"
Kuusi ja koristeet piti eilen laittaa pois kun mies vihaa joulukoristeita. Yhden päivän antoi niiden olla :( Nyt on kuulemma jo tavallinen arki ja joulusta ei saa enää edes puhua.

"niin"
Kuusen ja koristeet otan pois varmaan huomenna, ikkunoihin jätän vielä tähdet yms. valot ja kynttilöitä polttelen vielä mutta muuten joulu pois. Ja tänään syödään jo lihapullia ja perunamuusia...

"mammma"
Meillä joka vuosi juhlitaan joulua loppiaiseen asti. Parina vuotena lapsilla koulu jatkunut jo heti uuden vuoden jälkeen ja silloin jouduttu jo palaamaan arkeen aikaisemmin, mutta yleensä tosiaan vietetään joulua jouluaatosta kaksi viikkoa eteenpäin. Muita kuin jouluruokia aletaan syödä 2pv tammikuuta.

"vieras"
Tänään syödään vielä jouluruokia ja luulen, että porkkanalaatikkoa jää vielä (oon pakastanu aiemmin), joten sitä syödään sitten lisukkeena alkuvuodesta.. sama kinkun kans. Kuusi varistaa aika paljon, joten saa nähdä miten kauan se, ehkä uudenvuoden jälkeen pois. Koristeet pois kunhan uusivuosi on juhlittu. Just kuuntelin youtubesta vielä joululauluja, mutta alkaa mennä jo vähän fiilis niiden suhteen.. ulkojouluvalot annan olla pitkälle tammikuuhun. Jopa lähelle helmikuuta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27759038]Kuusi ja koristeet piti eilen laittaa pois kun mies vihaa joulukoristeita. Yhden päivän antoi niiden olla :( Nyt on kuulemma jo tavallinen arki ja joulusta ei saa enää edes puhua.[/QUOTE]

Minä antaisin piupaut tuollaiselle miehelle, jos ei kestä joulukoristeita niin pistäkööt silmät kii tai painukoot muualle. Minusta tuollainen asia ei ole pelkästään miehen päätettävissä ja aikuinen ihminen kestää kyllä joulukoristeita, jos ei kestä, niin silloin on päässä vikaa ja kannattaisi mennä hoitoon.

Jouluruokia ei ollut kuin aattona anopin luona ja joulupäivänä sitten vähän mitä oli mukaan pakannut. Koristeet varmaan otan uudenvuoden päivänä pois, joululauluja on taidettu kuunnella jo tarpeeksi, mutta voihan se olla että 4v vielä haluaa kuunnella Petteri Punakuonoa :)

tänään tehdään ite pizzaa eli joulusafkailu loppu tähän. kotona kun ei edes joulua vietetty niin ei tarttenut pelätä että niitä safkoja joutuu vielä seuraavana vuonna napostelemaan.. koristeet pysyy vielä varmaan uuteenvuoteen asti? en ole vielä miettinyt asiaa loppuun asti :D

"yyhoo"
Ruokien suhteen loppui peraatteessa jo eilen, jolloin oli aaton "rääppiäiset". Tänään syöty jo ihan tavallista ruokaa. Kinkun rääppeitä, mitä mulle tuupattiin mukaan on vielä jääkaapissa, mutta pilkon ne vielä tänään pakkaseen käytettäväksi sitten myöhemmin laatikkoon tai hernesoppaan tai johonkin. Joulukoristeita sen peremmin kun kuustakaan meillä ei ollut tänä vuonna ja nuo muutama kynttelikkö lähtee loppiaisena.

Yhteistyössä