Kuinka pitkään teidän 8-9 vuotiaat saavat olla arki-iltoina ulkona?

Ihan nyt mielenkiinnosta kyselen.
Meillä on tuo neiti menee nukkumaan kahdeksan maissa arkisin, useimmiten lukee vielä sängyssään puoli tuntia-tunnin, mutta kasin pintaan pyritään olemaan jo sängyssä.
Eilen vaan ovikello taas soi puoli yhdeksän maissa kun kaveri tuli pihalle hakemaan, vielä nähtiin se ysin jälkeen tuolla tiellä potkulaudan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Nyt kun illat on valoisia, niin 19.30 pitää olla sisällä. Sitten kun koululoppuu, niin saavat ollat tuonne klo 21 aikoihin.
Joo näin miekin ajattelen.
Ja kyllä me viikonloppuisin saatetaan olla pidempääkin ulkona eikä tietenkään ihan kahdeksalta tarvitse sängyssä olla.
Mutta koulun takia rauhoitan nuo arki-illat.
 
vieras
Meidän 9-v menee nukkumaan siinä yhdeksän, puol kymmenen aikoihin.
Kesälomalla aikoja ei oikeastaan edes ole. Ovat usein ulkona vielä yhdeltätoista, jos on hyvä ilma. :)
 
SD
no nukkumaan menee 21 aikoihin ja ennen sitä on iltapalan ja pesun aika että kunhan nyt ennen sitä tulee. ja kohtahan on kesäloma että sitten katotaan uusiks. tyttö 8v.
 
jj
on sängyssä viim. klo20, lukee siellä max tunnin, yleensä noin puol tuntia.. kaverit tietää jo et meille on turha tulla kasin jälkeen, ku kersat on jo sängyssä.. mutta kyllä samanikäisiä näkee kesällä varsinkin viel21 jälk. pihalla.
 
Joo okei, mä vaan ajattelin et olenko mä ihan hirveä nipo kun en laske tyttöä tuohon aikaan enää pihalle.
Koulussakin pitäisi jaksaa, ja meillä heittäisi kaikki häränpyllyä jos likka vielä tuohon aikaan ulkona heiluisi, sitten iltapala, iltapesut ym.
 
vieras
tyttö 8v saa olla arkiiltoina pihalla/ulkona kodin lähettyvillä 19 asti, jos on läksyt tehty ja kaveri mukana ulkona, ettei yksin... Seitsemän jälkeen menee kuitenkin iltahommiin (iltapala, pesut, satu) vielä n.tunti.
 
lumi suli
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
Tääl maalla, lapset saa kyllä olla omalla pihalla puol 9 asti, kavereiden luokse en päästä enää puol 8 jälkeen. Ollaan me aikuisetkin pihalla puuhastelemassa vielä kahdeksan jälkeen, ainakin tällaisilla ilmoilla.
 
Vieras
Huh. Ja meillä mennään jo sänkyyn klo. 19-19.30. Tyttö on tosin vasta 7-vuotias. Kuinka aikaisin teillä sitten lapset heräävät? Meillä herätään klo 6.15 ja kyllä mun mielestäni tuon ikäinen tarvii 10-11 tunnin yöunet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
No meillä notkutaan useinkin, kun asutaan omakotitalossa :) ja iso piha, on kaikkea kivaa tekemistä.
 
satu?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tyttö 8v saa olla arkiiltoina pihalla/ulkona kodin lähettyvillä 19 asti, jos on läksyt tehty ja kaveri mukana ulkona, ettei yksin... Seitsemän jälkeen menee kuitenkin iltahommiin (iltapala, pesut, satu) vielä n.tunti.
ai iltasatu jolleki tokaluokkalaiselle? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumi suli:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
Tääl maalla, lapset saa kyllä olla omalla pihalla puol 9 asti, kavereiden luokse en päästä enää puol 8 jälkeen. Ollaan me aikuisetkin pihalla puuhastelemassa vielä kahdeksan jälkeen, ainakin tällaisilla ilmoilla.
Kyllä meilläkin tosiaan vkonloppuisin tai lomalla.
mutta arkena ei. Näillä ilmoilla tehdään vähän isommat pesutkin iltaisin, ja iltapalan syömiseen menee aikaa, plus sitten se ettei ainakaan esikoinen nukahda heti sänkyyn päästyään vaan lukee siellä hetken ennen nukkumaan käymistä.
Jos mä antaisin tytön riehua pihalla puoli ysiin ja sen jälkeen pitäisi kaikki iltahommat tehdä, niin nukkumaan käyminen venyisi ihan liian pitkälle ja yöunet vähemmälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Huh. Ja meillä mennään jo sänkyyn klo. 19-19.30. Tyttö on tosin vasta 7-vuotias. Kuinka aikaisin teillä sitten lapset heräävät? Meillä herätään klo 6.15 ja kyllä mun mielestäni tuon ikäinen tarvii 10-11 tunnin yöunet.
Näin mäkin ajattelen.
Ei meillä olisi missään nimessä järkeä venyttää pidemmälle enää iltahommia, ja tytöstä huomaa kyllä jos yöunet on olleet liian lyhyet.
Ehkä mä olen joidenkin mielestä nipo, mutta tämän ikäisten koululaisten paikka ei mun mielestä yhdeksältä ole enää ulkona :snotty:
 
lumi suli
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja lumi suli:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
Tääl maalla, lapset saa kyllä olla omalla pihalla puol 9 asti, kavereiden luokse en päästä enää puol 8 jälkeen. Ollaan me aikuisetkin pihalla puuhastelemassa vielä kahdeksan jälkeen, ainakin tällaisilla ilmoilla.
Kyllä meilläkin tosiaan vkonloppuisin tai lomalla.
mutta arkena ei. Näillä ilmoilla tehdään vähän isommat pesutkin iltaisin, ja iltapalan syömiseen menee aikaa, plus sitten se ettei ainakaan esikoinen nukahda heti sänkyyn päästyään vaan lukee siellä hetken ennen nukkumaan käymistä.
Jos mä antaisin tytön riehua pihalla puoli ysiin ja sen jälkeen pitäisi kaikki iltahommat tehdä, niin nukkumaan käyminen venyisi ihan liian pitkälle ja yöunet vähemmälle.
Meillä tällä ekaluokkalaisella alkaa koulu usein vasta kymmeneltä, kerran ysiltä ja koulu on tossa vieressä. Unta saa tarpeeksi ja hyvin ehtii kouluun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
No meillä notkutaan useinkin, kun asutaan omakotitalossa :) ja iso piha, on kaikkea kivaa tekemistä.
No joo, kai se riippuu MISSÄ asuu. Me asutaan keskusta-alueella lähiössä kuitenkin, ja en anna lasten olla niin myöhään leikkikentällä.
 
jj
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
No meillä notkutaan useinkin, kun asutaan omakotitalossa :) ja iso piha, on kaikkea kivaa tekemistä.
No joo, kai se riippuu MISSÄ asuu. Me asutaan keskusta-alueella lähiössä kuitenkin, ja en anna lasten olla niin myöhään leikkikentällä.
me asutaan omakotitalossa rauhallisella alueella, mutta silti lapsi tarvii kunnon yöunet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mun mielestä ton ikäsen pitää olla kotona viimestään klo 19. Ei meillä kukaan enää notku klo 21 ulkona, ei ees aikuiset.
No meillä notkutaan useinkin, kun asutaan omakotitalossa :) ja iso piha, on kaikkea kivaa tekemistä.
No joo, kai se riippuu MISSÄ asuu. Me asutaan keskusta-alueella lähiössä kuitenkin, ja en anna lasten olla niin myöhään leikkikentällä.
me asutaan omakotitalossa rauhallisella alueella, mutta silti lapsi tarvii kunnon yöunet..
Me asutaan myös.
 

Yhteistyössä