Kuinka pitkään clomeja voi syödä?

titinalle
Samaa mietin minä. Mulla 4.kiertoa jo takana.Kuulemma tossa ajassa näyttää jo jos toimii, moni tuntuu kuitenkin syövän pidempäänkin. Miksi sulle on määrätty ne?Mulla taisi olla viime vuonna joku hormonihäiriö ja menin lekuriin, joka sanoi, että pco, mutta toinen lekuri sitä mieltä ultran ja hormonikokeiden perusteella että ei ole, joten mietin, että kannattaako hormoneita syödä enää.
 
mä oon kuullut, että aika moni olis puolivuotta syönyt, mutta en sitten tiedä saako niitä vielä sitäkin enemmän. mulla kanssa neljän kuukauden clomien syönti takana ja nyt jännäillään tärppiä kp 31/29-32... jos nyt ei tärppää, niin en tiedä määrääkö ne mulle vielä lisää noita pillereitä, vai mitä sitten tapahtuu.
 
titinalle
Mulla tuli viime kierrossa vasemman puoleinen munasarja tosi kipeaksi ennen ovista ja ultrassa näkyi, et rakkulassa oli verta. Lekuri vaan totes, että tää oikeahan täältä on puhkeamassa et ei tolla väliä. Nyt on kipuillut menkkojen aikana oikea puoli ja kyllä mietin tässä pitkään uskallanko enää jatkaa. Mulla tehtiin inseminaatio kahdella kertaa, jota emme enää jatka, koska siihen ei ole "syytä". Pikkasen on tökkinyt, koska olen pistänyt kaksi kertaa clomien aikana lisäksi Pregnyl-piikin lääkärin loman tai muun vuoksi clomien käytön yhteydessä, vaikka oma ovulaatiokin toimii.

Kokonaisuudessaan tää mun clomeihin siirtyminen on ollut tosi "värikästä" ja tuntuu, että lääkäritkään ei todellakaan paneudu asioihin, vaan resepti kouraan ja eiköhän tärppää ja kiitos ja näkemiin.

Mulla oli vatsakipuja, joiden vuoksi menin viime vuonna gynelle, joka totes et pco ja clomit 2 tbl/pvä. Johan mulla meinas munasarjat revetä, kun tuotti niin huiman määrän rakkuloita ekalla kerralla. Ja nyt sit ei mitään pco:ta ole.

Mikäköhän määrää sen syödäänkö niitä 3-7 vai 5-9 pvä?
 
heissan..

minulla on käsitys, että 6kiertoa olisi max aika, mitä clomeja suositellaan käytettävän.. itse söin kyllä pidempään silloin esikoisen yritys aikaan.. nyt kolmas kierto aluillaan ja lauantaina pitäs taas aloittaa..
minulla kans tunne, että lääkäri hieman huoleton noitten clomien ja ylipäätäänki lapsettomuusasian suhteen.. mulla ei ainakaan ole määrätty mitään tutkimuksia tai seurantaa syönnin ajaksi.. 6kk.n reseptin sain ja 2tbl/kierron 5-9pv.. alkuun olin aika luottavaisin mielin, että eiköhän tämä näillä järjesty, mutta nyt on mietityttänyt jo kovasi, että jos ei näiden syönti autakkaan... esikoinen täyttää jo 5 vuotta ja ehkäisyä ei olla käytetty hänen jälkeen.. aikasemmin en ole edes varsinaisesti asiaa murehtinut, mutta nyt meinaa iskeä ihan paniikki, että jos ei sittenkään.. mutta eikait se auta kun odottaa ja yrittää..
 
titinalle
Kuinka pitkä kierto sulla on tullut, jos clomit 5-9 pvä?Mulle määrättiin alun perin 2-6, sit 3-7 ja yhden kerran oon ottanut 4-8, kun jotain kokeita otettiin 3 pvä. Mietin, et piteneekö kierto tolla 5-9 pvä? Onko tietoa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 14:15 titinalle kirjoitti:
Kuinka pitkä kierto sulla on tullut, jos clomit 5-9 pvä?Mulle määrättiin alun perin 2-6, sit 3-7 ja yhden kerran oon ottanut 4-8, kun jotain kokeita otettiin 3 pvä. Mietin, et piteneekö kierto tolla 5-9 pvä? Onko tietoa?
kierto on ollut suht pitkä, eli 32-34päivää...
sitä en tiedä piteneekö se, kun olen aina syöny 5-9päivä ja samanmoisena on kierto ollut.. ilman lääkkeitä kiertoa on tuskin ollenkaan.. pelkillä teroluteilla kierto kuiteski lyhkäsempi.. Mihin lie perustuu se, että minä kierron päivänä niitä syödään?
 
titinalle
Moi!Taas kyselisin, kun päätin kokeilla tota 5-9 pvä niin...kun aloitin eilen niin vatsa tuli illalla kipeeksi tosta kohdun kohdalta ja menkat oli jo loppuneet, mutta vuoto alkoi tänään uudestaan. Soitin ja kysyin kyllä sairaanhoitajalta omalla klinikallani, että mitäs nyt näin, mutta sanoi että voin vaikka jättää loput clomit ottamatta, jos tuntuu että ei oikein toimi. Tai sitten jatkaa edelleen. Onko teillä minkälaisia kokemuksia? Onko vaikuttanut kiertoihin?Mä taidan lyödä nyt kyllä hanskat tiskiin!!
 
iines keiju
Aika hullulta tuntuu jos teillä ei ollenkaan seurata ultralla. Itse olen väestöliitossa tutkimuksissa ja mulla on ihan päivän tarkat aikataulut, että milloin clomeja syödään ja milloin käyn ultrassa. Eihän niiden syömisessä muuten ole mitään järkeä jos ei seurata, että miten toimii. Kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä ja kysyä suoraan mikä syy niitä on syödä.
 
Jos käy tavallisella gynellä lääkäriasemalla, ei varmaankaan gyne ehdota seurantaultraa, koska hän on tavattavissa sillä tietyllä asemalla vain 1 krt/vko. Itse kävin toisella lääkärilla ekassa seurannassa kun tälle ekalle en saanut aikaa. Ihmetteli miten osasin pyytää sitä.

Mulle sanottiin että jos ei tärppää 4 clomikierrolla, sitten soitto gynelle ja lisätutkimuksiin. Tosin yritystä sitten jo vuosi ja aikaisemmin löytynyt PCO.
 

Yhteistyössä